İşe alım süreçlerine yapay zekayı da dahil eden AgeSA, artık adaylarla ilk mülakat adımını yapay zeka ile gerçekleştirecek. Şirket bu sayede hem zaman tasarrufu hem de doğru iş ve doğru aday eşleşmesi hedefliyor.
AgeSA’da, yapay zeka ile işe alım dönemi başladı. Daha fazla kişiye ulaşmak ve birebir hizmetini güçlendirmek için direkt satış kadrosunu büyütme stratejisi doğrultusunda yapay zeka ile geleceği şekillendiren işe alım platformu OneNewOne (ONO) ile iş birliği yapan şirket, mart ayından itibaren önemli bir yol kat etti.
AgeSA’lıların memnuniyetlerini artırmayı hedefliyoruz
Konuyla ilgili konuşan AgeSA İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik Genel Müdür Yardımcısı Burak Yüzgül, “Artık işe alım süreçlerinde adaylarla yapılacak ilk mülakatın yapay zeka aracıyla gerçekleştirilecek. Teknolojinin sunduğu imkânları iş yapış süreçlerimize entegre ederek mevcut ve potansiyel çalışanlarımıza en iyi deneyimi sunmaya ve verimliliğimizi artırmaya odaklanıyoruz. Yapay zekayı İK süreçlerimizde de kullanarak mevcut ve potansiyel AgeSA’lıların deneyimlerini daha çevik ve dijital hale getirerek memnuniyetlerini artırmayı hedefliyoruz. Bizimle çalışmak isteyen adaylardan gelen CV’leri hızlı ve doğru bir şekilde değerlendirmek ve seçim yapmak ciddi bir zaman alıyor. ONO bizim için farklı havuzlardan beslenerek bir aday havuzu oluşturuyor, adaylarla ilk mülakatı yapay zeka ile gerçekleştiriyor ve son olarak olumlu değerlendirdiği adayları doğrudan takvimlerimize yönlendiriyor. Bir sonraki adımda ise olumlu adaylarla envanter aşaması yine sistem üzerinden devam ediyor. İşe alım kararı verdiğimiz kişiler için referans araştırması ve teklifle süreci sonlandırıyoruz. Bu ay itibarıyla tüm bölgelerde işe alım süreçlerine yapay zekayı dahil ettik. Yapay zeka, bize ciddi bir zaman tasarrufu sağlamanın yanı sıra doğru iş ve doğru aday eşleşmesini de kolaylaştırırken süreçlerdeki verimliliğimizi de artıracak. Yeni sistemle aylık ortalama 10 kişiyi işe almayı öngörüyoruz; yani bu İK İş Ortağı pozisyonunda çalışan 1 arkadaşımız kadar işe alım yapabileceği anlamına geliyor. AgeSA olarak yüzde 80 oranında oldukça yüksek bir çalışan bağlılığına sahibiz, bu memnuniyeti daha da yukarılara taşımak hedefiyle kültürel ve dijital gelişime yönelik yatırımlarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” dedi.
Dönüşümler kurumsal kültürün bir parçası
Tüm dönüşüm çalışmalarında hızlı ve verimli süreçler tasarlamayı amaçladıklarını söyleyen Yüzgül, “Dönüşümleri kurumsal kültürün bir parçası olarak ele alıp ilerliyoruz. Çevik çalışma kültürü, verimlilik artışı, artan çalışan ve müşteri memnuniyeti hedeflerini destekleyen uygulamalar çok önemli. İK’daki stratejilerimizi, projelerimizi de buna göre şekillendiriyoruz. Yapay zeka kullanımı gibi teknolojik uygulamaları süreçlerimize dahil etmek, hem mevcut ve potansiyel AgeSA’lıların hem de işveren markası algımızın yükselmesine hizmet ediyor” diye konuştu.