2024’te sürdürülebilir büyüme ve teknik kârlılık hedeflerine ulaşan HDI Sigorta, 2025’e de aynı stratejik kararlılıkla başladı. HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, 2025’e aynı disiplin ve planlama anlayışıyla girdiklerini ve stratejik hedeflerinde sapma olmadığını belirterek “Belirsizlikler içinde rotamızdan ayrılmadan ilerliyoruz” dedi.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Ekonomik belirsizlikler ve küresel gelişmeler, dünya genelinde birçok sektörde olduğu gibi sigorta endüstrisinde de önemli etkiler yaratıyor. Özellikle enflasyon, döviz kurları ve küresel ticaretin şekillendiği jeopolitik riskler, sigorta şirketlerini hem operasyonel hem de finansal anlamda zorlu bir dönemle karşı karşıya bırakıyor. Bu doğrultuda sigorta şirketlerinin risk yönetimi stratejileri ve sundukları ürünler, belirsizlikler karşısında kritik önem taşıyor.
Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a konuk olan HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, sürdürülebilirlik ve planlı büyüme üzerine kurulu yönetim stratejilerine vurgu yaparak beklenmedik gelişmeler karşısında güncellenen planlarla yollarına devam ettiklerinin altını çizdi. HDI Sigorta özelinde 2024 yılını değerlendiren İşcan, 2025 hedeflerini aktardı. İşcan, sektördeki gelişmelerden acentelere farklı konu başlıklarına da değindi.


2024 verimli ve güçlü bir yıl oldu
HDI Sigorta Genel Müdürü Firuzan İşcan, 2024 yılını şirketin hedefleri doğrultusunda tamamladıklarını belirterek 2025’e hızlı ve güçlü bir başlangıç yaptıklarını söyledi. İşcan, şirketin dijital dönüşümünden acente ilişkilerine, finansal yapıdan müşteri memnuniyetine kadar birçok alanda önemli adımlar attığını ifade etti. 2024’ün, sektörel dalgalanmalara rağmen HDI Sigorta açısından planlandığı şekilde geçtiğini vurgulayan İşcan, “Vizyonumuzu beş temel başlıkta belirlemiştik: Teknolojiyi etkin kullanmak, insanı ve çevreyi önceleyen bir yapı kurmak, finansal olarak güçlü olmak, sektörde sağlam bir konuma sahip olmak ve sevilen bir marka haline gelmek.
Bu doğrultuda önemli mesafeler kaydettik. Uzun süredir üzerinde çalıştığımız yeni bir sistemi devreye aldık. Plus adını verdiğimiz bu sistem, özellikle kasko ürünümüzde yıl başı itibarıyla kullanılmaya başlandı. Artık tüm poliçeler, zeyilnameler, hasar yönetimi ve tahsilat işlemleri bu sistem üzerinden yürütülüyor. Pandemi ve şirket satın almaları nedeniyle geciken bu projeyi tamamlamaktan büyük mutluluk duyuyoruz. İkinci kez düzenlenen bölge toplantılarıyla Türkiye genelinde 14 ilde yaklaşık 3500 acenteyle bir araya geldik ve bu sayede hem acente ilişkilerini güçlendirdik hem de sahadaki nabzı tutabildik. Bu organizasyonlar sayesinde farklı coğrafyalardaki dinamikleri daha yakından görebiliyoruz. Şirketin finansal yapısı da güçlendi. Sermaye yeterlilik oranımızı yüzde 116-117 seviyelerine çıkardık. Yükümlülüklerimizin çok üzerinde bir kaynak yarattık. Bu da işimizin sürdürülebilirliği açısından önemli bir gösterge. Müşteri, acente ve çalışan memnuniyeti açısından da olumlu bir yıl geçirdik. Üç yıllık yol haritamızda 2024, önemli bir dönüm noktası, verimli ve güçlü bir yıl oldu” dedi. 2025 yılına da planlı ve kontrollü bir şekilde girdiklerini belirten İşcan, “Sigorta şirketleri olarak ciddi bir sorumluluk taşıyoruz. Müşterilerimizin bize emanet ettiği paraları, hem bugünkü hemde gelecekteki yükümlülüklerimizi karşılayacak şekilde yönetmek zorundayız. Hasar ödemelerinden acente komisyonlarına, çalışan maaşlarından vergi ödemelerine kadar her adımda bu sorumluluğun farkındayız” dedi.
Yönetim yaklaşımının sürdürülebilirlik ve planlı büyüme üzerine kurulu olduğunu vurgulayan İşcan, “Beklenmedik gelişmeler yaşansa da ana rotamız değişmiyor. Stratejik hedeflerimiz doğrultusunda küçük sapmalar olabilir ama yönümüz sabit kalıyor. 2025’in ilk çeyreğinde bazı branşlarda öngörülerimizden farklı dinamikler gelişti. Pazarın fiyatlamaları ve sektördeki reaksiyonlar bazı alanlarda beklentilerimizin dışında kaldı. Ancak bu tür durumlar için hazırlıklıyız. Yönetim ekibimizle birlikte gerekli aksiyonları alarak planlarımızı güncelliyoruz. 2025 de genel olarak düşündüğümüz çizgide ilerliyor” değerlendirmesinde bulundu.
Sermaye yeterliliği açısından güçlü bir konumdayız
HDI Sigorta’nın grup şirketleri olan HDI Katılım ve Fiba Sigorta’nın sermaye yeterliliği konusunda hiçbir sıkıntı yaşanmadığını belirten İşcan, düzenleyici kurumların beklediği finansal gereklilikleri sağlamak konusunda güçlü bir konumda olduklarını ifade etti. Ayrıca, her çeyrekte sermaye yeterliliği kontrolü yapıldığını ve bu konuda yakın takibin sürdüğünü vurguladı. HDI Sigorta’nın Türkiye’deki tüm kriterleri karşılama gücüne sahip olduğunu ve bu şirketlerin yönetilmesinde herhangi bir problem bulunmadığını ekledi.
Ekonomik çalkantılar hesaplarımızı bozmadı
Ekonomideki çalkantılara rağmen şirketin 2025 planlarının büyük ölçüde devam ettiğini söyleyen İşcan, “Şubat ayında başladığımız bölge toplantılarımıza, ülke genelindeki hava koşulları nedeniyle bazı ertelemeler yaşadık. Ancak geçtiğimiz hafta tüm toplantılarımızı tamamladık. Ekonomik dalgalanmalar her sektörü etkiliyor, ancak biz bu süreçte risk yönetimimizi güncel tutarak planlarımızı mümkün olduğunca sabit tutmaya çalışıyoruz” dedi. Ekonomideki belirsizliklerin, özellikle enflasyon oranlarındaki artışın, global ölçekte etkilerini gösterdiğine dikkat çeken İşcan, “Merkez Bankası, yıl sonu enflasyon tahminini 21’den 24’e çıkardı. Ülkedeki politik durumların yanı sıra, global gelişmeler de ekonomiyi şekillendiriyor.
Örneğin, Trump’ın yeni gümrük vergileri global enflasyonu etkileyebilir. Avrupa’da süpermarketlerde zeytinyağı kalmazken elektronik cihazlara talep patlaması yaşanıyor” dedi. Yıl başındaki planlamalarında bazı revizelere gidilse de büyük bir sapma yapmadıklarını belirten İşcan, “Hedeflerimizde önemli değişiklikler yapmayı planlamıyoruz. Üretim ve kârlılık hedeflerimizi branş bazında dikkatlice gözden geçiriyoruz. Ancak sektördeki tüm oyuncular aynı dinamiklerle hareket ediyor. Şartlar değiştiğinde en iyi yönetimi sağlayan şirketler öne çıkacaktır.
Özellikle Avrupa’da, volatilite dönemlerinde esnek yönetim yöntemleri konusunda güçlü bir altyapı bulunmuyor. Ancak biz bu tür zorlu dönemlere adaptasyon konusunda oldukça deneyimliyiz” diye konuştu.
Talanx Grubu, Türkiye’deki yatırım fırsatlarını değerlendiriyor
İşcan, HDI Talanx Grubu’nun son 6-7 yılda Türkiye’ye önemli yatırımlar yaptığını aktardı. İşcan, Talanx CEO’su Torsten Leue’nin geçen yıl kasım ayında Türkiye’yi ziyaret ettiğini ve burada yönetim kurulu ve şirket çalışanlarıyla bir araya geldiğini ifade etti. Leue’nin bu ziyaret sırasında, “Kâr eden bir şirketin kârını neden paylaşalım” diyerek halka açılma planlarının olmadığını belirttiğini söyledi.
Talanx’ın, 1903 yılında Almanya’da kurulan ve HDI markasıyla tanınan bir şirket olduğunu aktaran İşcan, “Şirket, sigorta ve reasürans sektörlerinde dengeli bir portföye sahip ve son yıllarda organik ve inorganik büyüme fırsatlarını değerlendiriyor. 2016’da Türkiye pazarına giriş yapan Talanx, 2018-2019 yıllarında Ergo ve Liberty’i satın alarak büyümesini sürdürdü. Gelişmekte olan ülkeler, öngörülemezliğin yanı sıra ciddi fırsatlar barındırıyor. Türkiye de bu fırsatlar arasında yer alıyor” dedi.
Bazı branşlarda yaşanan prim fiyat rekabeti sağlıksız boyutlara ulaştı
Son dönemde sigorta şirketlerinin poliçe tanzim etme yetkilerinin durdurulması konusunda değerlendirmelerde bulunan İşcan, bu tür gelişmelerin sektörün sürdürülebilirliği açısından endişe verici olduğunu ancak bu durumu düzenleyici kurumların ciddi şekilde ele aldığını belirtti. Sektörün güçlenmesi ve sürdürülebilirliği için düzenleyici kurumların, şirket kuruluş sermayelerini artırarak sektörü daha sağlam temellere oturtmaya çalıştığını söyleyen İşcan, “Bu tür olaylar sektörde konsantrasyonu bozuyor, ancak düzenleyici kurumlar sektöre yön veriyor ve acentelerin bu açıklamalara göre hareket etmesi gerektiğini düşünüyorum. Türkiye Sigorta Birliği tarafından açıklanan veriler, şirketlerin bilanço, gelir tablosu, hasar prim oranları gibi önemli finansal bilgileri içeriyor ve acentelere şirketlerini değerlendirme konusunda rehberlik sağlıyor.
Bu şeffaflık sayesinde sektör diğer birçok sektörden farklılaşıyor. Yönetici ve sermayedarların mevcut riskleri yönettiği bir dönemde, acentelerin sektörü daha derinlemesine analiz etmeleri önemli. Ayrıca, bazı branşlarda yaşanan prim fiyat rekabeti sağlıksız boyutlara ulaştı. Sektör profesyonelleri işin mantığını sorgulamalı” diye konuştu
Bölge toplantıları farklı dinamikleri anlamak için önemli
İşcan, geçtiğimiz yıl başlattıkları bölge toplantıları ile acentelerle olan iletişimi güçlendirdiklerini belirtti. Toplantılarda 3500 acente ile bir araya geldiklerini ve her birine açık kürsü imkanı sunduklarını ifade eden İşcan, acentelerin, sektördeki genel sorunları ve taleplerini doğrudan paylaşmalarına olanak sağladıklarını vurgulayarak “Bu toplantılar Türkiye’nin farklı ekonomik ve kültürel dinamiklerini daha iyi anlamamıza yardımcı oluyor. Ayrıca sigorta şirketleri ve acenteler arasındaki diyalog daha güçlü hale geliyor. Sektördeki mevcut sorunların çözülmesi adına bu tür etkinlikler önemli” dedi.
Toplantılarda gündeme gelen başlıca konular arasında sigorta sektöründeki trafik sorunları ve müşteri hizmetlerindeki aksaklıkların yer aldığını söyleyen İşcan, sigorta şirketleri ile mağdurlar arasındaki tazminat süreçlerinin hukuka taşınmasının artmasının da gündemdeki bir diğer konu olduğunu belirtti. İşcan, sektördeki belirsizliklerin ve hesaplama yöntemlerindeki eksikliklerin, hukuki süreçlere yol açtığını belirterek bu durumun sigorta sektörünün sürdürülebilirliği açısından büyük bir risk oluşturduğuna işaret etti. Özellikle, acentelerin başından geçen olaylarla ilgili olarak, tazminat sürecinde yaşanan hızlı hukuki müdahale ve artan avukat taleplerinin sektördeki gerilimi artırdığını ifade etti.
İşcan, acentelerle olan güçlü iletişimin ve ulaşılabilirliğin önemine vurgu yaptı. Acentelerin, bir sorunla karşılaştıklarında, HDI Sigorta’ya kolayca ulaşabilmesinin, sektördeki başarılarının temelini oluşturduğunu söyledi. Birçok acentenin tatil bile olsa telefonlarını yanlarında taşıdığını belirten İşcan, müşterilerinin acente ile olan iletişiminin kalitesine ve acentenin ulaşılabilirliğine göre, sorunun çözülme hızının değiştiğini vurguladı. HDI Sigorta olarak, bu iletişimi daha sağlam ve sorunsuz hale getirmek için, acentelerin HDI çalışanlarına doğrudan ulaşabileceği bir sistem sunduklarını ifade etti.
Kaskoda İMM teminatını sunmaya başlayacağız
İşcan, geçen yıl acentelerinin talepleri doğrultusunda geliştirdikleri sınırsız ihtiyari mali mesuliyet (İMM) teminatı hakkında bilgiler verdi. “Sınırsız İMM teminatını sunmak kolay bir şey değil çünkü arkasında güçlü bir koruma olmalı. Bu, büyük bir yük taşımak anlamına geliyor” diyen İşcan, şöyle devam etti: “Nisan ayı içinde sınırsız İMM teminatını kasko poliçelerinde sunmaya başlayacağız. Bu teminat, 3 milyon, 5 milyon, 10 milyon gibi seçeneklerle ve sınırsız teminatlı poliçelerde sunulacak. Sınırsız İMM teminatı yakın zamanda rafta olacak. Bu yeniliğin, acentelere ve müşterilere büyük bir değer katacağına inanıyoruz” dedi.
Kaskoda hedefimiz her zaman üst sıralarda olmak
2025 yılı itibarıyla kasko sigortası konusunda büyük bir kampanya başlattıklarını ve bu kampanyanın hem tüketiciler hem de acenteler tarafından olumlu karşılandığını belirten İşcan, “Kasko sigortası şirketimizin ana omurgasında önemli bir yere sahip. Geçtiğimiz yıl sektörde ikinci sırada tamamladık ve hedefimiz her zaman üst sıralarda olmak” dedi.
Yeni sistemle birlikte kaskoya olan ilginin arttığını belirten İşcan, yıl boyunca devam edecek iletişim kampanyalarıyla kasko sigortasını ‘ana özne’ haline getireceklerini duyurdu. Kampanyaların, televizyon, radyo ve dijital mecralarda yoğun bir şekilde yürütüleceğini aktaran İşcan, ayrıca, acenteler için ek komisyon kampanyaları düzenlendiğini ve bu sayede acentelerin de kasko ürününden kazanç sağladığını söyledi.
HDI Sigorta’nın kasko ürününün yalnızca belirli segmentlere hitap etmediğini, tüm araç türlerinde etkili olduklarını ve geniş bir pazar payına sahip olduklarını belirten İşcan, “Şirketimiz, Türkiye genelindeki geniş acente ağıyla her satılan 100 kaskodan 80’ine teklif verebilecek bir yapıya sahip. Türkiye’de son iki yılda 1.250.000 araç satıldı ve bu yıl da araç satışlarının 1 milyon seviyesinde olması bekleniyor. HDI Sigorta olarak araç satışlarıyla ilgili distribütörlerle güçlü ilişkilerimiz var. Markalı kasko poliçelerimiz de özellikle yeni imzaladığımız sözleşmelerle acentelere satış imkânı sunuyor. Bu stratejiyle, ürün yelpazemizi geniş tutuyor ve bütçelere uygun teminatları her kanaldan erişilebilir hale getiriyoruz” diye konuştu.
Nakliyat sigortasında pazar liderliğimiz sürüyor
İşcan, 2024 yılı itibarıyla nakliyat branşında gösterdikleri başarıyı vurguladı. 2023 yılında 35 milyar TL’nin üzerinde prim üretimi gerçekleştiren HDI Sigorta’nın, birçok branşta faaliyet gösterse de özellikle nakliyat sigortasında pazar liderliğini sürdürdüğünü belirtti. Emtia ile ilgili nakliyat sigortalarında sektördeki liderlik hedefini bu yıl da devam ettirmeyi planladıklarını ifade etti.
Sağlıkta hedefimiz ilk 10’da olmak
Sağlık sigortalarının, şirketin son yıllarda odaklandığı önemli bir alan haline geldiğini söyleyen İşcan, “Ergo Sigorta’nın satın alınmasından sonra, sağlık sigortalarını ajandamıza alarak büyük bir atılım yaptık. 2023 yılı itibarıyla sigortalı sayısını iki katına çıkarmayı başardık. 2024 yılı için de aynı hedefi koyduk. Sağlık sigortası konusunda acentelerimizi eğittik ve onların bu alanda müşterilere daha etkili hizmet verebilmesi için destek sağladık. 2024 yılı sonunda sağlık sigortalarının, toplam hayat dışı prim üretimi içerisinde trafikten sonra ikinci sıraya yerleşmesini bekliyoruz” dedi.
Acentelere sağlık sigortası satışını öğretmenin ve onları bu konuda teşvik etmenin, HDI Sigorta için büyük bir fırsat oluşturduğunu belirten İşcan, bu strateji ile prim üretiminde önemli bir artış hedeflediklerini söyledi. Ayrıca, sağlık branşında ilk ona girme hedeflerinin olduğunu da sözlerine ekledi.
Spora desteğimiz devam edecek
HDI Sigorta’nın sponsorluk stratejileri hakkında önemli bilgiler veren İşcan, şirketin sponsorluk faaliyetlerinde toplumsal fayda ve markaya yatırım olmak üzere iki ana hedefi bulunduğunu belirtti. Toplumsal fayda için yapılan sponsorlukların, markanın topluma katkı sağlamak adına önemli olduğunu ancak maliyetlerin de dikkatlice yönetilmesi gerektiğini vurgulayan İşcan, markanın görünürlüğü ve tanıtımı için yapılan sponsorlukların ise sürdürülebilir olması gerektiğini ifade etti.
2024 yılında sponsorluk faaliyetlerinde bir optimizasyon yapıldığını ve maliyet ile fayda analizleriyle daha etkin bir strateji izlediklerini söyleyen İşcan, “Şu anda Süper Lig takımlarından Başakşehir, Göztepe ve Antalya Spor ile forma reklamları konusunda anlaşmalarımız var. Ayrıca,Galatasaray voleybol takımıyla iş birliği yaptık ve mayıs ayında HDI Sigorta Handball Kupası’nı vereceğiz. Dolayısıyla sporun birçok alanında desteğimiz devam edecek. HDI Sigorta sporun ve sporcunun yanında” açıklamalarında bulundu.
Acenteler zamanı iyi yönetmeli
İşcan, zorlu bir yılın ortasında acentelere de önemli bir mesaj verdi. Zamanın, modern dünyanın en büyük sermayesi olduğunu belirten İşcan, acentelerin en büyük sıkıntısının zamansızlık olduğunu ifade etti. Bu sorunun, iş büyütme, müşteri ilişkileri ve ekip yönetimi gibi alanlarda etkili olabileceğini söyledi. Acentelere, satış ve satış sonrası süreçlerini birlikte düşünmelerini öneren İşcan, sigortacılığın sadece poliçe satmakla sınırlı olmadığını, teminat sağlamak ve sonrasında oluşabilecek hasar işlemleriyle devam ettiğini vurguladı. İşcan, giderlerin artmasına karşılık gelirin aynı hızda artmama riskinin bulunduğunu ve bu durumda işin detaylarını iyi kavrayıp verimlilikle yönetilmesi gerektiğine dikkat çekti. Zamanın verimli kullanılması ve çözüm odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğini belirterek acentelere hayatta kalabilmek için bu stratejilerin kritik öneme sahip olduğunu ifade etti.
Sigorta Ekranı:


