Uzun yıllardır müşterilerinin risklerini değerlendirerek onlara uygun sigorta çözümleri sunan Allianz Türkiye, bu kez de kendi risklerini değerlendirdi ve olası bir felaket durumunda kritik iş süreçlerinin devamını sağlamak amacıyla Genel Müdürlük binasında İş Süreklilik Tatbikatı düzenledi.
Doğal afetler, yangınlar, patlamalar ve piyasalardaki dalgalanmalar iş dünyasının korkulu rüyası. İş süreçlerinin durması nedeniyle yaşanabilecek maddi kayıplar işletmelerin karşılaşabileceği en önemli riskler arasında yer alıyor. Bu yüzden şirketler zaman zaman düzenledikleri tatbikatlar ile olası risklere karşı hazırlıklarını şimdiden yapıyor. Sahip olduğu uzman kadrosu ve bilgi birikimi ile 90 yılı aşkın bir süredir Türkiye’de müşterilerinin risklerine uygun sigorta çözümleri sunan Allianz da risk yönetimine önem veren şirketlerin başında geliyor.
Allianz Türkiye, 14 Kasım 2014 Cuma günü saat 08:30 – 12:00 saatleri arasında olası bir felaket durumunda kritik iş süreçlerinin devamını sağlamak amacıyla gerçek zamanlı bir tatbikat düzenledi. İş Süreklilik Tatbikatı, her iki Genel Müdürlük binasının olası yangın hasarı sonrası kullanılamaz hale gelmesi senaryosuna dayandırıldı.
Haberleşme testleri ile başladı
3.5 saat süren tatbikat hakkında bilgi veren Allianz Türkiye İş Süreklilik Sorumlusu Dr. Ceyhun Eren, detayları şöyle aktardı: “Tatbikat; 13 Kasım gecesi kriz iletişimi, SMS duyuruları ve uydu telefonu üzerinden yapılan haberleşme testleri ile başladı. Böylece durumdan haberdar olan çalışanlardan oluşan 180 kişilik İş Süreklilik Ekibi, ertesi sabah planlandığı şekilde kritik süreçlerini, altyapı çalışmaları önceden tamamlanan lokal felaketlere karşı alternatif lokasyonumuzdaki yeni masalarından ve yeni ekipmanlarını kullanarak devam ettirdi. Genel Müdürlük binalarımızda görevli diğer çalışanlarımız da öğlene kadar idari izinli sayıldı. Senaryoyu mümkün olduğunca gerçeğe yakın hale getirebilmek için Genel Müdürlük binamızdaki tüm bilgi sistemlerini kapatarak kritik iş süreçlerimizin alternatif lokasyonumuzda önceden yedeklenen kritik bilgiler ile yürütülmesini sağladık. Binalarımıza gelen telefonlar otomatik olarak yönlendirildi, hasar departmanlarımız ihbar alıp eksper atamalarını gerçekleştirdi. Hatta yatırım ve finans departmanlarımızla koordineli olarak çalışarak alternatif lokasyonumuzdan hasar ödemesi de yapıldı. Yeni işler için tekliflerimizi alternatif lokasyonumuzdan hazırlarken underwriting departmanlarımız poliçe bile kestiler.”
‘Sektöre örnek bir çalışma”
Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın da tatbikatın oldukça başarılı geçtiğini vurgulayarak, “Günümüz risk yönetim anlayışında artık sahip olduğumuz riskler yalnızca maddi kayıplardan ibaret değil. Gerçekleştikleri zaman meydana gelecek olası iş durması süreçleri de analiz edilerek gereken planların önceden hazırlanması kurumlar açısından hayati önem taşıyor. Umarım Allianz olarak yaptığımız bu çalışma başta sektörümüz olmak üzere ülkemizde faaliyet gösteren işletmelere iyi bir örnek teşkil eder” diye konuştu.