Axa Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşçan, yeni çıkardıkları ‘Sağlığım Tamam’ hakkında Sigorta Ekranı’nda bilgi verdi. İşcan, “Acentelerimiz müşterilerine Sağlığım Tamam ürünün kolay ulaşılabilir olduğunu anlatmalı” dedi.
SİGORTA EKRANI
SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan İşcan, yeni ürünleri ‘Sağlığım Tamam’ hakkında ilgiler verdi.
“Son kampanyamız bizim için çok önemli bir adım” diyen, İşcan 30 liradan başladığına vurgu yaparak fiyatların değişiklik gösterebildiğinin de altını çizerek şunları söyledi: “Sağlık sigortaları konusunda herkese uygun çözümler olduğunu söylüyoruz. Bu ürünümüzde İstanbul dışında oturan 8 yaşındaki bir kız çocuğunun yıllık sigortası 160 liraya geliyor. Yani aylık 13 lira, 30 liradan daha da ucuz. Ya da İstanbul’da 20 yaşında bir erkek genç 320 liraya yatarak teminatlı sigortalanabiliyor. Dolayısıyla burada fiyatlar ulaşılabilir seviyede.”
SGK’lı herkes yararlanabilir
Ürünü SGKlı olan herkesin yaptırabileceğini ifade eden İşcan, “Bu ürünümüz SGK bünyesinde olan herkes için geçerli. SGK ile anlaşmalı olan özel hastanelerde bu hizmeti alabiliyorlar. Sigortalı, özel hastaneye gittiğinde devletin ödediğinin üzerinde çıkan farkı ödemek üzere kurgulanan bir sigorta türü. Dolayısıyla tüm SGK’lı olan kişiler ve aileleri bu sisteme dahil olabilirler. SGK kapsamında olan sigortalı özel hastaneye gittiğinde ödemesi gereken farkı sigorta şirketi ödüyor” dedi.
İşcan, “Bu ürünü tam anlatmazsak sigortalılar bunun ihtiyaç olduğunu fark etmezler” diyerek konuşmasını şöyle sürdürdü; “Acentelerimizi uyardığımız konu da bu. Türkiye’de sigortalanma oranları zorunlu sigortalar da dahi yüzde 85’i geçmiyor. Burada bizim acentelerimizden beklentimiz, orada bir ihtiyaç var. O ihtiyacı hangi ürün karşılıyorsa onu uygun zamanda, uygun şekilde anlatmak ve önerilerini tekliflerle sunmak. Eğer biz sigortalılarımıza zamanında riski anlatmaz isek; risk gerçekleştiğinde zaman geçmiş oluyor ve biz görevimizi yapmamış oluyoruz. Biz acentelerimize hep birer risk danışmanı olduklarını söylüyoruz.”
Üç yıl sonra ömür boyu yenileme garantisi
İşcan, “Biz sigortalılarımızla birlikte bir yolculuğa adım atıyoruz. Üç yıl geçtikten sonra da ömür boyu yenileme garantisi ile hayatları boyunca onlara eşlik etme istiyoruz. Sürdürülebilirliği sağlamak için de belirli bir fiyat düzeyini korumak zorundayız. Buradaki en önemli konu acentelerimizin müşterilerimize doğru ürünü, iyi şekilde açıklaması ve o farkındalığı sağlaması diye düşünüyorum” dedi.
Yüzde 50’ye varan indirim
Müşterileri için çeşitli kampanyalar yaptıklarını da anlatan İşcan, “İnsanların sadece sağlıklı olmaları için değil sağlıklı kalmaları için de bir şeyler yapmamız gerekiyor. Bu konuda yeni bir konsept geliştirdik. Sağlık harcamalarını belirli düzeyde tutan müşterilerimiz önümüzdeki dönemlerde yüzde 50’ye varan indirimler alabilecek. Sağlıklı yaşam indirimi kazanmak için sağlıklı yaşaması lazım. ‘Sağlıklı yaşaması için de biz ne yapabiliriz?’ diye düşündük. Biliyorsunuz geçtiğimiz döneminde ‘Dünya için hareket’ projemizi başlattık. İnsanları hareket etmeye çağırdık. Bunu destekleyecek mobil uygulamamızın da şu anda testleri sürüyor. Axa Fit‘in yeni sürümünü önümüzdeki haftalardan itibaren müşterilerimize ve diğer isteyen herkese sunabileceğiz” diye konuştu.
Pandemi dönemi
Axa Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşçan, Pandemi dönemini de değerlendirerek şunları söyledi; “Hep birlikte kolay olmayan bir süreçten geçiyoruz. Kendimizi izole edip daha risksiz yaşamaya çalışırken bir yandan da pandemi dolayısıyla hayatını kaybedenleri duymak bizleri çok endişelendiriyor. Süreçten mümkün olduğu kadar az kayıpla çıkmaya çalışıyoruz. Bu konuda dünyadaki diğer örneklere baktığımızda iyi bir sınav verdiğimizi düşünüyorum. Kendimizi pozitif tuttuk, sakin ve sabırlı olduk. Çalışma arkadaşlarımızla, ailemizle ve çevremizle kolay olmayan fakat sabırla yönettiğimiz bir dönem olduğunu söyleyebilirim.”
Beklenen aksiyonları zamanında ve fazlasıyla verdik
“Hepimiz biliyoruz ki sigorta sektörü itibar araştırmalarında en önde gelen sektörlerden değil” diyen İşcan konuşmasını şöyle sürdürdü; “Bizler sadece hasar ödeyen değil riskler karşısında önleyici hizmetler veren kuruluşlarız. Pandemi döneminde toplumda oluşabilecek negatif öngörüleri tersine çıkaran aktiviteler gerçekleştirdik. Pandemiyi daha ilk günlerinde jest ödemesi adı altında poliçelerimize dahil ettik. Temmuz ayı içerisinde de tüm salgın hastalıkları, özel sağlık ve tamamlayıcı sağlık poliçelerimize kattık. İyi bir sınav verdiğimizi, toplumun sigorta alıcılardan beklediği aksiyonları zamanında ve fazlasıyla yerine getirdiğimiz düşünüyorum.”
İşcan, evde izole olduğumuz dönemde meydana gelen hasarlara zamanında müdahale ettikleri için mutlu olduklarını kaydederek, “Herkesin evlerde kapandığı dönemde hasarlar da olmadı değil. İnsanların evlerinde hasar oldu, araç hasarları meydana geldi. Biz bu dönemde sigortalılarımızın araçlarını evinden alıp servise götürdük, tamir ettirdik tekrar geri teslim ettik. Zamanın getirdiği neyse müşterilerimiz bunu bekliyor bizden. O istekleri zamanında yerine getirebildiğimiz için mutluyuz” diye konuştu.
Farklı riskler için görevlerimiz var
İşcan uzun zamandır hep sağlık konuştuklarını ifade ederek “Acentelerimize hep şunu söylüyoruz; kasko trafik tabii ki bizim olmamız gereken ve ihtiyaç olan ürünler. Ama bir yandan da çok farklı riskler için bizler sigortacı olarak görevimizi yapmak zorundayız. Bu nedenle iki yıldan uzun süredir hep sağlık konuşuyoruz. Sağlıkta acentelerimize ‘Müşterilerinize ulaşın, sağlığı anlatın, sağlıkta oluşabilecek riskler için çözümler sunun’ diyoruz. Tamamlayıcı sağlık da aslında Türkiye’deki ödeme gücü zorluğunu dikkate aldığımızda, gerçekten karşılanabilecek bir ürün. Bu pandemi döneminde tabii ki devletin gücü ile insanlar çok fazla sorun yaşamadan sağlık hizmetlerine ulaşabildi. Ama bir yandan da her şeyi devletin yapması mümkün değil. Ufak bir katkı ile özel ve kamu sağlık kurumlarından faydalanmak için tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) gibi sigortalara ihtiyaç var” dedi.
İşcan, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın çok hızlı bir gelişim gösterdiğine dikkat çekerek, “2013-14 yılında ilk poliçeler kesilmeye başlandı. Geldiğimiz noktada 1.5 milyondan fazla TSS var. 2018’in Haziran ayında bu rakam 750 bin dolaylarındaydı. İki yılda iki katına ulaşan sigortalı sayısı var ve gittikçe de artıyor. Bizim yapmak istediğimiz aslında Axa Sigorta’dan bağımsız olarak toplumda bu sigortalanma bilincini artırmak. İnsanları, risklere dikkat çekerek sigorta ihtiyaçlarına uygun ürünler ile buluşturmayı hedefliyoruz. Pazarı büyütmek istiyoruz. Türkiye’de yüzde 3-3.5 aralığında olan sağlık sigortası penetrasyonunu daha yukarıya çıkarmayı hedefliyoruz. Çünkü havuzu ne kadar büyütürsek daha da uygun fiyatlı poliçeler sunma imkânımız olabilir” dedi.