Acentelerin, 15 Eylül’den bu yana sattıkları Findeks ürünlerine yoğun ilgi gösterdiğini belirten KKB ve Findeks İş Yönetim Müdürü Serdal Türkmen; “Acentelerin gelirini artıracak Findeks ürünleri sayesinde acente müşterileri de büyük avantaj sağlayacak” dedi.
ALP SÜER / SİGORTAMEDYA
Geçen aylarda acentelerin gelirlerini artıracak çok önemli bir gelişme yaşandı. Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) imzaladıkları protokol ile sigorta acenteleri de Findeks ürün ve hizmetlerini 2.5 aydır kendi müşterilerine sunmaya başladı. Yaptıkları Findeks satışlarından, yüzde 25 komisyon alan acenteler; belli bir cironun üzerinde satış yaptıkları takdirde ‘hediye çeki’ de kazanma imkânına sahip. Acentelere ek bir gelir imkânı yaratan uygulamanın mimarları arasında da KKB ve Findeks İş Yönetim Müdürü Serdal Türkmen yer alıyor. “Acenteler için önemli bir gelir kaynağı olacak paketler sayesinde acente müşterileri de büyük avantaj sağlayacak” diyen Türkmen, KKB ve TÜSAF işbirliği ile gerçekleşen bu projenin, Türkiye’deki risk yönetimi bilincinin gelişimine de katkı sağlayacağını vurguluyor.
Findeks paketleri reel sektörden de ilgi görüyor
Findeks paketlerinin, 2014 yılından bu yana reel sektörün hizmetinde olduğunu ve gittikçe de artan bir ilgi gördüğünü belirten Türkmen, şunları söylüyor: “Bireysel paketlerimizle; kullanıcıların kredili ürünlerinin borç ve limitlerini, ödeme performanslarını yakından takip etmelerini sağlayarak, finansal hayatlarını daha kolay şekilde yönetebilmelerini hedefliyoruz. Bunun için de raporlarımıza ek olarak, tasarladığımız katma değerli ürün ve hizmetlerle kullanıcıların hem takiplerini kolaylaştırmak; hem de kredi notlarını artırmalarını kolaylaştıracak bilgileri sağlıyoruz. Bireysel paketlerimize ek olarak, ticari hayatta da işletmelerin alacak risklerini yönetebilmeleri için önemli araçlar sunuyoruz.”
Söyleşimizde, Findeks paketlerinin acente müşterilerine sağlayacağı yararlarla ilgili bilgiler de veren Türkmen, bankaların yanı sıra acentelerin müşterileri de olan reel sektördeki şirketlere bakıldığında, söz konusu şirketlerin alacak ilişkisine girme kararı vermeden önce çeşitli bilgi kaynaklarına danışma ihtiyaç duyduklarını söylüyor.
‘Risk ve Çek Raporları
Findeks mobil uygulaması aracılığıyla da kolaylıkla ulaşılabilen ‘Findeks Risk Raporu’ ve ‘Karekodlu Çek Raporu’ ile bu ihtiyacı karşılayacak çözümler ürettiklerini belirten Türkmen; reel sektörün, bu raporlar sayesinde karşı tarafın onayları dahilinde 3’üncü bir kişi ya da firmanın raporunu inceleyerek kendi risk algılarına göre; alacak ilişkisi ya da ortaklık ilişkisine girip girmeme hakkında kararlarını verebildiklerine dikkat çekiyor. 2012 yılından beri kullanıcıların hizmetinde olan ‘Risk ve Çek Raporları’ ile ilgili olarak Türkmen’den aldığımız bilgilere göre; söz konusu raporlar, oto kiralama sektöründe araç kiralamadan; telekomünikasyon sektöründe cep telefonu alımlarına, taksitli beyaz eşya ve mobilya satımına kadar B2C dediğimiz alanlarda da kullanılıyor. Raporlar ayrıca, reel sektörün bayi ve müşteri yönetimi alanlarında ve inşaat malzemesi; boya sanayi, FMCG, akaryakıt gibi çok farklı alanlardaki sektörlerde de kullanım alanı buluyor.
KKB’nin ticari hayatta şeffaflık ve güven ortamı yaratmak üzere hayata geçirdiği Karekodlu Çek Raporu ile ilgili “Raporun kullanıcılara faydası nedir?, Rapor, nasıl alınır?” sorularımıza Türkmen, şu yanıtı veriyor:
“2015 yılında KKB tarafından hayata geçirilen; 2016 yılında yasa ile kullanımı zorunlu hale gelen ve 1 Ocak 2017 itibarıyla yürürlüğe giren Karekodlu Çek Sistemi ile daha şeffaf ve güvenli bir ticari hayat için önemli bir adım atıldı. Çekle yapılan ödemelerde mutlaka alınmasını önerdiğimiz Karekodlu Çek Raporu; çek ile ödeme kabul eden tüm kullanıcılarımız tarafından kullanılması gereken, önemli bir araç. Rapor ile kullanıcılar çekini kabul edecekleri keşidecinin geçmiş dönemdeki çek ödeme alışkanlıkları; ileri vadeli çekleri, çeklerin ibraz tarihleri ve Karekodlu Çek Skoru gibi bilgilerle ilgili fikir sahibi olup; çeki kabul edip etmeme kararlarını buna göre verebiliyor.”
Findeks Mobil’i indirmek
“Karekodlu Çek Raporu’nda çeki kabul etmeden önce keşidecinin ibrazında ödenen; arkası yazılmış ve ödenmiş, arkası yazılmış ve ödenememiş çek adet ve tutarları; ileri vadeli çekleri, ortalama çek tutarı gibi bilgilere ‘Findeks Mobil’ aracılığıyla erişilebiliyor. Raporun en önemli özelliklerinden biri ise, banka ile yapılan ön muvafakatname doğrultusunda keşideciden onay alınmasına gerek olmadan rapora ulaşılabilmesi. Rapor alındığında keşideciye bilgilendirme yapılıyor, ancak bilgiye anında da ulaşılabiliyor. Karekodlu Çek Raporu alınması için yapılması gereken tek şey, Findeks üyesi olarak Findeks Mobil’i indirmek ve çek üzerindeki karekodu okutmak.”
Findeks kredi notu yüksek olanın sigorta hassasiyeti de fazla
Bireylerin Findeks Kredi Notu yükseldikçe, sigorta tarafındaki hassasiyetlerinin fazlalaştığını vurgulayan Türkmen; “Kredi notu yükseldikçe, sigortacılıkta pek de hoşlanılmayan ‘fraud’ denilen hasarların beyanında inanılmaz düşüş yaşandığı gözleniyor. Findeks Kredi Notu yüksek olan bireyler daha düşük oranda kaza yapıyor. Ya da hasar ortalamalarının, diğer bireylere kıyasla daha düşük olduğu gözlemleniyor. Sigorta bilinci yüksek olan bireylerin her biri aynı zamanda kendi finansal hayatlarını güvenceye altına almak için Findeks ürünlerini de dikkatli takip edecek; algısı açık bireyler olacağını düşünüyorum” diyor.
Findeks ürünlerini kimler kullanabilir?
- Senetle iş yapan şirketler
- Açık hesap çalışan tüm şirketler
- Toptan satış işleri ile uğraşan şirketler
- Beyaz eşya, çeyiz, mobilya, araç kiralama şirketleri
- Elektronik eşya satışı yapanlar
- Tüm otomobil galerileri
- Emlâkçılar
Findeks paketlerini satın alan hangi avantajları sağlıyor?
• Findeks paketlerini satın alanlar, şahsi finansal durumlarını kolayca yönetebiliyor.
• Günümüzde kritik öneme sahip ‘nakit yönetimi’ konusunda avantaj sağlıyor.
• Ticari ilişki içerisinde bulundukları üçüncü kişilerin finansal durumlarını öğreniyor.
• Ticari alacak riskini en aza indiriyorlar.