Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, acentelerinin vazgeçilemez bir satış kanalı olduğunu belirterek, “Kurulduğumuz günden itibaren büyümemizin yegâne kaynağı olan acentelerimiz bundan sonra da en önemli satış kanalımız olmaya devam edecek” dedi.
Işık Sigorta’nın temelinde bir acente şirketi olduğunu söyleyen Işık Sigorta Genel Müdürü Recep Koçak, şirketin bu günlere gelmesinde en önemli paya sahip olan satış kanalının acenteleri olduğunu, yollarına güçlü acente ağıyla devam ettiklerini ve edeceklerini aktardı. Şirket olarak acentelerinden gelen her önerinin kendileri için çok değerli olduğunu ifade eden Koçak, acentelerimizle iş ilişkisinin yanı sıra, kopmasının mümkün olmadığı manevi bağlarla birbirlerine bağlı olduklarını kaydetti.
“Ekonomide yaşanan gelişmeler ve teknolojinin etkisi tüm sektörlerde olduğu gibi sigortacılıkta da hissediliyor. Rekabet artıyor, oyunun kuralları değişiyor, pazarlamada yeni kanallar çıkıyor. Ancak, acentenin önemi hiç azalmıyor, azalmayacak” diye konuşan Koçak, Işık Sigorta için acente kanalının önemini yitirmesinin söz konusu olamayacağını aktardı. Koçak, bireylerin önemli bir kısmının uzaktan değil, hâlâ yüz yüze satın alma eğiliminde olduğunu dile getirdi ve büyüyecek olan sigorta pastasından önümüzdeki yıllarda acentelerin de daha fazla pay alacağını, şirket olarak prensiplerinin de acentelerine her zaman daha fazla kazandırmak olduğunu vurguladı.
“Acenteler, vazgeçilemez ve alternatifsiz olmaya devam edecek”
Son yıllarda acentelerin operasyonel maliyetlerinin öngörülemeyecek şekilde arttığını ifade eden Koçak, şöyle devam etti: “Personel giderlerinden, ofis ve iletişim giderlerine kadar birçok gider kalemi acenteleri zorluyor. Daima vurguladığımız konulardan biri olan, acente üretiminin adetsel ve prim olarak büyümesine rağmen, gelirlerinin aynı oranda artmadığı bir gerçek. Bir de buna rekabet nedeniyle poliçelerden alınan primin düşmesinden kaynaklanan komisyon azalmasını eklediğinizde durum içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Sigorta şirketlerinin yaşadığı karsızlık sorununun aynısını maalesef acenteler de yaşıyor. Sorunun ne olduğunu tespit ettiğinizde çözüm bulmak kolaylaşıyor. İki branşa sıkışıp kalmış portföy yapısının gelecekte hem acenteye hem de şirkete zarar vereceğine hiç kuşku yok. Bunun için acentelerin portföy yapılarını değiştirme ve büyütme konularında kendilerini geliştirmeleri gerekiyor. Şirket olarak tüm çabamız acentelerimize daha fazla kazandırmak adına portföy yapılarını değiştirme konusunda yardımcı olmak.”
Türkiye’de sigortacılığın acente ile yapıldığını söyleyen Koçak, “Bunu değiştiremeyiz değiştirmeye de niyetimiz yok. Geçmişte de böyleydi gelecekte de böyle olacak. Ülkemiz için bu durum değişmeyecek. Acenteler, vazgeçilemez ve alternatifsiz olmaya devam edecek” dedi.
“İnternet ve direkt satış acenteler için bir tehdit”
İnternet ve direkt satışın acenteler için bir tehdit olduğunu dile getiren Koçak, “Biz şirket olarak acenteyi baypas edecek hiçbir uygulamanın içinde olmadık, olmayacağız. Çalışmalarımızı, teknoloji ve internetin acentelerimizin işlerini kolaylaştırması yönünde yoğunlaştırmış bulunmaktayız. Teknolojik anlamdaki yatırımlarla acentelerimizin operasyon sürelerini azaltmayı hedefliyoruz ki acenteler satış ve pazarlamaya daha fazla ağırlık verebilsinler” açıklamasında bulundu.
Işık Sigorta acentelerinin iş yapabilme potansiyelinin, deneyimleri, birikimleri ve hizmet anlayışlarının çok yüksek olduğunu vurgulayan Koçak, acentelerin kurumsallaşma yönünde yatırım yapmaları gerektiğinin de altını çizdi.
“Hiçbir zaman kendi acentelerimizle rekabet içinde olmadık”
Sektörün yaşaması için acentelerin yaşayabilmesi gerektiğini belirten Koçak, şöyle konuştu: “Rekabet hizmette olmalı diyoruz yıllardan beri. Fiyata dayalı rekabet acentelere de şirketlere de zarar veriyor ve vermeye de devam edecek. Bugüne kadar tüm sigortacılık işlemlerimizde acente tarafında olduk, hiçbir zaman kendi acentelerimiz ile rekabet içinde olmadık şirket olarak. Aksine acentelerimiz nasıl daha fazla üretim yapar, nasıl daha fazla kazanç elde eder buna kafa yorduk. Hiçbir zaman alternatif dağıtım kanalı arayışı içine girmedik. Biz her zaman acentelerimize güvendik, yıllardan beri söylenegelen Işık Sigorta yine kar etmiş söyleminin gerçek sahibi acentelerimizdir hiç kuşkusuz. Sektörün gelişimi ve devamı için Türkiye’de sigorta satış, pazarlama ve hizmetin acenteler üzerinden yapılması gerektiğini, sigorta şirketlerinin her türlü çalışma, plan ve organizasyonunu buna göre yapması gerektiğine ve acentelere yönelik satış, pazarlama, liderlik ve ürün eğitimlerine ağırlık vermeye, özellikle yerinde eğitimin önemine inanıyoruz. Sigorta acenteleri daha önce olduğu gibi sektörü sırtlayarak, gelişimine ve büyümesine katkı sağlamaya devam edecektir.”
“Biz bu günlere acentelerimizle geldik”
“Sattığınız ürünler ne kadar iyi olursa olsun, dağıtım kanalınız iyi değilse o ürünü müşteriyle buluşturamazsınız” diyen Koçak, “Dağıtım kanalı olarak acenteler sigorta sektörünün ve şirketimizin olmazsa olmazıdırlar. Bizim bu günlere gelmemizdeki en büyük destekçimiz, iş ortağımız hiç kuşku yok ki acentelerimiz. Biz bu günlere acentelerimizle geldik, gelecekte de her ne şartta olursa olsun onlarla birlikte yolumuza devam etmek niyetindeyiz. Sahada olanlardan daha iyi sahayı kim bilebilir? Yeri geldiğinde onlarla birlikte sahada olabilmek, ama her zaman sahada olanlardan bilgi alarak hareket edebilmek” ifadesinde bulundu.
“Acenteyle birlikte olduğunuzu hissettirmeniz lazım”
Her zaman acentenin yanında olmak, acenteyi bilmek, acenteyi tanımak, acente gibi düşünebilmek gerektiğine vurgu yapan Koçak, bunları yapabilmek için acenteyi yerinde ziyaret etmek gerektiğini belirtti. Koçak, “Acentenin sıkıntısını yerinde dinlemek, ihtiyaçlarının neler olduğunu görebilmek, gerektiğinde lokal çözümler üretebilmek için acenteye onunla birlikte olduğunuzu hissettirmeniz lazım. Ne mutlu bize ki yerinde ziyaret etmediğimiz acente yok denecek kadar az. Satış ekibimiz ise 365 gün onlarla birlikte. Biz biliyoruz ki Anadolu’nun her köşesinde bize evini, ocağını, sofrasını açacak dostlarımız var. Esas zenginlik de bu bizce. Işık Sigorta’nın gücünün kaynağında acenteleri ile olan güçlü ilişkisi yatmaktadır. Acentelerimiz için de durum aynı. Tüm acentelerimiz şirketimizin en alttaki personelinden bize kadar iletişim sorunu yaşamamakta. Bizi diğer şirketlerden ayıran en önemli özelliğimiz acentelerimizle kurduğumuz sıcak bağdır” dedi.
Sigorta şirketlerine düşen en önemli görev: titiz bir acente seçimi
Sigorta şirketi ve acentenin birbirini tamamlayan bir bütünün vazgeçilmez iki parçası olduğunu söyleyen Koçak, hatalı bir acente seçiminin, sadece o sigorta şirketinin üretimini etkilemekle kalmayıp, genelde sigorta sektörünün prestijini sarsarak gerek diğer acenteleri ve gerekse tüm sektörü zor duruma sokacağını ifade etti. Koçak, şöle devam etti: “Burada sigorta şirketlerine düşen en önemli görev çok titiz bir acente seçimi olmalıdır. Acente insan ilişkilerinde uzman olmasa bile, bu konuda elinden geldiğince etkin olabilmeli, müşteri önünde gerek kendi kişiliği, gerek sigortacılık konusunda güven yaratmalı, pazarlamada müşteri tatminini esas almalı, sigortacılığı bir yaşam tarzı olarak kabul ederek gün 24 saat, hafta 7 gün sigortacılıkla uğraşıp ter akıtmayı severek benimsemelidir.”
Acente için operasyon maliyetleri kadar operasyon sürelerinin de önem arz ettiğini açıklayan Koçak, acentelere hızlı, kesintisiz ve sağlıklı hizmet vermek konusunda internet ve teknolojinin tüm olanaklarından etkin bir biçimde yararlandıklarını belirtti. Koçak, “Bütün çabamız, bugün olduğu kadar bundan sonra da acentelerimiz ile birlikte büyümektir. Bizi bu günlere taşıyan acentelerimiz ile birlikte ve onların sayesinde iş yapma iştahımızın sürekli artacağına olan inancımız tamdır” dedi.