Aksigorta, yapay zekânın avantajları ile güçlendi. Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “Yapay zekâyı trafik sigortasından sonra bu yıl kasko ve ev sigortalarında da kullanmak için çalışmalar yürütüyoruz” dedi.
“Aksigorta’yı yapay zekâ fabrikasına dönüştürüyoruz”… Bu sözler Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel’e ait. Geçtiğimiz yıl trafik sigortalarında başlattığı yapay zekâ uygulamaları ile sektörde önemli bir fark yaratan Aksigorta; trafik sigortalarındaki pazar payını da bu sayede son üç ayda yüzde 8’den yüzde 11’e çıkardı. Aksigorta’nın bu yılki hedefleri arasında ise yapay zekâyı trafikten sonra kasko ve ev sigortalarında da kullanmak var.
Aksigorta’yı yakında yapay zekâda lider bir şirket olarak görebileceğimizi belirten Demirel, “Kaskonun yanında ev sigortalarına da yapay zekâyı uygulayacağız. Tüm bireysel ürünlerde akıllı poliçeleri olanların her ay yenilenen bir sistematiğe doğru gittiğini görüyoruz. Bu durum acentelerimizi de çok mutlu edecek. Yakında Aksigorta’yı yapa zekâda lider bir şirket olarak görebilirsiniz” dedi.
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, YouTube’den yayın yapan Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtladı. Programda pandeminin trafik sigortalarına etkisi, yapay zekâ uygulamaları ve bunun son kullanıcıya olan etkisi üzerinde duruldu.
Kaskoda deneme çalışmaları başladı
“Yapay zekâ artık hayatımızın önemli bir parçası” diyen Demirel, “Eğer bu teknolojiyi kullanmazsak başkaları elde ettikleri teknolojik üstünlük ile bizim arazimize girmeye başlayacak. Sektörün son yıllarda teknolojiye yaptığı yatırım arttı. Bunlar arasında robot uygulamaları, yapay zekâ ve chat bot ilk sıralarda geliyor. Bu durum sektörümüzün geleceği açısından çok önemli” dedi.
Aksigorta’da IT departman ile under-writing yapan arkadaşları birleştirdiklerinin altını çizen Demirel, “Son 3 aydır bu şekilde çalışıyoruz. Bu çalışma her 2 ayda bir yapay zekâya bağlı yeni bir fiyatlandırma ortaya koyuyor. Trafikte yaptığımız gibi 2021 yılında kaskoda da yapay zekâyı uygulayacağız. Şu an kaskoda belli bir alanda bunu deniyoruz. Önümüzdeki günlerde bunu yaygınlaştıracağız” açıklamasını yaptı.
Liderliğe gidiyoruz
Motor piyasasında yapay zekâ kullanımında liderliğe doğru gittiklerinin de altını çizen Demirel, şunları söyledi: “Sigorta sektörü son yıllarda teknolojiye yapmış olduğu yatırımların getirisini pandemi ile birlikte almaya başladı. 5-10 yıl önce biz normal programlarımızda sıkıntı yaşardık. Normal programlarımız dururdu ve o sırada acentelerimiz poliçe kesemezdi. O dönemde bankalara bakıp üzülürdük. Ama şimdi finans sektörü ile yarışır bir pozisyona geldik. Bunu da müşteri ve acentelerimiz görüyor. Yapay zekâ ile ilgili önceleri her şeyin mobil üzerinden olacağı konuşuluyordu. Şimdi ise yapay zekâ konuşuluyor. Şirketler ne yapılacaksa, yapay zekâya öncelik vermek durumunda. Bu, gelecekte sizi bir yere taşıyacak başarı.”
Müşteriyi şaşırtıyor
Yapay zekâ sayesinde trafik sigortalarındaki pazar payının son 3 ayda yüzde 8’den yüzde 11’lere çıktığının altını çizen Demirel, “Bunu da havuz dışı tarafta alıyoruz. Verdiğimiz fiyatlar müşterileri memnun ediyor. Hatta müşterilerimiz bu fiyatı nasıl veriyorsunuz diye soruyor. Biz de kendilerine bunu biz değil yapay zekâ veriyor. Demek ki siz iyi sürücüsünüz diyoruz. Bunun acentelerimize yansıması da çok olumlu” diye konuştu. Bu motto ile operasyonlarını dijitalleştirdiklerini kaydeden Demirel, bunları (Aksigorta Dijital Asistans) ADA ve robotlar sayesinde yaptıklarını söyledi.
Nisan ve Mayıs ayı bizim için buz çağı gibiydi
Motor branşını sigorta sektörünün can damarı olarak tanımlayan Demirel, pandemi ile bu süreçte yaşananları ise şöyle anlattı: “Elementer sigortacılık motorla yürüyor. Pazarın yüzde 50’si motor sigortaları. Elementerinde büyük bir kısmını motor branşı oluşturuyor. Aksigorta özelinde baktığımızda prim üretimimizin üçte ikisi trafik ve kasko sigortalarından geliyor. Acentelerimizin de ana gelir kaynağını trafik ve kasko sigortaları. 2020 yılının başında bu branşta tam toparlamaya başlamıştık. Prim üretimi iyi gidiyordu. Bir anda Koronavirüs ortaya çıktı. Hızla giden arabanın bir anda durması gibi. Koronavirüs demek evlere kapanmak demek. Bu durum, araç satışlarını da çok etkiledi. Nisan ve Mayıs ayları bizim açımızdan buz çağı gibiydi. Her şeyin durduğu bir zaman.”
Demirel, öte yandan haziran ayı ile birlikte tekrar hareketli bir dönem yaşadıklarının altını çizerek; “Bu dönemde özellikle kredi faizlerinde yaşanan düşüş ile birlikte insanlar araba almaya başladı. İnsanlar salgından korunmak için toplu taşımaya binmek istemeyince araba satışları inanılmaz arttı. Yani bu alanda bir stabilite yok. Grafik bir iniyor bir çıkıyor. Bir yandan da kur şoku yaşadık. Kurdaki fark bizim hasarlara vurmaya başladı. Hasarlardaki artışların bedelleri yüzde 40’lara kadar çıktı. Kısacası pandemi ile birlikte çok değişik bir dönem yaşadık” diye konuştu.
Pandemide acente başvurularımız arttı
Programda Aksigorta’nın pandeminin başından itibaren acentesinin yanında yer aldığını belirten Demirel, acentelerine yönelik yaptıkları çalışmalar hakkında da şu bilgileri verdi: “Nisan ve Mayıs ayında yaşanan sıkıntılardan sonra acentelerimize farklı faydalar sağladık. Biz yapay zekâyı kullanarak fiyatlandırmayı sunduğumuz da acentelerimizin müşteri karşısındaki güvenirliği de arttı. Hatta bu dönemde bizim acente başvurularımız da arttı. Kolay satılabilir bir ürüne sahip olduğunuzda diğer acenteler de bunu satmak için size başvurabiliyor.”
FIAT Connect Kasko ürünü bizi rekabette öne çıkarıyor
ABD’li General Motors’un geçen hafta gerçekleştirilen online teknoloji fuarında artık elektrikli araba üretimine başlayacağını ve bunlara yönelik kendi sigorta ürününü müşterilerine sunacağını açıkladığını hatırlatan Demirel, “Bizde geçen yıl FIAT ile bir işbirliği yapmıştık. Bu işbirliği ile FIAT Connect Kasko ürünümüzü çıkardık. Bu gibi yatırımlar bizi rekabette bir adım öne taşıyacak. Bizim 3 ay önce uygulamaya başladığımız teknolojiyi ve yeniliği General Motors şimdi dillendiriyor. Demek ki Aksigorta olarak biz geleceği görüyoruz” dedi.
FIAT Connect Kasko’yu en çok gurbetçiler kullanıyor
Öte yandan Demirel, programda FIAT kasko yaptıranların bir özelliğine de dikkat çekti. Fiat Connect kaskoyu yaptıran müşterilerin aracı kullandıkları sürece sigorta ödediklerine vurgu yapan Demirel, bu ürünün ağırlıklı olarak Anadolu’nun bir ilçesinde çok satıldığını gözlemlediklerini söyledi. Demirel, “Anadolu’nun bir ilçesinde bu ürünümüzün çok sattığını fark ettik. Neden böyle diye baktığımızda bu ilçedeki vatandaşlarımızın yurtdışında yaşadıklarını ve buradaki araçlarını sadece memleketlerine geldiklerinde kullandıkları için bu ürünü aldıklarını gördük. Biz bu ürünü planlarken böyle bir durumun olabileceğini ön görmemiştik. Bir anlamda bu ürün bize farklı bir bakış açısı getirdi” diye konuştu.
Yapay zekâda yeni ürünler geliştiriyoruz
Yapay zekâ uygulamasının çok farklı şeyleri görmelerine neden olduğunu belirten Demirel, “Yeni ürünler üzerinde çalışıyoruz. Yapay zekâ ile oluşturulan ürünler farklı. Müşteri segmentleri açısından potansiyel arz ediyor. Mesela Amerika’da birden fazla aracı olan kişiler o an kullandıkları araç üzerinden sigorta seçimi yapabiliyor. Yani hafta içi kullandıkları aracın sigortasını hafta sonu kullanacakları araca aktarabiliyorlar. Biz de bu tip ürünler geliştirebiliriz Teknoloji bize bu imkânı sağlıyor” dedi.