Yayınladığı 2. Sürdürülebilirlik Raporu’nda sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için hayata geçirdiği çalışmaları aktaran AgeSA, karbon emisyon oranını 2019 yılına göre yüzde 40 azalttığına dikkat çekti.
AgeSA, 2022 ikinci Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınlandı. “Odağımız insan, amacımız değer üretmek” sloganıyla hazırlanan raporda AgeSA’nın sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak için çevresel, sosyal ve yönetimsel performans odaklı çalışmalarına ve attığı adımlara ayrıntılı şekilde yer verildi.
Karbon ayak izini azaltmaya yönelik önemli adımlar atan AgeSA raporda, çevresel etkiyi azaltma konularında sağlanan ilerlemeleri detaylı bir şekilde aktardı. Şirket araçlarının yakıt, ofislerin doğal gaz tüketiminden ve elektrik kullanımından kaynaklanan emisyonların toplamını, 2019 yılına göre 764 ton (yüzde 40) azaltan AgeSA, Paris Anlaşması’nın 1,5°C senaryosu ile uyumlu olarak Kapsam 1 ve 2 emisyonlarını 2019-2030 arası yüzde 69 azaltmayı taahhüt etti.
LEED Gold Yeşil Ofis Belgesi’ni de aldı
Yatırım portföyünden kaynaklı Kapsam 3 emisyonlarını Bilime Dayalı Hedefler İnisiyatifi (SBTİ) uyumlu hale getirmek için uygulama planı üzerinde çalıştıklarını belirten AgeSA Hayat ve Emeklilik İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül, “İki yıl içinde SBTİ’ye taahhütte bulunmayı planlıyoruz. Dijital dönüşüm faaliyetlerimiz sayesinde satış süreçlerinde 12.807.885 adet A4 kâğıdın baskıda kullanımını ve 582 ağacın kesilmesini önleyerek 240 ton karbon emisyonu ve 128.078.845 litre su tasarrufuna katkıda bulunduk. Toplam atık miktarımızı yüzde 35 azaltmayı başardık. Şirket, 2019 yılından bu yana tükettiğimiz suyu yüzde 77 oranında azalttık, çalışan sayımız artmasına rağmen kişi başı su tüketiminde yüzde 82 tasarruf sağladık” dedi.
2021 yılında Avrupa Birliği’nde tek kullanımlık plastiklerin yasaklanması ve 2022’de Birleşmiş Milletler’in 2024 yılına kadar küresel plastik anlaşması için belirlediği hedefler doğrultusunda ofis içi tek kullanımlık plastikleri kullanımdan kaldıran AgeSA, LEED Gold Yeşil Ofis Belgesi’ni de aldı. Şirket, ayrıca vefat eden müşterilerinin anısını yaşatmak için AgeSA Hatıra Ormanı’nı oluşturdu.
Hedef sürdürülebilirlik odaklı ürünleri yüzde 25’e çıkarmak
2022 yılında sürdürülebilirlik odaklı 6 yeni ürün ve hizmet sunan AgeSA, sürdürülebilirlik fonu, görme engelli müşterilere yönelik dijital kanallarda sesli yönlendirme hizmeti, finansal okuryazarlığı az olan müşteriler için finansal danışmanlık hizmeti, uzun süreli işsizlik teminatı, ekonomik zorluklar nedeniyle ödemelerine ara veren müşterilerine sunulan opsiyonlar, sağlık danışmanlığı ve dijital dönüşüm gibi sürdürülebilirlik özelliği gösteren ürün ve hizmetlerin payını yüzde 20’ye ulaştırdı. Şirketin hedefi ise sürdürülebilirlik odaklı ürün ve hizmetlerin payını yüzde 25’e çıkarmak.
Kadın çalışan oranı yüzde 65
AgeSA Sürdürülebilir Raporu’nda şirket içinde ve dışında gerçekleştirilen sosyal projeler, eğitim girişimleri ve çalışan refahını artırmaya yönelik politikalara da yer verdi. Yüzde 98 katılımla gerçekleşen çalışan bağlılığı anketinde yüzde 82 skor ile Türkiye’nin en iyi işyerleri arasında yerini sağlamlaştıran AgeSA, kadın çalışan oranıyla da farkını bir kez daha ortaya koydu. Şirketin kadın çalışan oranı yüzde 65, kadın yönetici oranı yüzde 47, yeni atanan kadın yönetici oranı ise yüzde 69 oldu.
‘Her Yaşta Fonu’ ile ödül Aldı
Toplumun kalkınması, refahı ve daha iyi bir yaşama erişmesi için program ve projeler tasarlayan AgeSA, yaşlanma ve yaş ayrımcılığı çerçevesinde bir sosyal sorunu ele alan ilk özel şirket konumunda. 2019 yılında, “Her Yaşta” kurumsal sosyal sorumluluk projesini başlatarak toplumun yaşlanmaya hazırlığına rehber olmak ve yaşlılık özelindeki negatif algıyı pozitife çevirmek için çalışıyor. 2021 yılından itibaren Her Yaşta Fonu kapsamında da toplam, 5 sivil toplum kuruluşuna ve 8 projeye hibe desteği sağladı. Şirket, Sürdürülebilir İş Ödülleri’nde “Çeşitlilik ve Kapsayıcılık” kategorisinde ise Her Yaşta Fonu ile ödüle layık görüldü. Hayata geçirdiği toplumsal yatırım ve sosyal etki projeleri ile insana ve çevreye pozitif katkı sunan AgeSA, toplumsal yatırımlar için 2.232.595 TL ayırarak eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık programları ile toplam 179.083 kişiye ulaştı.
Şirket ayrıca, 132 kişilik gönüllü grubu ile ”Doğa Atölyeleri” projesi kapsamında İstanbul’daki 12 okulda gerçekleştirdiği eğitimler ve oluşturduğu sebze-meyve bahçeleriyle 572 çocuğu tarım kültürüyle tanıştırdı.