Teklif ve hasar süreçlerinde gerektiğinde anında müdahale ya da yönlendirmeler yaparak en yüksek hizmet kalitesine ulaşmayı hedeflediklerini belirten Liberty Sigorta Genel Müdürü Defne Türkeş, “‘Kolay İş Yapılabilen’ şirket olma vizyonuyla acentelerimizin operasyonel streslerini hafifletiyor, satışa daha çok odaklanmalarını sağlıyoruz” dedi.
Hem dünyada ve hem de Türkiye’de tanınan bir marka olan Liberty Sigorta, ülkemizde bölge yapılanmasından, ürün çeşitliliğine, teknolojik altyapı değişikliğinden lansman kampanyasına kadar her alanda çok ciddi çalışmalar gerçekleştiriyor. Türkiye’ye yapılan toplam 240 milyon dolar sermaye yatırımı ile ülkemizde sigorta sektörüne yön veren ve katkı sağlayan bir sigorta şirketi olma hedefinde ilerleyen Liberty Sigorta, acente ve müşterilerine her zaman kaliteli hizmet sunuyor. Odaklandığı ana dağıtım kanalı olan acentelerini stratejilerinin merkezinde tutan Liberty Sigorta, acentelerinin daha çok satışa odaklanmalarını sağlamak için kolay çalışılan şirket olma vizyonuyla çalışmalarına devam ediyor. Poliçe satışı, müşteri memnuniyeti, hasar takibi ve diğer konularda da her zaman acentelerinin yanında olan Liberty Sigorta, oluşturduğu Acente Hizmet Merkezi ile de hedefine doğru hızla ilerliyor.
Rekabetçi olabilmek için pazara sunulan ürün çeşitliliği, geniş teminatlar ve gerçekleştirilen kampanyalarla acentelerinin kazançlarını artırmalarını sağladıklarını söyleyen Liberty Sigorta Genel Müdürü Defne Türkeş, “Acentelerimizin teklif, poliçe işlemlerini ve bilgi taleplerini, teknik (underwriting) yönergeleri çerçevesinde yanıtlayan ve sadece acenteye hizmet veren bir hizmet merkezi olarak konumlandırdığımız Acente Hizmet Merkezimiz, farklılaştığımız en önemli alanlardan biri. Acentelerimizin sorunlarına çözüm üretmek, üzerlerindeki operasyon stresini kendi üzerimize alarak, onların daha çok satışa odaklanmalarını sağlamak için oluşturduğumuz bu hizmet birimimiz ‘Kolay İş Yapılabilen’ şirket hedefine bizi taşıyan mihenk taşlarından biri” diye konuştu.
“2015 için oldukça iddialıyız”
2012 yılından bu yana Liberty Sigorta’nın bölge yapılanmasından ürün çeşitliliğine, teknolojik altyapı değişikliğinden lansman kampanyasına kadar her alanda çok ciddi çalışmalar gerçekleştirdiğini kaydeden Türkeş, “Bu çalışmalar sonuçlara rakamsal olarak da yansıdı. Portföyümüzün otodışındaki ağırlığı 2014 yılında 2012 yılına göre yaklaşık 3 katına çıktı. Bireysel ve ticari sigorta ürünlerinde acentelerimizin kolay satış yapabileceği, müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini karşılayan, fiyat avantajı sağlayan ve fark yaratan ürünler piyasaya sunduk” dedi.
2013 yılının son çeyreği itibarıyla oto dışı branşlara ağırlık verildiğini ifade eden Türkeş şöyle konuştu: “Hedeflerimiz doğrultusunda sektörden daha fazla büyümeye devam ediyoruz. İlk dokuz aylık verilere baktığımızda otodışında; nakliyatta yüzde 213, yangında yüzde 217, mühendislikte yüzde 151, ferdi kazada yüzde 81, seyahat sağlıkta yüzde 234 ve toplamda da geçen yıla oranla yüzde 206’lık bir büyümeye sahibiz. 2014 yılının başında kasko tarife modelimizi yeniden kurduk. Haziran ayından itibaren yeni tarife modelimizle kasko branşındaki etkinliğimizi artırmaya başladık. 2015 yılı için de çok iddialı olduğumuzu söyleyebilirim. Emin adımlarla hedeflerimize ulaşacağız.”
“Sorunun kaynağına iniyor ve köklü çözümler üretiyoruz”
Hasar sürecinde sigortalılarına verilen hizmetin kalitesini doğrudan ölçümlediklerini ve gerekli durumlarda anında müdahale ya da yönlendirmeler yaparak en yüksek hizmet seviyesine ulaşmayı hedeflediklerini belirten Türkeş, birebir hasar üzerinde saha çalışmaları yaparak onarım sürecini de kontrol altında tuttuklarını söyledi. Özellikle oto hasarlarında, onarımı tamamlanmış ve aracını teslim almış sigortalıları, kendileri için en uygun olan zaman ve yerde ziyaret edip, onarım kalitesini kontrol ettiklerini ve sigortalıların görüşlerini aldıklarını açıklayan Türkeş, şöyle devam etti: “Her ay düzenlediğimiz memnuniyet anketleriyle, müşterilerimizden gelen öneriler, memnun kalınmayan hizmetler ile ilgili detaylı bilgi alarak, çözüm ortaklarımız ve müşterilerimiz ile bire bir yapılan görüşmelerle sorunun kaynağına iniyor ve köklü çözümler üretiyoruz. Bu aksiyonlar, müşteri memnuniyetini artırdığı gibi süreçlerimizi gözden geçirmemize ve kalite standartlarımızı artırarak gelişme fırsatlarını yakalamamıza olanak sağlıyor.”
Liberty’nin gelişmekte olan piyasalarda etkinliği artıyor
Liberty’nin Çin ve Hindistan gibi gelişmekte olan piyasalarda etkinliğinin arttığını açıklayan Türkeş, Liberty’nin global vizyonu ile marka yatırımlarına devam edeceğini belirtti. Türkeş, şu ifadelerde bulundu: “Hayat dışı sigorta alanında dünyanın önde gelen sigorta şirketleri arasında 5. sırada yer alan Liberty Mutual Insurance Grup, Amerika’da ise yangın ve kaza branşlarında en büyük 3. sigorta şirketidir. Liberty Mutual Insurance Grup, 1993 yılından itibaren ABD dışı pazarlara açıldı. Dünya çapında 5 kıta ve 30 ülkede faaliyet gösteriyor. Bu ülkeler; ABD, Kanada, Venezüella, Kolombiya, Ekvator, Porto Riko, Brezilya, Şili, İrlanda, İtalya, Fransa, Almanya, Hollanda, Polonya, Portekiz, Rusya, İspanya, İsviçre, Türkiye, Dubai, İngiltere, Avustralya, Çin, Hong Kong, Hindistan, Malezya, Singapur, Tayland, Vietnam ve en son olarak Primero Fianzas adlı sigorta şirketini satın alarak, faaliyet alanına giren Meksika’dır. Uluslararası alanda büyümeyi hedefleyen grubumuz, bu doğrultuda Çin ve Hindistan gibi büyük operasyonlarında sermaye oluşturmaya odaklandı ve gelişen piyasalarda konumunu güçlendirmeye devam ediyor.”
Liberty’nin hem dünyada ve hem de Türkiye’de tanınan bir marka olduğunu söyleyen Türkeş, “Başarılı bir şekilde geçen Olimpiyat ve Dünya Kupası sponsorluklarından sonra şimdi 2016 Rio Olimpiyatlarına hazırlıklar başladı. Grubumuz dünyada da marka yatırımlarına devam ederek Liberty’nin global bir marka olması yönünde atımlar atacak ve marka bilinirliğimizi daha üst seviyelere çıkaracaktır” dedi.
Liberty Mutual Insurance Grup’tan Türkiye’ye 240 milyon dolar sermaye yatırımı
Zorlaşan global makroekonomik koşullara rağmen, Liberty Mutual Insurance Grup’un, istikrarlı olarak büyüdüğünü ve büyümeye devam edeceğinin vurgulayan Liberty Sigorta Genel Müdürü Defne Türkeş, grubun büyüyen ekonomisi ve yüksek sigorta potansiyeliyle Türkiye’ye özel bir önem verdiğini, Türkiye’ye dair uzun vadeli bir bakış açısına sahip olduğunu söyledi. Liberty’nin büyüme hedefleri içinde Türkiye’nin de yer aldığını ifade eden Türkeş, “Liberty Mutual Insurance Grubu, bugüne kadar Liberty Sigorta’ya toplam 240 milyon dolar sermaye yatırımı yaptı. Liberty Mutual Insurance Grubu’nun gücünü her daim yanımızda hissediyoruz. Liberty Sigorta olarak sektördeki gelişmelere paralel olarak ancak hedeflerimizden sapmadan stratejilerimizi netleştiriyor, istikrarlı olarak büyüyoruz ve büyümeye de devam edeceğiz. Amacımız, pazar payımızı istenilen düzeylere ulaştırarak Türkiye’de sigorta sektörüne katkı sağlayan bir sigorta şirketi olmak” diye konuştu.
“Acentelerimiz müşterilerini bize güvenle emanet ediyor”
Dağıtım kanalı stratejisinin merkezinde acentelerin bulunduğunu ifade eden Türkeş, acente ve müşterilerine değer verdiklerini söyledi. Defne Türkeş, “Acentelerimiz kıymetli müşterilerini bize gönül rahatlığı ile emanet edebilir. Acentemiz 10 yıllık müşterisini Liberty’e getirdiğinde, bizim de 10 yıllık müşterimiz olarak hizmet alır ve ilgili görür” dedi. Müşterilere özde önem verdiklerini ölçümlemeleri ile ortaya koyduklarını belirten Türkeş, “Tarafımıza ulaşan şikâyetler ve olumsuz geri dönüşlerin 24 saat içinde cevaplanmasını, hızlı ve kaliteli çözüm üreterek müşteri memnuniyetinin sağlanmasını hedefliyoruz. Hızlı çözüm için sistem üzerinde geliştirdiğimiz kontrollerin yanı sıra, Memnuniyet Takip Birimimiz aracılığıyla çözüm kalitesini de kontrol ediyoruz. Memnuniyet takip süreci, geri bildirim alarak hizmet kalitemizi ölçtüğümüz ve geliştirdiğimiz önemli süreçlerimizden biridir” diye konuştu.