İklim değişikliği ile mücadelede temel odak alanlarını, eylemlerini, hedeflerini ve yaklaşımını içeren iklim stratejisinin yer aldığı “İklimle Bağlantılı Finansal Beyan Görev Gücü Raporu”nu kamuoyuyla paylaşan AgeSA, “2050 Net Sıfır Emisyon” misyonuyla yıl sonuna kadar sürdürülebilirlik odaklı ürün ve hizmetlerden elde ettiği gelir payını yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor.
AgeSA, iklim değişikliğinden kaynaklanan risklerin ve oluşabilecek fırsatların nasıl yönetildiğini aktardığı “İklimle Bağlantılı Finansal Beyan Görev Gücü” (Task Force on Climate Related Financial Disclosures – TCFD” raporunu yayınladı. İlk kez yayınlanan raporda, AgeSA’nın düşük karbonlu ekonomiye geçişi hızlandırmaya ve toplumsal refahı artırmaya destek olmak için ürün ve hizmetler geliştirerek “2050 Net Sıfır Emisyon” hedefine doğru emin adımlarla ilerlediğine dikkat çekildi. Raporda ayrıca AgeSA’nın sürdürülebilirliği operasyonlarının her alanına yerleştirmeyi, çevresel ve sosyal etkilere odaklanmayı ve yatırım girişimleri aracılığıyla sürdürülebilir bir geleceğe aktif olarak katkıda bulunmayı amaçladığına da vurgu yapıldı.
İş stratejisinin odağında sürdürülebilirlik var
Çalışma ve yatırımlarını sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunmak amacıyla gerçekleştiren AgeSA, tüm faaliyetlerini iş stratejisinin temel bir unsuru olarak gördüğü sürdürülebilirlik çerçevesinde yürütüyor. Karbon emisyonlarını azaltmak için spesifik yol haritaları ve hedefler oluşturan ve bu kapsamda LEED Gold Yeşil Ofis Belgesi’ni alan, Bilime Dayalı Hedefler Girişimi (SBTi) uyumlu hedefler belirleyen, verimli enerji tüketimine yönelik uygulamaları hayata geçiren AgeSA, ayrıca uluslararası standartlarda kabul görmüş yenilenebilir enerji sertifikalarını kullanarak yüzde 100 çevre dostu enerji tüketmeye başladı. Araç filosunun yüzde 96’sını hibrit araçlara dönüştüren şirket, önümüzdeki dönemde araç filosunun tamamını elektrikli araçlara dönüştürmeyi planlıyor. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile bağlantılı ürün ve hizmetler geliştirmeye devam eden AgeSA, yıl sonuna kadar sürdürülebilirlik odaklı ürün ve hizmetlerden elde ettiği gelirin payını yüzde 25’e çıkarmayı hedefliyor.