2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Akıllı telefonlara AKILLI SİGORTA

Gulf Sigorta’nın yeni ürünü ‘Cep Telefonu Koruma Sigortası’ ile cep telefonlarının ‘check-up’ını yaptıran bireyler, dilerlerse mobil uygulama ile telefonlarını sigortalatabiliyor. Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, sektörde fark yaratacak, yenilikçi bireysel sigorta ürünlerini sunmaya devam edeceklerini söylüyor.

Daha birkaç yıl öncesine kadar kasko, trafik ağırlıklı gündemi olan sigorta şirketleri, artık oto branşı dışında da yenilikçi ürünleri gündemlerine almaya başladı. Mart ayından beri, Türkiye’de etkili olan Koronavirüs (Covid-19) salgını da sağlık branşı başta olmak üzere bir çok branşta yeni ürün sürecini hızlandırdı. Son zamanlarda, sigorta şirketlerinin piyasaya sunduğu yeni ürünlerin başında da ‘cep telefonu sigortası’ geliyor. Zamanımızın büyük bir kısmını birlikte geçirdiğimiz akıllı telefonlarımızın sigortalanması büyük önem taşıyor. Yenilikçi ürün ve hizmetlerde uzman Gulf Sigorta teknolojik ürünlerin sigortalanması konusunda uzun yıllardır edindiği tecrübelerden ilham alarak “gigit uygulaması” ve “Cep Telefonu Koruma Sigortası”nı tüketicilerin hizmetine sundu.”

Tüketiciler, söz konusu sigortayla hem cep telefonlarının sağlıklı çalışıp çalışmadığına yönelik ‘check-up’ yaptırabiliyor, hem de dilerlerse uygun primlerle mobil uygulama sayesinde telefonlarını sigortalatabiliyor. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak, bu ayki kapağımızda gigit uygulaması ve söz konusu uygulama üzerinden satın alınabilen ilk yenilikçi ürün olan ‘Cep Telefonu Koruma Sigortası’nı tanıtmak için Gulf Sigorta yetkililerine yer verdik. Söyleşimize, Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu ve Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet dışında, Cep Telefonu Koruma Sigortası ürününü geliştiren ekibin başında yer alan Gulf Sigorta Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Avcı ve söz konusu üründen sorumlu Gulf Sigorta Özel Ürünler Direktörü Volkan Emir katıldı.

Söyleşimizin başında, öncelikle Covid-19 nedeniyle uzaktan çalışmak zorunda kaldıkları 2020’de iyi bir takım çalışması yaptıklarını vurgulayan Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu; sektörde fark yaratacak, yenilikçi bireysel sigorta ürünlerini sunmaya devam edeceklerini söylüyor.

Cep telefonlarına kapsamlı koruma

Söyleşimizin başında da Cep Telefonu Koruma Sigortası’nı masaya yatırdık. Volkan Emir’in verdiği bilgilere göre poliçe; başlangıç tarihinden itibaren 1 yıl boyunca meydana gelen ani ve beklenmedik durum karşısında, cihazın kaza ile hasara uğraması (kırılması, sıvı teması) halleri ile rutubet; nem, tozlanma ile elektrik kesilmesi kaynaklı hasarları güvence altına alıyor. Poliçe aynı zamanda, kapalı bir ortamdan zorlama, şiddet, tehdit, yaralama, öldürme ve/veya anahtar uydurma yöntemi ile cihazın çalınması (hırsızlık) sebebiyle oluşacak zararları da kapsıyor. Ürünü satın almak isteyen bir birey, ‘gigit uygulaması’ üzerinde telefonunun sağlıklı çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için gerçekleştireceği check-up işleminden sonra kendisine sunulacak sigorta tekliflerini değerlendirebiliyor; dilerse mobil uygulama vasıtasıyla ürünü satın alabiliyor. Söz konusu ürünü satın almak isteyen ve akıllı telefon sahibi bir bireyin kolayca telefonuna indirebildiği gigit uygulamasıyla kullanımda olan cep telefonunun ses, ışık, görüntü, ekran, jiroskop vb. fonksiyonları analiz ediliyor.

gigit, gelişime açık dinamik bir platform

gigit uygulaması ve Cep Telefonu Koruma Sigortası hakkında düşüncelerini açıklayan Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, gigit uygulamasını Covid-19’un hayatımıza girmesiyle daha da belirgin hale gelen dijitalleşme süreci ve değişen tercihlere uygun çözümler sunabilmek adına stratejik olarak planlayıp, hayata geçirdiklerini belirtiyor. Satışı yapılacak ilk ürünün, cep telefonlarına yönelik bir ürün olmasının da tesadüfi olmadığını ifade eden Gardet, “Cep telefonu artık hepimizin ayrılmaz bir parçası. Sektörde cep telefonu sigortalarında deneyimli bir şirketiz. 10 yıldan fazla bir süredir, alanında lider iş ortaklarının yanı sıra orta ve küçük ölçekli partnerlerle de çalışıyoruz. Bu önemli birikim ve deneyimi, uzaktan tanı yöntemiyle artık kullanımda olan cep telefonlarının güvence altına alınabilmesini, gigit üzerinden hayata geçirdik” diyor.

Gulf Sigorta’nın gigit ile; yılın en başarılı sigorta şirketlerini ödüllendiren Londra merkezli ödül kuruluşu The Global Economics tarafından Türkiye’nin En İnovatif Sigorta Yazılım Ürünü Ödülü’nün de sahibi olduğunu hatırlatalım. Covid sürecini iyi yönettik Söyleşimizde, Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu’na, Gulf Sigorta’nın pandemi dönemini nasıl geçirdiğini de sorduk. Gulf Sigorta’nın Covid sürecini iyi yöneten şirketlerden biri olduğunu vurgulayan Sağıroğlu, “Bu benim şahsi fikrim değil. Tüm kanallarımız, iş ortaklarımız ve tabii çalışanlarımızın geri bildirimlerine dayanarak söylüyorum. Gerçekten çok hızlı bir şekilde gelişen ve dünya ile birlikte bizleri de evlerden çalışmaya zorunlu kılan pandeminin iş anlamında negatif etkisini çok minimal hissettirdik. Hizmetlerimiz, iletişimimiz, servisimiz, sorumluluk ve yükümlülüklerimizi yerine getirmemiz asla sekteye uğramadı” diyor.

Yılbaşında belirlenen bütçe hedeflerini, özellikle kârlılık anlamında hedeflerin de üzerinde bir performansla yerine getirdiklerini ifade eden Sağıroğlu, son çeyrekte farklı bir durum gelişmezse üretim anlamında da hedeflerini tutturacaklarını öngörüyor. Genel portföy dengesi ve branşlar bazında bakıldığında, önemli bazı branşlarda (seyahat gibi) kontrollerinde olmayan nedenlerle bütçe gerisinde kaldıklarını belirten Sağıroğlu, ancak diğer branşlardan ek üretimle bu açığı kapattıklarını söylüyor. Bunun yanı sıra, çok dinamik ve sağduyulu bir kriz yönetimini de elden bırakmadıklarını vurgulayan Sağıroğlu, Covid’in ilk etkileriyle birlikte Gulf Sigorta acentelerine destek paketleri, kampanyalar ve tüm alanlarda, tahsilat dahil, kolaylıklar sağladıklarını kaydediyor.

Yılı teknik kârla kapatacağız

Teknik kârın, Gulf Sigorta için önemli bir gösterge olduğunda dikkat çeken Sağıroğlu, 2020 yılı beklentileriyle ilgili olarak şu görüşleri paylaşıyor: “Tüm planlama ve yönetim stratejimizi portföy genelinde değerlendirildiğinde teknik kâr elde edebilmek adına yapıyoruz. 2020’yi teknik kârla kapatacağımıza inanıyorum. Ayrıca yatırım gelirleri eklendiğinde seneyi hedeflenen kârlılığın üzerinde kapatacağımız görülüyor.”

Yeni ürünler yolda, teletıp’la ilgili gelişmeleri de izliyoruz

“Gulf Sigorta, önümüzdeki dönemde ne gibi ürünleri sunacak?” sorumuza da yanıt veren Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, yeni ürün olarak ‘Mahkeme Bilirkişi/Sigorta Tahkim için Mesleki Sorumluluk’, ‘Asansör İşletme ve Bakım Firmalarına Özel Mesleki Sorumluluk’ ile Covid-19 teminatı da içerecek şekilde revize edilen belirli seyahat branşı ürünlerini sayıyor. Bunların yanı sıra çalışmaları devam eden ve yılsonuna kadar tamamlanması öngörülen farklı bireysel sigorta ürünlerinin de olduğunu ifade eden Sağıroğlu, “2020’nin son çeyreğinde tüketicilere yönelik sunacağımız, Doğal Afet ve Covid-19 + Ferdi Kaza Güvencesi için 7 teminat limiti arasından seçim yapabilecekleri ve tüm kanallara açık bir program söz konusu. Ferdi Kaza ürün programlarımızı nasıl farklılaştırabiliriz, Covid ile artan dijital medikal hizmet ve servis taleplerini nasıl sigortalılarımıza ulaştırabiliriz kısmına da telemedicine/teletıp gelişmelerini dikkate alarak planlıyoruz” diyor.

Ürünü satmak isteyen acentelere efektif yapıları kuracağız

Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, şirketin önümüzdeki dönemdeki gigit ve dağıtım kanalları konusundaki hedefleri ile ilgili olarak şu bilgileri paylaşıyor:

“Önümüzdeki süreçte gigit uygulamamızın kullanıcı deneyimi anlamında zenginleştirilip, geliştirilmesine devam edip uçtan uca, hızlı, anlaşılır ve kullanıcı dostu bir uygulama olarak yer edinmesini hedefliyoruz. Bu platformda, şu anda değerlendirmeleri devam eden başka tüketici sigortaları da yer alacak. Gulf Sigorta olarak bizi avantajlı kıldığını düşündüğüm için hep yineliyorum; farklı kanallar üzerinden farklı tercih ve taleplere cevap verebilmek bizim için öncelik. Tüm kanallarımızın bizimle birlikte evrilmesi, sürdürülebilir ve kazan-kazan projelerde yer alması önemli. Değişime rezistans göstermek yerine, sigortalılarımızı merkez edinen ve onların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çözümler üretmek ve sunmak zorundayız. Dolayısıyla, gigit bizim için gelişime açık, dinamik bir platform.” Gulf Sigorta için gerek ürün, gerek kanal çeşitliliğinin ve sigortalılara, kendi tercih ve ihtiyaçlarına göre, doğru format ve program yapıları ile cevap verebilmenin çok önemli olduğunu vurgulayan Gardet, “Şu anda ürünümüz ve uygulamamızın pilot dönemindeyiz. 2021 başı itibariyle bu ürünü satmak isteyen acentelerimizle de en efektif yapıları kurmak üzere çalışmayı hedefliyoruz” diyor

Gulf Sigorta Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Avcı: 2021’de tüm hasar süreçlerini uçtan uca dijital yöneteceğiz

Gulf Sigorta Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Serkan Avcı ise Gulf Sigorta’nın 2020 yılındaki teknolojik atılımları konusunda şu bilgileri paylaşıyor: “2020 yılında teknolojik olarak altyapımızı yenileme fırsatı yakaladık. Kullandığımız sigortacılık uygulamamızın teknolojik dönüşümünü başlatarak, performans, verim, mobil uyumluluk ve güvenlik konusunda altyapımızı daha sağlam ve iyi bir noktaya getirmeyi hedefledik. Bu teknolojik dönüşümün ilk fazı olarak performans iyileştirmeleri adımını tamamlamış bulunuyoruz. 2021 yılı sonuna kadar devam edecek bu teknolojik dönüşüm ile birlikte Gulf Sigorta’yı önümüzdeki yıllarda da rahatlıkla taşıyabilecek bir altyapıya kavuşturmuş olacağız. Bunun yanı sıra Hasar Dijitalleşme projemiz de tüm hızıyla devam ediyor. Hedefimiz, 2021 yılı ilk çeyreğinde bu projemizi tamamlayarak, tüm hasar süreçlerini uçtan uca dijital olarak yönetebilmek.”

Diğer tüketici sigortalarını zamanla mobile taşıyacağız

Avcı, Gulf’ın önümüzdeki dönemdeki teknolojik hedefleri hakkında da şunları söylüyor: “gigit’i mobil platforma giriş noktası olarak görüyoruz. 2021 yılında da özellikle mobil uygulama tarafında geliştirmelerimiz devam edecek. gigit’e özellikle hasar sürecini de içine alacak yeni fonksiyonlar ve deneyimler eklenmesi gündemde. Diğer tüketici sigortalarını da zaman içinde mobil uygulamamıza taşıma niyetimiz var. Ayrıca, 2021 yılında süreçlerdeki etkinlik ve verimliliği artırmak için robot süreç otomasyonu da ajandamızda bulunuyor. Amacımız, tekrar eden ve katma değeri olmayan işleri otomasyona çevirerek, kaliteyi ve verimi artırabilmek.”

Gulf Sigorta Alternatif Dağıtım Kanallarına Bağlı Servis Programları Birim Direktörü Volkan Emir: Farklı dağıtım kanalları ile ürün tüketicilerle buluşacak.

Gulf Sigorta Alternatif Dağıtım Kanallarına Bağlı Servis Programları Birim Direktörü Volkan Emir, mobil uygulama satış fikrinin nasıl doğduğu konusunda da şu bilgileri veriyor: “Ana hissedarlarımız gelişime, farklılığa, yeni düşünce ve fikirlere önem veriyor; çalışanlarını da yeni fikirlerin oluşması aşamasında destekliyor. İnovatif fikir ve projelerin üretilmesi ve grup şirketlerinde üretilen projelerin hayata geçirilmesi amacıyla kurulmuş laboratuvar olarak da adlandırabileceğimiz bağımsız bir işletmesi bile var. Yaklaşık 2.5 yıl önce bu şirketimizin düzenlediği, farklı ülkelerdeki grup şirketlerimizden katılımcıların da yer aldığı bir atölye çalışmasına katıldık. Öncesinde birlikte neleri başardık, neleri farklı yapabiliriz konularında bir ön çalışma yaptık ve bu çalışmanın taslağını, daha doğrusu bizim penceremizden gördüğümüz fırsatları anlatan bir sunum hazırladık. Mobil uygulama fikri de bu aşamada oluştu. Dağıtım kanallarımızı bu projenin merkezine aldık. Hedef, farklı kanalların katılımı ile ürünleri tüketicilerle buluştururken, tüm tercih ve taleplere aynı uygulama üzerinden çözüm üretilmesi.”

Tek mecradan, kusursuz müşteri deneyimi yaşatıyoruz

Uygulamayı tasarlarken hedeflerinin, geniş kitleye tek mecradan kusursuz bir müşteri deneyimi yaşatarak kapsamlı bir ürün sunmak olduğunu vurgulayan Emir, “Tüm modeli de bunun üzerine kurduk. Müşteri, uygulama üzerinden telefonunun birçok özelliğini test ediyor; test sonucuna göre kendisine sunulan teklifi kabul ederek anında sigorta satın alabiliyor; aktif poliçelerini görüntüleyebiliyor” diyor. gigit uygulamasını Ekim ayında satışa hazır hale getirdiklerini ve Cep Telefonu Koruma Sigortası satışlarına başladıklarını belirten Emir, “Önceliğimiz uygulamanın sağlıklı çalışması ve güvenilir olması. Buna paralel olarak satışların da günden güne gelişeceğini öngörüyoruz. Geri dönüşleri de incelediğimizde ilk izlenimimiz mobil uygulama ile 2020 ve 2021 hedeflerimize ulaşacağımız yönünde” diye konuşuyor.

Cep Telefonu Koruma Sigortası ile çalınmaya karşı da güvence.

Gulf Sigorta’nın Cep Telefonu Koruma Sigortası, hırsızlığa karşı da sigortalıya güvence sunuyor. Hırsızlığın kapalı bir ortamdan (ev, iş yeri, araç) gerçekleşmesi durumunda o ortama ‘zorlamayla’ girilmiş olması ve bu zorlama ibaresinin olay yeri görgü tespit tutanağında mutlaka bulunması gerekiyor. Açık alanlar ve kamuya açık alanlarda gerçekleşen hırsızlık olaylarında mağdur kişinin ya fiziksel zarara uğramış olması ya da cihazın tehdit, kaba güç, silah zoruyla yitirilmiş olması durumlarında olay yeri görgü tespit tutanağı ve müşteri ifade tutanağı ile ispatlanması gerekiyor.

Ürünü satmak isteyen acentelere efektif yapıları kuracağız

Gulf Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ayşe Gardet, şirketin önümüzdeki dönemdeki gigit ve dağıtım kanalları konusundaki hedefleri ile ilgili olarak şu bilgileri paylaşıyor:

“Önümüzdeki süreçte gigit uygulamamızın kullanıcı deneyimi anlamında zenginleştirilip, geliştirilmesine devam edip uçtan uca, hızlı, anlaşılır ve kullanıcı dostu bir uygulama olarak yer edinmesini hedefliyoruz. Bu platformda, şu anda değerlendirmeleri devam eden başka tüketici sigortaları da yer alacak. Gulf Sigorta olarak bizi avantajlı kıldığını düşündüğüm için hep yineliyorum; farklı kanallar üzerinden farklı tercih ve taleplere cevap verebilmek bizim için öncelik. Tüm kanallarımızın bizimle birlikte evrilmesi, sürdürülebilir ve kazan-kazan projelerde yer alması önemli. Değişime rezistans göstermek yerine, sigortalılarımızı merkez edinen ve onların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik çözümler üretmek ve sunmak zorundayız. Dolayısıyla, gigit bizim için gelişime açık, dinamik bir platform.” Gulf Sigorta için gerek ürün, gerek kanal çeşitliliğinin ve sigortalılara, kendi tercih ve ihtiyaçlarına göre, doğru format ve program yapıları ile cevap verebilmenin çok önemli olduğunu vurgulayan Gardet, “Şu anda ürünümüz ve uygulamamızın pilot dönemindeyiz. 2021 başı itibariyle bu ürünü satmak isteyen acentelerimizle de en efektif yapıları kurmak üzere çalışmayı hedefliyoruz” diyor.

Cep Telefonu Koruma Sigortası hakkında merak edilenler

1. Poliçe süresi, 1 yıl. Ancak, 1 yılın sonunda tekrar uygulama üzerinden yeniden poliçe satın alınabiliyor.

2. Hasar durumunda tüm onarımlar yetkili servislerde sağlanıyor. Ayrıca, hasarlı ürünün servise gönderilmesi ile onarılan ürünün müşteri adresine gönderilmesi masrafları Gulf Sigorta tarafından karşılanıyor.

3. 30 gün süre ile sınırlı olmak üzere yurtdışında gerçekleşen hasarlar da teminat kapsamında.

4. Poliçe döneminde hasar adet sınırlaması bulunmuyor. Muafiyet dikkate alınarak sigorta bedeline kadar onarım hizmeti sağlanıyor. 5. Kapsam dahilinde cihaz tamir edilemez veya tamir edilmesi ekonomik olarak uygun olmaz ise sigorta bedeli üzerinden yüzde 30 kesinti yapılarak sigortalıya ödeme yapılıyor

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER