25 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

ACENTELER ‘DİJİTAL’LE GÜÇLENECEK

Uluslararası Sigorta Fuarı kapsamında düzenlenen ‘Dijital Sigortacılık’ başlıklı panelde dijitalleşmeye yatırım yapan acentelerin güçleneceği vurgulandı.

Pandemi döneminde ülkemizde de dijitalleşme büyük önem kazandı. Evden çıkmadan da bir çok işimizi internet, mobil uygulamalar vb. vasıtasıyla halleder duruma geldik. Dijitalleşme, bir çok sektörü olduğu gibi sigorta sektörünü de olumlu etkiledi. Sigorta şirketleri, dijital kanallar sayesinde üretimlerimi artırma fırsatı yakaladı. Günümüzde artık vazgeçilmez hale gelse dijitalleşme ve dijital kanallarla ile ilgili olarak sigorta şirketlerinin başlıca dağıtım kanalları olan acentelerin endişeleri devam ediyor. “Dijital kanallar, acaba acentelerin yerini mi alacak? Dijitalleşme ile yoksa ekmeğimizden mi olacağız?” sorularını soran acente sayısı da az değil. Dün Antalya’da Uluslararası Sigorta Fuarı kapsamında düzenlenen ‘Dijital Sigortacılık’ başlıklı panelde de dijitalleşme ve sigorta sektörü üzerindeki etkisi masaya yatırıldı. Insurtech Hub Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer’in moderatörlüğündeki panele konuşmacı olarak, Hürrriyet CDO’su Erhan Acar, Türkiye Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Bilal Türkmen, Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, Doğan Trend Genel Müdürü Şenol Ortaç, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) CIO’su Berk Bacakoğlu ile Akdeniz Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü’nden Dr. Özlem Hatice Yalaz katıldı. Panelde, dağıtım kanalı olarak acentelerin bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da hep var olacağı, bununla birlikte dijitalleşmeye yatırım yapan acentelerin daha da güçleneceği vurgulandı.

İnternet ve mobil’den satışlar artıyor

Panelde, 2021 yılında yapılan uluslararası bir araştırmanın sonuçlarını paylaşan Hürriyet CDO’su (Chief Digital Officer) Erhan Acar, internet ve mobil aplikasyonlardan üzerinden gerçekleştirilen satışların arttığına dikkat çekti. Araştırma sonuçlarına göre dünyada 16-64 yaş arasında internet kullanıcılarının yüzde 76,8’sinin internetten en az 1 kez alışveriş yaptığını belirten Acar, yüzde 69’unun mobil aplikasyon üzerinden bu deneyimi yaşadığını söyledi. Türkiye’de ise internetten en az 1 kez alışveriş yapan internet kullanıcılarının oranının yüzde 75 olduğunu ifade eden Acar, mobil aplikasyon üzerinden yapılan alışverişlerin oranının ise yüzde 55 ile dünya ortalamasının biraz gerisinde olduğunu söyledi.

Müşteri ‘empati’ bekliyor

Panelde, sigortalının ihtiyaçlarının karşılanmasının bankacılık ve diğer sektörlerden farklı olduğunu vurgulayan Türkiye Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Bilal Türkmen, “Sigorta müşterilerin hayatlarında devamlı yer alan bir ürün değil. Senede belki 1 kez yaptırıyor. Belki, 5-10 yılda bir hasar ödemesi alıyor. Dolayısıyla sigorta alma konusunda ya da hasarını giderme konusunda profesyonel değil” dedi. Dijitalleşmenin getirdiği bir çok yeniliğin mevcut olduğunu buna karşın, müşterinin her şeyden önce empati beklediğini vurgulayan Türkmen, “Süreçler ne kadar dijitalleşirse dijitalleşsin her zaman için insan dokunuşu, müşteriyi anlayabilme kapasitesi yönüyle bizim bu model üzerinden gerçekleştireceğimiz çok güzel fırsatlar bulunuyor” dedi.

Hibrid uygulamalar önemli

Panelde, hibrid uygulamaların önemini anlatan Quick Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Pınar Güzey, acentelerin dijitalleşmeden uzak olduğu görüşüne de katılmadığını söyledi. Müşterilerin artık istedikleri her an istedikleri her kanaldan hizmet almak istediklerini vurgulayan Güzey, “Hibrid uygulamaları, acentelerin de süreçlerini iyileştirecekleri, daha çok müşteriye ulaşacakları, gelirlerin artırıp, maliyetlerini düşürecek bir yapı olarak görmelerinde fayda var. Bundan sonraki panellerde hibrid modelleri nasıl geliştiririz? Bu modellerden acentelerimiz nasıl faydalanabilir; bunu konuşmamız gerekli” dedi. Panelde izleyicilere kısaca SBM’yi tanıtan SBM CIO’su Berk Bacakoğlu, SBM olarak sigorta şirketlerinden aldıkları verileri zenginleştirerek sigorta şirketlerinin hizmetine sunduklarını söyledi. SBM’nin veriler üzerinde katma değerli servisler sunduğunu da belirten Bacakoğlu, SBM’nin devreye alınacak, ‘Sigorta Cüzdanı’, ‘Açık Veri Portalı’, ‘Risk Skor Parçacığı’ gibi projeleri hakkında bilgi verdi.

‘Sadakatsiz’ müşteri

Panelde dijital sigortacılık konusunu sigorta şirketleri, acenteler ve müşteri ilişkileri bağlamında değerlendiren Doğan Trend Genel Müdürü Şenol Ortaç, dijital sigortacılığın da ‘müşteri’ için yapıldığına dikkat çekti. Günümüzde müşterilerin daha hızlı teklif almak, daha hızlı hasar ödenmesi vb. istediğini hatırlatan Ortaç, bunun verilmediği takdirde sadakatsiz olduğunu belirterek, sadakatsiz müşteriyi elde tutabilmek için dijital teknolojleri takip etmenin önemine işaret etti.

Insurtech start up’lar gelişmeli

Panelde, riskin oluşmadan önce önlenebilmesi ve sigorta sektörünün gelişmesi için ‘Insurtech start up’ların önemine dikkat çeken Fatih Acer, Insurtech start up’larına daha çok yatırım yapılması gerektiğini kaydederken, Dr. Özlem Hatice Yalaz da sektöre nitelikli işgücü yetiştirilmesi konusunda sigorta sektörü ve akademinin yakın işbirliği yapması gerektiğini söyledi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER