Acentelerin artık birer finansal aracı olması gerektiğini belirten Findeks Çukurova Bölge Müdürü Tuncay Kaya, “Acenteler, Findeks paketlerini sattığı zaman yıllarca kazanç getirecek bir ek komisyonun sahibi olacak” dedi.
SİGORTAMEDYA / ÖZEL
Sigorta acentelerinin, Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) iş birliği ile müşterilerine sunmaya başladıkları Findeks ürün ve hizmetlerine ilgisi gün geçtikçe artıyor. Findeks ürünlerinin acentelere sağladığı avantajlar son olarak SigortaMedya’nın YouTube Kanalı Sigorta Ekranı’nda masaya yatırıldı.
Canlı yayında Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Findeks Çukurova Bölge Müdürü Tuncay Kaya ile Adana Sigorta Acenteleri Derneği (ADSAD) Başkanı Türker Kaya; acentelere ve kamuoyuna Findeks paketleri ile ilgili yararlı bilgiler verdi. Acentelerin Findeks paketlerini sattığı zaman yıllarca kazanç getirecek bir ek komisyonun sahibi olacağını belirten Tuncay Kaya; “Acentelerin artık birer finansal aracı olması gerektiğini düşünüyorum. Bir müşteriye temas ettiğinde sadece sigorta ürünlerini değil; finansal çözüm noktasında da onlara aracı olmalılar” dedi.
Kredi notu büyük öneme sahip
Programın başında KKB hakkında bilgiler veren Tuncay Kaya, KKB’nin 1995 yılında 11 bankanın ortaklığında kurulmuş bir şirket olduğunu belirterek, banka birleşmeleri nedeniyle kurumun yönetiminde şu an 9 bankanın olduğunu kaydetti. Müşteri olarak kişinin bir bankaya gidip kredi başvurusu yaptığı veya kredi kartı talebinde bulunduğunda öncelikle kişinin ‘Findeks kredi notu’na bakıldığını ifade eden Kaya, “Ardından kişinin limitlerine, risklerine ve ödeme durumuna bakarak doğru bir kredi notu belirlenmeye çalışıyor. Kredi Kayıt Bürosu bu işlemleri yönetmek için kurulmuş bir şirket. Kredi Kayıt Bürosu sadece bankalara değil bütün piyasalara hizmet veriyor. Leasing, tüketici, finansman şirketleri ve finansal piyasalarda rol alan birçok aktöre hizmet veriyor. Reel sektör ise bu hizmetlere Findeks üzerinden sahip olabiliyor. Findeks platformu, KKB’ye ait bir platform” dedi.
Acenteler, Findeks’le finansal danışman ünvanı da oluyor
Acentelerin, Findeks ile ‘finansal danışman ünvanı’ da kazandığını vurgulayan Kaya, şunları söyledi; “Müşteri zaten Findeks ürünlerini kullanıyor. Siz satmazsanız bu paketler bankalar satacaktır. Acentelerin, bunun için yapacakları tek şey teklifte bulunmaları. Eğer müşteri böyle bir ürünü kullanması gerektiğini düşünüyorsa, fiyat ve tutar o noktada önemli olmuyor” diye konuştu. Acentelerin Findeks satış noktası olurken herhangi bir taahhütte bulunmadıkları, teminat da vermediklerini ifade eden Kaya, “Acentelerimizin yapması gereken tek şey, ‘Ben Findeks satış noktası olmak istiyorum’ demeleri” dedi.
Acenteler bankacılığa girdi
Programda acentelerin Findeks ürünü satmasından dolayı çok memnun olduklarını dile getiren Türker Kaya ise şu görüşleri dile getirdi: “Biz sürekli olarak ‘Bankacılar sigortacılık yapmasın’ deriz. Fakat geldiğimiz noktada, bankacıların sigortacılık yapacağı aşikâr. Şimdi Findeks ürünleri sayesinde acenteler, finansal sistemi yani bankacılık sistemine girmiş oluyor. Bu girişten dolayı da ileride finansal ürünler Findeks ile beraber artınca ve acenteler kanalıyla gerekli gelişime ulaştıktan sonra artık bankacılar diyecek ki ‘Sigortacılar bankacılık yapmasın.’ Ama bunun için öncelikle Findeks ürünlerinden başlayıp elimizden geldiğince bütün acenteler kanalıyla vatandaşımıza mutlaka bu ürünleri hem tanıtıp hem de satmaya çalışacağız.”Sigortacıların yeni bir ürün geldiğinde hemen sahiplenemediğini vurgulayan Kaya, “Bu sahiplenme uzun zaman alıyor. Bu algıyı Findeks ürünleri üzerinden bitirebiliriz. Findeks yetkilileri bunları anlatmaya ve tabana yaymaya çalışıyor. Elbirliği ile bu süreci aşacağımıza inanıyorum. Sigorta acentesi olarak müşterilerimize 7/24 hizmet veriyoruz. Bu nedenle Findeks ürünleri çok rahat satılabilir” diye konuştu.
Findeks paketlerinin satışı için pandemi harika zaman!
Pandemi döneminde acentelerin Findeks ürünleri satmaları konusunda da düşüncelerini açıklayan Türker Kaya, şu değerlendirmelerde bulundu; “Acentelerimiz pandemi döneminde Findeks ürünü satmakta zorlanacakları düşüncesinde. Ancak, ekonominin iyi gitmediği zamanlarda müşterimizin Findeks ürünlerine daha fazla ihtiyacı var. Her müşterimiz, mal sattığı kişinin Findeks raporuna bakarak daha rahat hareket edecektir. Bu nedenle pandemi döneminde Findeks ürünü satışlarının daha çok olması lazım. Acente arkadaşlarımız bu ürünün pandemi döneminde daha fazla ihtiyaçları olduğunu müşteriye rahatlıkla anlatabilirler. Risklerin minimize edilmesi gereken bir dönem yaşıyoruz. Bence Findeks ürünün satılması için harika bir zaman.”
Findeks ürünlerini satmak isteyen acentelere tüyolar
Türkiye genelinde 150’ye yakın acentenin Findeks ürünleri sattığını; Türkiye’deki acente sayısını gözönüne alındığında bu rakam oldukça düşük olduğunu belirten Tuncay Kaya; acentelere şu önerilerde bulundu; “Findeks ile tanışmamış çok acente var. Findeks’in acenteye ve müşterilerine olan faydasını anlatmaya çalışıyoruz. İlk etapta bahsettiğimiz komisyonlara ulaşmaları belki zor olacak; ama öncelikle acentelerimizin ürünleri çok iyi bilmesi gerekiyor. Doğru ürünü doğru müşteriye satmak gerekiyor. Ürünleri tanıdıktan sonra en yakın çevremizden satışa başlamalıyız. Ürünleri tanıdıktan ve müşterilerin ihtiyaçlarını belirledikten sonra kendiliğinden ilerleyen bir sistem oluşacak. Pandemi ile birlikte finansal risklerin tavan yaptığı bir noktadayız. Bu nedenle risk faktörünün belirlenmesi açısından Findeks ürünlerine ihtiyaç var. Küçük esnaf veya büyük ölçekli kurumsal firma ayrımı yapılmadan her ticaret erbabına Findeks önerilmeli. Findeks ürünlerini genelde açık hesap çalışan müşterilerimiz kullanıyor. Bugün açık hesap çalışan mobilyacı; beyaz eşyacı veya çeyiz firmaları kendisinden ürün isteyen müşterisinin önce Findeks notuna bakıyor.”
Acenteler Findeks ürünlerini satarak nasıl kazanç sağlıyor
Acentelerin, Findeks ürünlerini satarak yüksek kazanç elde ettiklerini belirten Findeks Çukurova Bölge Müdürü Tuncay Kaya; acentelerin sağladıkları gelirlerle ilgili şu bilgileri verdi; “Acenteler, mesela bir findeks ürününü sattıklarında yüzde 25 komisyon elde ediyorlar. Ayrıca yılsonuna kadar 20 bin TL’lik satış yapan bir acente 2 bin TL hediye çeki alıyor. Böylece yüzde 25 artı yüzde 10 toplam yüzde 35 gibi çok ciddi bir komisyon kazancı elde ediyor. Bir acentemizin paket fiyatı 5 bin 546 TL olan, yıllık 1000 risk raporu sattığını düşünelim. Acente, yüzde 25 komisyon, artı yüzde 10 hediye çeki ile birlikte 1.941 TL; yuvarlak hesap 2 bin TL komisyon kazancı elde ediyor. Bu sadece bir üründen elde edilen kazanç.”
Findeks satış noktası olmak çok kolay
- Findeks satış noktası olmak isteyen acenteler öncelikle Findeks ticari üyelik işlemlerini tamamlıyor.
- Talepte bulunan acenteye Findeks tarafından ‘Acente İşbirliği Sözleşmesi’ ve ‘Findeks Acente Paketi’ gönderiliyor.
- Findeks müşteri merkezini arayarak satış noktası olma talebini iletiyor.
- Acente tarafından imzalanan sözleşme, Kredi Kayıt Bürosu’na iletiliyor.
- Sözleşmenin onaylanmasıyla, acente yetkililerine satış ekranları açılarak satış noktası aktif hale geliyor.
- Acenteler, her türlü sorularıyla ilgili sigortadestek@kkb.com.tr mail adresi üzerinden KKB ile iletişim kurmalı.
Findeks ürünlerini satın alan ne gibi avantaj sağlıyor?
- Findeks paketlerini satın alanlar, şahsi finansal durumlarını kolayca yönetebiliyor.
- Günümüzde kritik öneme sahip ‘nakit yönetimi’ konusunda avantaj sağlıyor.
- Ticari ilişki içerisinde bulundukları üçüncü kişilerin finansal durumlarını öğreniyor.
- Ticari alacak riskini en aza indiriyorlar.