23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Acentelere çok kazandıracak ferdi kaza poliçelerimiz var’

MetLife olarak acentelere verdikleri önemi dile getiren MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven; “Acentelerimizin hem satış performansı hem satış kalitesi oldukça yüksek. Acente kanalımızdan yapılan satışlarla ilgili, kolay satılabilen ürünlerde karşılıklı bir kazanç söz konusu. Burada hem müşteri hem acente hem de şirket kazanıyor” dedi. 

SİGORTAMEDYA-ÖZEL

Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı dün hayat ve emeklilik sektörünün en dinamik şirketlerinden MetLife Emeklilik ve Hayat’ın Genel Müdürü Deniz Yurtseven’i konuk etti. Programda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Yurtseven; hayat, emeklilik ve ferdi kaza branşları ile ilgili görüşlerini dile getirdi. Yayında, MetLife olarak acentelere verdikleri önemi dile getiren Yurtseven; “Acentelerimizin hem satış performansı hem satış kalitesi oldukça yüksek. Bunu değiştirecek herhangi bir kanal olabileceğini düşünmüyorum. Acente kanalımızdan yapılan satışlarla ilgili, kolay satılabilen ürünlerde karşılıklı bir kazanç söz konusu. Burada hem müşteri hem acente hem de şirket kazanıyor” dedi. 

Ferdi kaza bireyleri sigorta ile buluşturuyor 

“Acentelere çok kazandıracak ferdi kaza poliçelerimiz var” diyen Yurtseven; şu görüşleri dile getirdi: “Ferdi kaza sigortalarında sektörünün lider şirketlerindeniz. Ben ferdi kaza sigortasını ‘bireylerin sigorta ile buluşması’ olarak tanımlıyorum. Ve hayatımızda finansal korumanın bir parçası olarak görüyorum. Hepimiz kazalara karşı arabamızı ve evimizi koruma altına alıyoruz. Neden kendimizi koruma altına almayalım. Ferdi kaza sigortaları hayat sigortalarına oranla sadece kaza riskini karşıladığı için müşterilerin daha kolay ödeyeceği prim seviyesine sahip. Bazen 200 TL’ye alınan ferdi kaza sigortasının beklenmedik bir durumda insanların hayatına inanılmaz katkısı oluyor. Küçük primler ödeyerek, bazen 400 bin TL’ye yaklaşan teminatlar söz konusu olabiliyor. Bunu da ayda 10-15 TL gibi primlerle sunuyoruz.”

Pandemi sonrasında talep artışı yaşanacak

Programda sektörün genel seyri ile ilgili düşüncelerini de dile getiren Yurtseven, “Sektörde geçen seneki yüksek büyümeden sonra bu sene ilk çeyrekte kısmi bir yavaşlama var. Açıkçası bu yavaşlama benim beklediğimden daha düşük. Çünkü, pandemide evdeyiz. Bireylerin eski taleplerini sürdürmesi çok mümkün olmuyor. Dünyada pandemi sonrası bir talep patlaması oluyor. Bu pandemi sonrasında da ülkemizde böyle bir talep artışı söz konusu olabilir. Sigorta tarafında tekrar büyümeye geçeceğimizi düşünüyorum” dedi. Hayat branşı özelinde, (söz konusu branşın en önemli bileşeni ‘tüketici kredileri’ olduğu için) pandemi nedeniyle yavaşlama olsa da mart ayı itibarıyla yeniden büyüme sinyalinin görüldüğünü belirten Yurtseven, yılın 2’nci çeyreğinde talebin bir miktar artacağını ve yılsonuna doğru pozitif büyümeye geçileceğini tahmin ettiğini söyledi. 

MetLife olarak da sektöre paralel bir performans gösterdiklerini belirten Yurtseven, “Hayat ve ferdi kaza olarak toplam ürettiğimiz sigorta primine baktığımızda sektörde 3’üncü sıradayız. Ayrı ayrı baktığımızda hayat sigortalarında ilk çeyreği 5’inci sırada; ferdi kazada ise 2’nci sırada tamamladık. Prim üretimimizi kabaca 430 milyon TL’nin üzerinde bir rakamla kapadık. Bu bizi yıl sonunda 7.8 milyar TL’lik prim üretimine götürebilir” diye konuştu. Programda, MetLife’ın sektörde de büyük ilgi gören ‘Koruyucu Meleğim’ isimli ürününden de söz eden Yurtseven,  “Koruyucu Meleğim adını verdiğimiz eğitim sigortası, bizim sektöre bakıp birkaç yıl önce oluşturduğumuz bir ürün. Birikimli eğitim sigortası önünde çabamızın olduğunu da söylemeliyim. 
Koruyucu Meleğim eğitim sigortası için yükselen bir satış grafiğimiz var. Gerek sektörde gerek MetLife çatısı altında eğitim sigortalarının da içinde olduğu daha farklı paket ürünler göreceğiz.”

BES, pandemiye rağmen büyüyor

Emeklilik tarafında ise sektör açısından pandemiye rağmen büyük bir bozulma görmediklerini ifade eden Yurtseven; “7 milyona yakın katılımcımız var. Fon tarafında büyüme söz konusu. 2021 yılı başında 158 milyar TL civarında olan sektörel fon büyüklüğü şimdi 165 milyar TL seviyesine geldi. Bireysel emeklilik tarafında biz de sektörle paralel bir büyüme gösterdik. 2019 ve 2020’de bireysel emeklilik fonları çok üstün performans gösterdi. Bireysel emeklilik tarihine baktığımızda son 2 yılı süper performans yılları olarak söyleyebilirim” dedi. 

Programda, BES’teki son düzenlemelerle ilgili görüşlerini açıklayan Yurtseven, emeklilik fonları konusunda şunları söyledi: “Kullanıcı açısından geçmişe oranla iki katına çıkmış fon değişikliği söz konusu. Çok yakın zamanda yıllık fon değişikliği hakkının 6’dan 12’ye çıkması bu oranı daha da arttıracak. Burada dikkat edilmesi gereken bir nokta var. Emekli yatırım fonları diğer yatırım fonlarından farklı. O nedenle gereğinden fazla fon değişikliği yapmanın doğru olmadığını düşünüyorum. Çünkü emeklilik yatırım fonları uzun dönemli fonlardır. Kısa dönemde düşük getiri sağlayan fonlar uzun dönemde daha fazla getiri sağlayabiliyor. Bununla birlikte sisteme girdiğinden beri hiç fon değişikliği yapmamış katılımcılar da var. Onlar doğru fon tercihleri yapmadılarsa sürekli kötü getiri yapan fonlarda kalmaları söz konusu.”

BEFAS hakkında da görüşlerini dile getiren Yurtseven,  BEFAS platformu sayesinde katılımcıların, sadece kendi emeklilik şirketlerinin fonlarının değil diğer emeklilik şirketlerinin fonlarına da erişebileceklerini kaydetti.

Gençler, geleceğimizin müşterileri

MetLife’ın ‘LifeChanger’ projesi adı altında startup’larla bir çalışma yürüttüklerini belirten Yurtseven; “Girişimci olmak isteyen 19 ile 30 yaş arası üniversite öğrencileri veya mezunlara yönelik 14 haftalık bir program hayata geçiriyoruz. Bu program süresince fikri geliştirme; temel finans eğitimi ve prototip oluşturmaya yönelik çeşitli girişimcilik eğitim ve atölye çalışmaları yapıyoruz. Mentörlük desteği veriyoruz. Dolayısıyla gençlerle bir arada oluyoruz. Çünkü onlar bizim geleceğimizin müşterileri” dedi.

18 yaş altı BES tasarruf alışkanlığı kazandıracak

18 yaş altı BES’i iki açıdan önemli gördüğünü vurgulayan Yurtseven, şunları söyledi; “Son yıllarda BES’e katılım bir yavaşlama içerisinde. Dolayısıyla bu 18 yaş altı katılımın BES’e tekrar bir ivme kazandıracağını ve bize sayısal olarak büyüme katacağını düşünüyorum. Bundan daha da büyük faydasının uzun vadede küçük yaştan başlayarak bir tasarruf; alışkanlığı oluşturulmasında katkı sağlayacak. Yüzde 25’lik devlet katkısının 18 yaş altına da uygulanacak olması BES katılımı için artı değer arz ediyor. Burada 23-24 milyonluk potansiyel bir nüfusumuz var. Birkaç yıl içerisinde önemli gelişmeler kaybedeceğimizi öngörüyorum.”

BES’te amaç emeklilikte ek kazanç olmalı

Bireysel emeklilikten beklenen faydaya ulaşabilmesi için belirli bir zamana ihtiyaç olduğunu ifade eden Yurtseven; şunları söyledi: “Sisteme 20 yaşında giren biriyle 40 yaşında giren bireyin ulaşacağı birikim aynı olmayacaktır. 18 yaş altı bireylerin sisteme dahil edilmesiyle daha anlamlı bir birikime ulaşılacağını düşünüyorum. Hiçbir enstrümanda yüzde 25 devlet katkısı yok. Ve bireysel emeklilik, bireylerin emeklilikteki gelir kaynaklarından bir tanesi. Bireylere bireysel emekliliğe neden girdiklerini sorduğumuzda ‘Bana bir şey olduğunda ailemi korumak için cevabını’ alıyoruz. Oysa bu cevabın ‘emeklilik döneminde ek bir kazanç elde etmek’ olması gerekiyor. Buradan hareketle BES’in 18 yaş altına açılmasının önemi ortaya çıkıyor.”

Tamamlayıcı Sağlık Sigortası satmaya başlayacağız

MetLife Emeklilik ve Hayat Genel Müdürü Deniz Yurtseven; MetLife Emeklilik ve Hayat’ın önümüzdeki dönemde hayata geçireceği projeler ile hakkında da şu bilgileri verdi: “Şirketimizde bazı büyük projeleri gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Müşterilerimize geniş yelpazede hizmet verebilecek bir mobil aplikasyon geliştiriyoruz. Bu aplikasyonu, Ağustos sonu gibi devreye almayı planlıyoruz. Yine yeni başladık ama bu yıl içerisinde tamamlayacağımız; tamamlayıcı sağlık sigortası ile ilgili ruhsat başvurumuz var. Hazırlıklarımızı tamamlayıp gerek acente kanalımızdan gerekse diğer kanallarımızdan öncelikli olarak; tamamlayıcı sağlık sigortası olmak üzere sağlık ürünlerini de satmaya başlayacağız. Yine bu sene online bir satış platformu geliştirmek istiyoruz. Onu da yapabilirsek yılı başarıyla tamamlayıp, 2022’ye daha hazır gireceğimizi tahmin ediyorum.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER