Tüm satış stratejilerini acente kanalı üzerinden kurguladıklarını belirten Liberty Sigorta Satış ve Pazarlama Direktörü Halil Bay, yılsonuna kadarki dönemde ve yeni yılda acente kanalı için ‘çalışılacak en iyi şirket’ olmak hedefiyle yol almaya devam edeceklerini söyledi.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Sigorta sektörü, gelişen teknoloji ile birlikte yeni dağıtım kanallarıyla tanışsa da sektör için acenteler vazgeçilmez. Sektörde prim üretiminin yaklaşık yüzde 75’ini sağlayan acenteler de ‘acente odaklı’ şirketlerle yola devam etmeyi tercih ediyor. Liberty Sigorta da dağıtım kanalı stratejilerini acenteler üzerinden kurgulayan şirketlerden birisi. Liberty Sigorta Satış ve Pazarlama Direktörü Halil Bay, şu cümleleri ile acente odaklı olduklarını açıkladı: “Yılsonuna kadarki dönemde ve yeni yılda da acentelerin en çok çalışmak istediği şirket olma vizyonumuzu destekleyecek politikalar geliştireceğiz.” Halil Bay, bu politikalardan en önemlisinin ise kolay çalışılan şirket olma vizyonları olduğunu vurguladı. Bay, “Bir acente ‘neden bizimle çalışmak ister’ ve bir acente ‘bizimle nasıl daha verimli çalışır’ soruları, ürettiğimiz politikaların çatısını oluşturuyor” dedi.
“Çok yol aldık, ama hala yapacak birçok şey var”
Artan operasyonel faaliyetler sebebi ile acentelerin daha fazla efor sarf etmek zorunda olduğu bir dönemden geçtiğini ifade eden Bay, “Etkin bölge yapılanmamız, genel müdürlük fonksiyonlarımız ile acentelerimize kısa sürede yalın ve etkin çözümler üretmeyi sağlayacak esnek bir yapımız var. Bu farklılığımız, acentelerimizin bizimle çalışma isteğini artıran çok kıymetli bir özelliğimiz. Ana hedefimiz acente kanalı için ‘çalışılacak en iyi şirket’ olmak. Çok yol aldığımızı düşünüyorum ancak hala yapacak çok şeyin olduğunu bilmek de bizleri diri tutuyor” şeklinde konuştu.
“Piyasa fiyatlarını yakından takip ediyor, rekabeti önemsiyoruz”
Pazarın büyük oranını oluşturan ürünlerde, sigortalı nezdinde bir farklılık yaratmanın maliyetleri artırmadan neredeyse imkânsız hale geldiğini söyleyen Bay, ürünler ve hizmet kalitelerinin birbirine çok yakın olduğunu ifade etti. Bu noktada acenteye fark yaratacak çalışma ortamı sağlanabileceğini belirten Bay, sözlerini şöyle sürdürdü: “Elbette ki her sektörde olduğu gibi sigorta sektöründe de fiyat çok önemli bir yer tutuyor. Piyasanın fiyatlarını çok yakından takip ediyoruz ve rekabeti oldukça önemsiyoruz. Şartlar eşit veya yakın ise bir acentenin bizimle çalışmasını belirleyen farklı bir şeyler olduğuna inanıyoruz; bunun kolay ve etkin çalışmak olduğunu düşünüyoruz. Oto tarafında bu süreçler tam otomatize olarak yürüyor, esas farklılık oto dışı süreçlerimizde. Bizimle oto dışında yoğun çalışan bir acente, etkin iletişim becerilerimiz ve hızımız ile Liberty Sigorta’dan oldukça memnun edici bir hizmet alır.”
2014 yılının ilk dokuz ayında oto dışında önemli adımlar attıklarını, bunun devamını hatta daha fazlasını yeni yıl için düşündüklerini söyleyen Bay, “Yeni yılda da acentelerimiz ile kazançlı protokoller yapacağız, ek komisyon kampanyaları düzenleyeceğiz ve tabii ki bir Liberty klasiği haline gelen seyahat kampanyalarımıza hız vereceğiz” dedi.
2015, operasyonlarını iyi yönetenler için fırsat
Son dört yılın en düşük büyüme rakamlarını gören sektör, en son açıklanan verilere göre reelde büyümedi. Bay, yılın son aylarında da benzer sonuçların oluşacağı düşünüldüğünde, 2015 yılının sektör açısından yine rekabetin yoğunlaşacağı bir yıl olacağını dile getiriyor. Bu durumun beraberinde yeni fırsatlar getireceğini ifade eden Bay, “2015 yılı, operasyonlarını iyi yöneten şirketler için pazar payı artırma şansı anlamına geliyor” dedi.