Axa Sigorta, üst yönetiminin katılımı ile düzenlediği toplantıda Antalya’da acenteleri ile buluştu. Güven temasının vurgulandığı toplantıda konuşan, Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune, “Müşteri size ve bize güvenerek bu satın almayı yapıyor. Güven bu mesleğin temeli” dedi.
Axa Sigorta, Antalya’da acenteleri ile bir araya geldi. Üst yönetiminin katılımı ile düzenlenen toplantıda Axa Sigorta yöneticileri, güven kavramının önemine dikkat çekti. Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune, “Müşteri size ve bize güvenerek bu satın almayı yapıyor. Güven bu mesleğin temeli” derken, Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, de güvenin olmadığı bir ortamda ne sağlıklı bir birlikteliğin ne sağlıklı bir ilişkinin, ne de ticari bir ilişkinin olacağını söyledi. Güvenin, neredeyse sigortacılığın temelini oluşturduğunu ifade eden Şimşek, “Biz güven zincirini oluştururken şunu düşündük, müşterilerimiz ve acentelerimiz birbirine sıkı sıkıya o kadar bağlı ki, acentelerimiz poliçelerini güvende satarken arkadaki sigorta şirketine gönül rahatlığı ile güveniyor” dedi.
Trafik dışı ürünler fırsat yaratıyor
Sektörel veriler hakkında açıklamalarda bulunan Axa Sigorta Teknik ve Bilgi Teknolojilerinden Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Yavuz Ölken şartların sigorta şirketlerini zorladığını ifade etti. Trafik ve sağlık dışında yüzde 18’lik büyüme olduğunu belirten Ölken, rekabet, hizmet ve penetrasyon açısından trafik dışı ürünlerin önemli bir fırsat yarattığını kaydetti.
Karlılık oranı hakkında değerlendirmelerde bulunan Ölken, şunları söyledi: “Bu konu özellikle bu yıl çok tartışılıyor. Çok kâr etmeyin deniyor ama, kârlılık aslında sigorta şirketlerinin tek bir yıla özgü belirlediği bir strateji değil. Yaşam ömrünü uzatma ve daha ileriye gidebilmek için yarattığı bir kavram. Kârlılık oranlarına baktığımızda, altıncı ay sonu teknik sonuçları ve bilanço kârlılıklarına baktığımızda Axa Sigorta’nın özellikle teknik kârlılık da lider olduğunu görüyoruz.”
Aslında, tamamen güven satıyoruz!
Axa Sigorta CEO’su Guillaume Lejeune toplantıdaki konuşmasında, güven konusuna değinerek, acentelere yönelik şu mesajları verdi: “Sigorta ürünü dendiğinde, ürün nerede dile soruyorum kendime. Kavraması zor. Sözleşme de deniyor, bu da doğru. Finansal ürünlerin satışlarına yönelik bir araştırmaya göre, bireylerin yüzde 7’si sözleşmeyi okumadan imzalıyor, yüzde 20 ise okumadıkları için sorun yaşıyor. Müşteri,size ve bize güvenerek bu satın almayı yapıyor. Güven, bu mesleğin temeli. Sigorta sözleşmesini alıyorum, ama hizmeti sonra alıyorum. Hatta, almak istemiyorum. Tamamen güven satıyoruz aslında. Dolayısıyla müşteri sözleşmenin temel yapı taşlarını çok iyi anlamalı.”