24 Kasım 2024, Pazar
spot_img

“Acentelerin gelişebileceği bir zemin oluşturulmalı”

Özser Group Sigorta ve Profesyonel Sigorta Acenteleri Derneği (PASAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Necmi Üze, “Ülkemizdeki kişi başı sigorta üretiminin dünya ortalamasının üzerine çıkması için, acentelerin sorunları çözülmeli, kendilerini geliştirebilecekleri bir zemin oluşturulmalı” dedi.

necmi uze 2Sigorta şirketleri ile acentelerin mevcut yapısı ve çalışma sistemlerine ilişkin değerlendirmelerde bulunan Özser Group Sigorta ve Profesyonel Sigorta Acenteleri Derneği (PASAD) Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Necmi Üze, “Sigorta sektöründe güçlü bir pazarlama sisteminin eksikliği her zaman duyuluyor. Ülkemizde kişi başı sigorta üretiminin dünya ortalamasının üzerine çıkması için, sigorta sektöründeki pazarlama sisteminin temel taşı konumundaki acentelerin sorunları çözülmeli, çalışma alanları genişletilerek kendilerini geliştirebilecekleri bir zemin oluşturulmalı” açıklamasını yaptı.

Üze, “Kamu otoritesi yeni çıkan acenteler yönetmeliğinin ilk maddesi, ‘Sigorta acenteliği faaliyetinin, sigortacılık sektörüne olan güveni artırıcı biçimde sürdürülmesini ve sözleşme taraflarının hak ve menfaatlerinin korunmasını teminen acentelik sisteminin kurumsallaşmasının sağlanması’ ibaresiyle kurumsallaşmaya verdiği önemi vurguladı” diye konuştu.

Güçlü pazarlama sistemi için yasal düzenlemelere ihtiyaç var”

Güçlü bir pazarlama sisteminin kurulabilmesi için planlı bir yapılanmaya ve bunu destekleyecek yasal düzenlemelere ihtiyaç olduğunu belirten Üze, “Bu yapılanmada en önemli yapı taşları sigorta şirketleri ve sigorta acenteleridir. Sadece satıştan komisyon alan sigorta acenteleri, mekân, donanım, personel, kıdem-ihbar tazminatları, iletişim, satış, tanıtım gibi masrafların büyük bölümünü sigorta şirketlerinin üzerinden alarak kendileri üstlendi. Bu nedenle her iki tarafın da birbirinin haklarına saygı duyması ve adil bir çalışma sisteminin oluşturulması gerekiyor. Bu uyumun sağlanması ve karşılıklı bir güven ortamının oluşturulması, her iki tarafa olduğu kadar topluma ve ülkeye büyük kazanımlar sağlayacaktır” dedi.

Sigorta sektörünün kurumsallaşamamasının sebebi

Sigorta sektörünün kurumsallaşma konusunda olanakları yeteri kadar değerlendirememesinin büyük ve güçlü dağıtım kanallarının oluşturulamamış olması, küçük dağıtım kanallarının ise iyi organize edilememiş olmasından kaynaklandığını söyleyen Üze, “Günümüzde sigorta sektörü sağlıklı bir fon yapısına sahip değil. Fon yapısının üstlenilen riskle doğru orantıda büyümemesinin ana nedeni, fiyat politikaları ile branş bazındaki üretim dengesizliğidir. Sigorta şirketlerinin pazar payı yerine kârlılığı hedeflemeleri halinde başta sektör zararı olmak üzere pek çok sıkıntı ortadan kalkacak, sigortacılığın yurt içi hasıla oranı yükselecek” şeklinde konuştu.

  1. “Kamu otoritesi yeni çıkan acenteler yönetmeliğinin ilk maddesi, ‘Sigorta acenteliği faaliyetinin, sigortacılık sektörüne olan güveni artırıcı biçimde sürdürülmesini ve sözleşme taraflarının hak ve menfaatlerinin korunmasını teminen acentelik sisteminin kurumsallaşmasının sağlanması’ ibaresiyle kurumsallaşmaya verdiği önemi vurguladı.size katılıyorum. özser sigorta şubeci acenteliği yapan şubeci leri tanımalı bu arkadaşlar sadece sigortacılık yapmıyor.lahanacı pırasacı her işi yapıyorlar vergisini versinler odaya kayıt olsunlar tamam bizimle beraber ise şubelerini kontrol altına alsın.beraber ollım

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER