27 Aralık 2024, Cuma
spot_img

Aksigorta’dan Acentelerine Hasar ve Sağlık Panelleri

Aksigorta, İstanbul, İzmir ve Ankara’da acentelerine yönelik düzenlediği Hasar ve Sağlık Panelleri’nde sigorta şirketlerinin gerçek değerini ortaya koyan en önemli alanlardan biri olan hasar süreci ile sağlık branşında hayata geçirdiği yeni uygulamalarını paylaştı.

aksigorta 18032015Dünya ve Türkiye ekonomisindeki gelişmelere bağlı olarak doğan sigorta potansiyeli ile ilgili bilgilerin de aktarıldığı toplantıda konuşan Aksigorta Hasar, Sağlık ve Operasyon’dan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ayhan Dayoğlu, Türkiye ekonomisindeki büyümeye paralel olarak toplumumuzun korunması gereken varlıklarının arttığını söyledi. Ortalama yaşın 28,5 olduğu Türkiye’de nüfusun yüzde 68’ini sigorta müşterisi olma potansiyeli taşıyan 15-64 yaş grubunun oluşturduğuna dikkat çeken Ayhan Dayoğlu, sigortalılık oranının düşük olmasına rağmen prim üretimindeki artışın sevindirici olduğunu söyledi. 2013 yılında 18,4 milyar TL olan toplam sağlık dışı prim üretiminin 2014’te yüzde 8 artarak 19,8 milyar TL’ye yükseldiğini belirten Dayoğlu, sağlık dışı hasar ödemesinde de yüzde 12,6 artış kaydedildiğini söyledi.

KASKODA DOSYA TAMAMLAMA SÜRESİ YÜZDE 26 HIZLANDIRILDI

Aksigorta’nın başlattığı Hasar Dönüşüm Projesi ile hasar ödeme sürelerini büyük oranda hızlandırdıklarını belirten Ayhan Dayoğlu, şunları söyledi:

“”Master of Claims’ adını verdiğimiz hasar dönüşüm projemiz kapsamında yer alan uygulamalarımız ile dosya tamamlama süreçlerimizi kaskoda yüzde 26, oto dışında yüzde 10 hızlandırdık. Muallak dosya sayımızı iki yıl içinde 76 binden 30 bine indirerek yüzde 250 azalttık.”

Aksigorta’nın hasar sürecinde çözüm odaklı, hızlı, optimum hasar maliyeti ve pozitif iletişimi ön planda tutarak müşteri memnuniyetini yükselten yaklaşımıyla getirdiği uygulamaları şöyle sıraladı:

“Eksper, servis ve yedek parça tedarikçilerinin performanslarını değerlendirerek optimizasyon sağladık. Hasar tespiti, ihbar süreci, evrakların yüklenmesi, teslimi ve ödeme gününe kadar olan hızlı işlem sürecini 2 iş gününe indirirken, son iki yılda muallak dosya sayısını yüzde 250 azalttık. Ağır hasar sürecini yeniden yapılandırarak sabit orandan e-ihale’ye geçtik, tüm sürecin tamamlanma süresini 33 iş gününden 22 iş gününe indirdik. Sistem entegrasyonu sağlayarak acenteleri e-posta ile süreç devam ederken aynı anda bilgilendirmeye başladık. Müşteri temsilcisi modeli sayesinde de müşterilerinin hasarları konusunda farklı kişilerle muhatap olma zorunluluğundan kurtararak sorunlarının tek elden çözümünü sağladık.”

“Nakit Hasar” uygulamasını da başlatan Aksigorta, birçok ilde hızlı ekspertiz uygulaması ile 5,000 TL’ye kadar olan hırsızlık hariç tüm konut hasarları için 2 günde ödeme gerçekleştiriyor.

SAĞLIKTA 3 GÜNDE ELDEN ÖDEME

Hasar ve Sağlık Panellerinde, 2014 yılında sağlık prim üretiminin 2,9 milyar TL olduğunu ve yüzde 19 prim büyümesi kaydedildiğine değinen Ayhan Dayoğlu, 2002 ile 2013 yılları arasında muayene ve ameliyat sayısının 3 kat, hastane sayısının yüzde 31, özel hastane sayısının ise yüzde 100 arttığını söyledi. Aksigorta’nın sağlık alanında 1904 anlaşmalı kurumla hizmet verdiğini hatırlatan Dayoğlu, hayata geçirilen uygulamalar ile bu branşta elden ödeme süresinin yüzde 40 azaltılarak 3 güne indirildiğini belirtti. Ayhan Dayoğlu ayrıca, bölgesel fiyatlama ve tarife yapısı, hoş geldin indirimi, yatarak tedavide ek komisyon, kişi bazlı indirim ve network optimizasyonu uygulamaları hakkında bilgiler aktardı.

Türkiye’de her yıl 150.000 yeni kanser tanısı konulduğunun altını çizen Dayoğlu, kanserin sanılandan yakın olduğunu ifade etti. Bu yüzden Hayata Devam adını verdikleri Kritik Hastalık Sigortası ürününe oldukça önem verdiklerini söyleyen Dayoğlu, bu sayede müşterinin en zor anında yanında olabileceklerini aktardı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER