19 Kasım 2024, Salı
spot_img

Acenteler ‘hayat’ta fırsatı avantaja çeviremedi

networkBanka kredisi kullanırken, tüketicinin istediği kurumdan hayat sigortası yaptırmaya başlamasıyla birlikte hayat sigortalarında prim üretim oranları düşmeye başladı. Direkt prim üretimi banka kanalıyla yüzde 20, acente ve broker kanalıyla yüzde 3 oranında düşerken, merkez ve direkt satış kanalının prim üretimi ise yüzde 214’lük artış sağladı.

SİGORTAMEDIA / ŞERİFE TÜRK

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) 201 yılı Nisan ayı hayat sigortaları verilerini açıkladı. SİGORTAMEDIA’nın derlediği verilere göre Nisan ayında ferdi ve grup bazında hayat sigortaları prim üretimi 1 milyar 28 milyon 993 bin TL olarak gerçekleşti. Geçen yılın aynı döneminde hayat sigortalarında 1 milyar 226 milyon 648 bin TL prim üretimi gerçekleşmişti. Prim üretiminde yüzde 16 oranında düşüş yaşandığı görülüyor.

chartHayat sigortaları bankaların kredi satışlarıyla paralel büyüyordu
Hayat sigortalarındaki düşüşte son dönemde krediler ve tüketici kanununda yapılan düzenlemelerin etkisi olduğu düşünülüyor. Tüketici Kanunu’nda kredi kullanırken tüketicinin açık talebi olmaksızın sigorta yaptırılmasının yasal olmadığı ve isteyen kişilerin istedikleri kurumdan sigorta yaptırabileceği yer alıyor. Kanunun 29. maddesinde şunlar belirtiliyor: “Tüketicinin yazılı veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla açık talebi olmaksızın kredi ile ilgili sigorta yaptırılamaz. Tüketicinin sigorta yaptırmak istemesi hâlinde, istediği sigorta şirketinden sağladığı teminat, kredi veren tarafından kabul edilmek zorundadır. Bu sigortanın kredi konusuyla, meblağ sigortalarında kalan borç tutarıyla ve vadesiyle uyumlu olması gerekir.”

Hayat sigortaları ağırlıklı olarak bankaların kredi satışlarıyla paralel büyüme gösteriyordu. Buna göre, bankaların tüketicinin açık talebi olmadan hayat sigortası yaptıramamasıyla birlikte prim üretimindeki düşüş de kaçınılmaz oldu.

Banka kanalıyla direkt prim üretiminde yüzde 20 düşüş
SBM’nin verilerine göre, 2014 yılı Nisan ayı dağıtım kanalı bazında direkt prim üretimine bakıldığında da hem banka hem de acente ve broker kanalıyla geçekleştirilen direkt prim üretimlerinde geçen yılın aynı dönemine göre düşüş yaşadığı görülüyor. Banka kanalıyla direkt prim üretiminin yüzde 20 oranında, acente ve broker kanalıyla direkt prim üretiminin yüzde 3 oranında düştüğü açıklanıyor.

Merkez ve direkt satış kanalının ise prim üretimini üçe katladığı gözlerden kaçmıyor. 2013 yılını Nisan ayında 33 milyon 104 bin TL prim üretimi gerçekleştirdiği, 2014’ün aynı döneminde ise yüzde 214’lük artışla 103 milyon 926 bin TL’lik prim üretimin gerçekleştiği gözleniyor.

Sigortalı sayısı yüzde 5 oranında arttı
Prim üretimindeki düşüşe rağmen sigortalı sayısında yüzde 5 oranında artış olduğu görülüyor. 2013 yılının Nisan ayında 17 milyon 894 bin 291 olan sigortalı sayısının, 2014 yılının aynı döneminde 18 milyon 754 bin 713’e yükseldiği ifade ediliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER