Sigorta sektörünün en önemli aktörleri acenteler, trafik sigortalarında satıştan dolayı gerçekleşen iptaller yüzünden büyük sıkıntı yaşıyor. Afyon Sigorta Acenteleri Derneği (AFSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Özerdem konuya ilişkin bir açıklamada bulundu. Satılan aracın sigorta poliçesinin iptal edilmesi durumunun normal olduğunu, normal olmayanın ise acentenin, hem poliçenin yapılması hem de iptal edilme işlemi sonrasında kazanmış olacağı para miktarı olduğunu söyleyen Özerdem açıklamasında, “O kadar sorun varken neden zorunlu poliçelerden elde edilecek olan komisyonlarımız elimizden alınıyor ki?” ifadesine yer verdi. Özerdem’in konuya ilişkin açıklaması şu şekilde:
“2012 yılından beri trafik sigorta poliçelerinin aynı günlerde yapılıp, satıştan dolayı iptal edilmesi sonucunda acentelerin yaşadığı sıkıntıları anlatmaktan hepimiz bitap düşmüş durumdayız.
Poliçenin hazırlanma süreci, bir o kadar da iptal edileceği zaman harcayacağınız enerji ve genel giderlerimiz. Kısa süreli iptal rakamlarındaki acentenin alacağı komisyon çok komik rakamlar değiller mi? Uğraşıyorsun, her ne kadar belirli bir süre sonra poliçe iptal edilecek dahi olsa, en uygun rakamlı sigorta şirketinin poliçesini bulup onay işlemini gerçekleştiriyorsun. Aradan üç beş gün sonra da sigortalı noter satış evrakları ile gelip sana yaptırmış olduğu poliçenin iptalini istiyor.
Haklı da… Elbette satılan aracın sigorta poliçesi iptal edilmek zorunda. Tamam, buraya kadar normal. Normal olmayan ise acentenin hem poliçenin yapılması hem de iptal edilme işlemi sonrasında kazanmış olacağı para miktarı. Süre belirlenip acentelere sabit bir bedel oluşsun diye çok söylememize rağmen, bu isteğimiz bugüne kadar rağbet görmedi. Yani sevgili acente dostlarım; bizler özellikle trafik sigortası iptallerinden bu gidişle asla para kazanamayacağız.
İşin ilginç tarafı da ne biliyor musunuz? Artık noterlerin, trafik sigortası olmayan araçların satış işlemini yapmayacak olmaları. Önce insanlar araçlarının trafik sigorta poliçesini yaptırıp, ondan sonra satış işlemini gerçekleştirecekler. Anlamak mümkün değil. Hangi akla hizmettir, amaç nedir birisi anlatsın da ben de öğrenmiş olayım. Zaten kısa süreli iptallerden sektör olarak sıkıntı çektiğimiz bugünlerde bir de noterlerin sigorta poliçesi zorunluluğu çok büyük bir sıkıntı olacak.
Artık bu konuda SAİK bir şeyler yapmalı diye düşünüyorum.
1- Otuz gün içerisinde yapılacak tüm iptallerden acentelere sabit bir bedel belirlenmeli. Bu rakam ise 10 TL’nin altında olmamalı.
2- DASK poliçelerinde şu anda olduğu gibi isim değişikliği yapılacak. Eskiden zeyilnameler ile trafik poliçeleri satıştan dolayı el değiştiriyor idi.
3- En kötü ihtimalle de, noterlerden satış esnasında trafik poliçesi sorgulama işlemi iptal edilecek.
O kadar sorun varken neden zorunlu poliçelerden elde edilecek olan komisyonlarımız elimizden alınıyor ki? Arkadaşlar Generali Sigorta’ya vermiş olduğumuz tepkinin beş kat fazlasını bu anlamda gerçekleştirmemiz gerekmekte. Yapalım. Yapmamız lazım.
Sevgi ve saygılarımla
Bekir ÖZERDEM
AFSAD YÖN. KRL. BŞK.”
Bu konuda sizi destekliyorum. Ben acentelerin halen sahipsiz olduğuna inanıyorum. Acenteleri temsil eden makamların bir çoğunun çıkarlar doğrultusunda kullanıldığına inanıyorum. Çünkü göz görülecek bir çalışma yada acentenin menfaatine bir faaliyet göremiyorum. İptaller konusunda hem fikiriz. al-satçılara hizmet ediyoruz. Artık herkes al-sat yapıyor. kestir poliçeyi üç gün sonra iptal ettir. Kâğıt parası, toner parası ve bir sürü emek boşa gidiyor. Buna bir dur demek gerektiğini düşünüyorum.
Bu konu da tüm acenteler hem fikir buna eminiz. Ancak bu kimin işine gelmiyor işin o kısmını anlayamıyoruz. Acente al satçıların çalışanı değil onları için poliçe keserken harcadığımız zaman ve maddi bedeller görmezden gelinemez, acil çözüm talep ediyoruz.
Ben bu sistem kuruldu kurulalı hep karşısındayım ve olmaya devam edeceğim.Bunu anlamak için müneccim olmaya gerek yok çok basit sigorta şirketleri teknolojiyi kullanmak istiyorlar teknoloji varken hedef kitleye direk ulaşmak varken neden paylaşıma devam etsinlerki ? Üstelik masrafsız ağrısız sızısız bir iş poliçe genel şartlarınada tüm hukuki sorumluluğu çoğu bilgi fakiri tüketiciye(biz olsaydık bedava bilgi verirdik çünki) yükledilermi gerisi çorap söküğü gibi kolay artık dükkana müşteri çekmek gerekecek işte sigorta şirketlerinin yapmak istedikleri ama bazı şirketlerin diyerek altını çizmek istiyorum burada bunu yazımın tamamını okuduğunuzda anlayacaksınız bu bir kaç şirket önlerine çıkacak her şeyi(önce biz acenteleri) yollarından temizlemek direk kazanç elde etmek gayeleri bunun içinde bu oluşuma sistemli bir şekilde çok önceden başladılar bile bunlar nedir mesala Acenteyi tacizler işte üretim şu olacak şunu istiyoruz bunu istemiyoruz ofis şartları şo olacak bu olmayacak ,tek iş şartı, tek iş ama banka ve otomobil bayileri de sigorta kesiyor bu arada onlara serbest!vesaire vesaire diğer yıldırma politikaları işte komisyon meselesi bunlardan sadece birisi acentenin kazanmaması için elinden geleni yapıyorlar acenteleri özellikle önce küçükleri bitirmek için yapılan bir uygulama örneğidir acenteyi kendi kendine kapanmaya zorlamaktır bu komisyonlar ciddi oranda düştü gerekçe neymiş? zarar! eskiden %30 komisyonlar verildiğinde zarar yokmuydu mesala bunlar tamamı ile sistemin kurgusudur.Yalnız unuttukları bir şey var onlarıda bu duruma yönlendiren 3 veya5 tane önde gelen arkalarında ciddi destekler olan bankaları olan sigorta şirketleri var özellikle bu şirketler kendi rakiplerini bu sektöre çekmeye çalışıyorlar tıpkı bir timsahın avını nehire çekmesi gibi diyebiliriz nedenmi? bir düşünün 50 şirketin 50 side artık teknolojiyi kullanmaya başladı ve acentelere ihtiyaç yok diyelim işte dananın kuyruğu burada kopacak bu 3 veya 5 şirketle nasıl rekabet edecekler sizce şansları % kaç olur reklamını yapacak acenteleride yok artık,tv lerin saniyesine milyarlarca ücretle kaç defa reklam verebilirlerki verseler bile başarı sonunda gelirmi acaba bence şansları yok denecek kadar az olur yani sıra onlarada gelir ve geriye kalan bu finansatörleri çok güçlü sigorta şirketlerinin eline geçer sektör pastayı büyük dilimlerle paylaşırlar ve asıl amaçlarına kendi rakipleri sayesinde gelirler.Burada geriye kalan sigorta şirketleri kendi varlıklarının devamı için biz acentelerden önce kendileri oturup adam akıllı düşünmeli bu sorunlara çözüm bulmalı tam tersine acentelere tam destek vermelidirler unutmamalıdırlar sustukça sıra kendilerinede gelecektir ve kendi kendilerini yok edeceklerdir.
Komisyon Kesme meselesine gelince; bir emek, enerji, zaman, gerekirse maddiyat mesela kargo veya alternatif ulaşımlarla teslim edilen poliçeler bu poliçeleri kesme aşamasında haberleşme giderleri şirket mailleri beklemeler daha uzatabiliriz bunları böyle bir durumda POLİÇE kesiyorken Buna kısaca EMEK diyelim evet emek harcayarak elde ettiğimiz az miktardaki gelirimizi bu sefer tersine zıt yönde emek harcayarak itiraz etmeden geri iade etmek akla mantığa sığmayacak bir iş burada emekten bahsediyoruz emekten burada kendi imkanlarımız ve bütçelerimizle kurduğumuz işletmelerde işimizi devlet dairesi imişiz gibi bedava yaptırmak bunu bize reva görenlerin vicdanını sızlatmıyor mu biz kira ödüyoruz biz vergi veriyoruz biz eleman çalıştırıyoruz biz çocuk okutuyoruz biz evimize ekmek götürüyoruz biz bir teklif ve bir poliçeye saatlerce zaman harcayarak yerimizden kalkamadığımız için basur oluyoruz prostat oluyoruz boynumuz tutuluyor belimiz kayıyor gözlerimiz bozuluyor ve siz bunları bizden bedava yapmamızı istiyorsunuz helal olsun size….
Aynen katılıyorum. Özellikle satış iptallerinde tamamen boş uğraşıyoruz ve hamallık yapıyoruz. Adamlar poliçeyi iptal ettirip parasını geri alacağı halde normal müşteriden daha araştırmacılık yapıyor daha ucuza poliçe kestirmek için acente acente geziyor. Birde değişik kişiler adına araç alımı yaptıkları için alım satımcı olduğunuda anlayamıyorsun bazen.