SAP Sigortacılık Günü’nde dijital sigortacılıkla ilgili görüşlerini açıklayan ve müşteri güveninin dijital platformlarda değil, acentelerde sağlayabileceğini söyleyen SAB Sigorta Acenteleri Dernek Başkanı Doğan Şen, “Acentesiz bir sigorta sektörü, dünyada olmadığı gibi Türkiye’de de olmayacaktır” dedi. Dünyadan ve Türkiye’den sektör liderlerinin katılımıyla, 6 Mart 2014 tarihinde Ceylan Intercontinental Hotel’de gerçekleşen “SAP Sigortacılık Günü”nde dijital sigortacılık konuşuldu. Sigorta sektörüne dinamizm, hız, verimlilik ve kârlılık katacak yenilikçi çözümlerin ilgi odağı olduğu etkinlikte, ayrıca “Geleceğin sigorta müşterisini ve pazarını ne belirleyecek?” isimli bir panel düzenlendi. SAP Dünya Sigorta Strateji Direktörü Anton Tomic moderatörlüğünde gerçekleşen panele Boston Consulting Group Global Sigorta IT Operasyonları Başkanı Dr. Stephan Heydorn, Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, Eureko Sigorta CFO’su Wieger Wagenaar ve SAB Sigorta Acenteleri Dernek Başkanı Doğan Şen konuşmacı olarak katıldı.
“Dijital sigorta satış fiyatları acenteden farklı olmasın”
Etkinlikte basına yansıyan ‘Acenteler kapanacak, sigortalar ucuzlayacak’ haberine ilişkin açıklamalarda bulunan SAB Sigorta Acenteleri Dernek Başkanı Doğan Şen, müşteri güvenini ancak acentelerin sağlayabileceğini ifade etti. Müşteriler için güvenin kilit nokta olduğunu, dijital platformlarda bunun nasıl sağlanacağına dair bir fikri olmadığını söyleyen Şen, müşterilerin hızlı geri dönüş ve teklif istediklerini ama yine de güvenecek, karşılıklı iletişim kurabilecek birini aradıklarını kaydetti. Güveni acentelerin sağladığını belirten Şen, “Acente müşteriye her türlü bilgiyi verebilecek, endişelerini yok edecek yegâne kaynaktır. Acentesiz bir sigorta sektörü dünyada olmadığı gibi Türkiye’de de olmayacaktır. Acenteler esasen bir çiçektir. Bize iyi bakılırsa bizden güzel sevgili olur. Bu sevgiyle donatılmış çok güzel de bir bahçe olur. Yeter ki bize iyi bakın, bizi dışlamayın. Üretimin yüzde 70’inden fazlasını sağlayan acenteyi bırakıp web aracılığıyla ya da çağrı merkezinden ürün satarsanız acenteyi küstürürsünüz ve acenteyle rekabet etmeye başlarsınız” diye konuştu. Sigorta şirketlerinin internet sitelerindeki satış fiyatlarının acentelerden farklı olmaması gerektiğini duyuran Şen, acente ile birlikte hareket eden, acenteyi takım arkadaşı olarak gören sigorta şirketleriyle işbirliği içinde olacaklarını söyledi.
Dijital sigortacılıktan acenteler de faydalanmalı
Dijital sigortacılıktan acentelerin de faydalanması gerektiğini söyleyen Şen, az zamanda daha çok iş yapmak istediklerini belirtti. Raporlamanın çok boyutlu olmasını, mobil cihazlara uyumlu hızlı satışlar yapılmasını, masrafların minimize edilmesi için zaman, personel ve idari masraflar tasarrufunda ve sonuçta karlılık beklediklerini de açıklayan Şen, şöyle konuştu: “Dijital yazılımlar acentenin yükünü hafifletmeli. Mikro poliçeleri acentelerin de web sayfalarından satış yapmasına olanak sağlayan yazımlar bekliyoruz. Yakın gelecekte kiosklardan mikro poliçelerin satılacağını biliyoruz. Acentelerin kiosk satışlarından faydalanmasını istiyoruz. Dijital yazılımların sigorta sahtekârlıklarının önüne geçiyor olmasını ve haksız yere ödenen hasarların kontrol altına almasını bekliyoruz. Özellikle trafik kazalarında tutanakların dijital ortama aktarılmasını ve böylelikle haksız hasarların önüne geçilmesini bekliyoruz. Acentelerin desteklenmesi, onlarla rekabet edilmemesi gerekir. Acentelerin desteklenmemesi durumda biz de farklı alternatifler düşünmeye başlayacağız.”
Sektörde işin büyük bir kısmı acenteler üzerinden yürüyor
Acentelerin Türkiye piyasasında ana itici güç olduğunu ifade eden SAP Dünya Sigorta Strateji Direktörü Anton Tomic, sigorta sektöründe işin büyük bir kısmının acenteler üzerinden yürüdüğünü söyledi. SAP’nin satış süreçleriyle ilgili olarak çözüm lanse ettiğini belirten Tomic, “Engellerin kaldırılması ve yakın işbirliğinin yapılması tüm taraflar açısından büyük önem taşıyor” dedi. Acentelerin sigorta sektöründe son derece önemli olduğunu dile getiren Tomic, şöyle devam etti: “Sigorta şirketleri ile birlikte inovasyon yapıyoruz. Sigorta şirketleriyle bağlantılı halde çalışmamız acenteler açısından da çok derece önemli. Acenteler bizim müşteri ile olan köprümüz. İşte bu nedenle acenteleri de göz önünde bulunduruyoruz. Acenteler için bir çözümümüz var tamamen acenteleri destekleyen bir çözüm. Acentelerle mücadelemiz olmayacak. Onlarla rekabet etmeyeceğiz. Acenteleri müşterimiz olarak görüyoruz.”
Dünyadaki değişiklikler artık yok sayılamaz
Dünyadaki değişikliklerin artık yok sayılamaz olduğunu söyleyen Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın ise kişisel olarak olup biteni kabullenmek ve içselleştirmek gerektiğini ifade etti. Altın, Türkiye’de çok genç bir nüfusun var olduğunu ve gençlerdeki değişimi görüp yatırımlarını da buna göre şekillendirdiklerini belirtti. Türkiye’de değişimleri anlamak için de yatırım yaptıklarını söyleyen Altın, “Müşteriler değişiyor. Eğer biz müşterilerimizi anlamazsak, onların yaşamlarını, sağlıklarını koruyamayız. Geleceklerini inşa etmek için onlara destek olamayız. Allianz olarak biz, müşterinin neye ihtiyacı olduğunu anlamaya ve piyasanın ihtiyaçlarına yönelik yatırım yapmaya çalışıyoruz” diye konuştu.
“Acentelerle olan ortaklığımızı daha da ileriye taşıyacağız”
Allianz’ın globalde 120 yıllık bir geçmiş olduğunu ve acentelerle de geçmişten gelen bir bağ olduğunu dile getiren Altın, ancak birlikte hareket edildiğinde büyüyebileceklerini söyledi. Tek başına başarılı olunamayacağını vurgulayan Altın, “Acentelerin ihtiyaçlarının ne olduğunu anlamamız gerekiyor. Değişen koşullar ışığında acentelerle olan ortaklığımızı daha da ileriye taşıyacağız” dedi. Acentelerin zihniyet değişikliği yapması gerektiğini ve gelecek neslin isteklerine cevap verebilmek, taleplerini karşılayabilmek için kendilerini geleceğe hazırlamaları gerektiğini vurgulayan Altın, şöyle devam etti: “Bence acenteler de değişime hazır olmalılar. Elektronik imza ve poliçe konusunda kamu ile temas içindeyiz bu konuda sizden de destek almak istiyoruz. Dijital yolculuğumuzun önünü açmazsak ne acenteler ne de şirketler bundan pay alabilir.” SİGORTAMEDIA