23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

2025 yılında, Anadolu Sigorta poliçesi olmayan ev kalmayacak

Atatürk’ün talimatıyla 1925 yılında kurulan Anadolu Sigorta, 90. yaşını kutluyor. Bugün 2.5 milyona yaklaşan müşteri sayısına ve 4 milyondan fazla poliçe adedine ulaştıklarını belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “100. yılımızda her hanede en az bir adet Anadolu Sigorta poliçesi olmasını hedefliyoruz” dedi.

anadolu 90 yasinda 3

SİGORTAMEDIA / ALP SÜER

Türk sigorta sektörünün amiral gemisi Anadolu Sigorta, 90. yaşını kutluyor. 1925 yılında Atatürk’ün talimatıyla ve 500 bin TL kayıtlı sermaye ile kurulan şirket, bugün 500 milyon TL sermayeye, genel müdürlüğün yanı sıra 9 bölge müdürlüğüne, yüzde 50’ye yakın halka açıklık oranına 2.5 milyona yakın müşteri sayısına sahip ve Türkiye’de 5 bin noktada hizmet veren dev bir şirket. Anadolu Sigorta, kuruluşunun 100. yılını kutlayacağı 2025 yılında hedefini de “Her hanede bir Anadolu Sigorta poliçesi” olarak koyarken, şirketin 90 yıldönümü nedeniyle dün de bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya, Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu ve Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören katıldı.

Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, konuşmasının başında, dünyada çok az sayıda şirketin tarihinin, bir ülke tarihiyle birlikte anıldığına ve Anadolu Sigorta’nın bu şirketlerden birisi olma ayrıcalığını yaşadığını vurguladı. Anadolu Sigorta’nın kurulduğu 1925 yılından bugüne kadar gösterdiği gelişimi özetleyen Ülken, “1925 yılında, sayıları 10’larla ifade edilen acentelerimizle verdiğimiz hizmeti, bugün 5 bin noktada Türkiye’nin dört bir yanına götürüyoruz. Anadolu Sigorta olarak Türkiye’de ulaşmadığımız bir noktanın kalmadığını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim” dedi.

Yüzde 15 büyüme hedefi

anadolu 90 yasinda 2Ülken’in toplantıda verdiği bilgilere göre, Anadolu Sigorta, 2014 yılında yüzde 9.3 artışla 3 milyar TL’yi aşan prim üretimine ulaştı. Verilen teminatlar ise gayrisafi yurtiçi hasılanın yaklaşık 4 katını oluşturdu. Hayat dışı şirketler arasındaki toplam pazar payı yüzde 13.2 olarak gerçekleşti. 2014 yılı itibarıyla en yüksek prim üretimini 824 milyon TL ile kara araçları (kasko) ve 780 milyon lirayla kara araçları sorumluluk (trafik) branşlarında elde etti. Denizdeki sigortalı ticari araçların yüzde 45-50’si Anadolu Sigorta tarafından sigortalanmış durumda. Ülken, 2015 yılında da yüzde 15 büyümeyi hedeflediklerini söyledi.

Toplantıda basın mensuplarının da sorularını yanıtlayan Ülken, sektörde konsolidasyonların ve satın almaların süreceğini ifade etti. Herhangi bir şirketi satın almanın Anadolu Sigorta’nın gündeminde olmadığını belirten Ülken, “Anadolu Sigorta olarak kendimiz üreteceğiz, kendimiz büyüyeceğiz. Anadolu Sigorta organik büyümesini sürdürecek” dedi. “Dolar kurundaki yükseliş hayat dışı sektörü nasıl etkiler?” sorusuna yanıt veren Ülken’e göre kurdaki yükselişin etkisi iki yönlü hareket ediyor. Döviz cinsinden poliçelerde söz konusu etki olumlu. Ancak, araç sigortaları gibi prim tutarının TL olarak tahsil edildiği poliçelerde olumsuz etki görülüyor. Ayrıca yedek parça ve işçilik döviz kuruna endeksli olduğu için kurdaki artış şirketlerin hasar maliyetlerini de artıcı etki yapıyor.

Yeni reklam filmi yayında

Anadolu Sigorta, ayrıca 90. yılına özel yeni reklam filmini de 1 Nisan’dan itibaren izleyenlerin beğenisine sundu. En büyüğünden en küçüğüne Türkiye’nin tüm değerlerinin Anadolu Sigorta güvencesi altına alındığı vurgulanan reklam filminde, küçük de olsa insanların hayatına dokunan bireysel sigortalardan, ülkeye değer katan dev projelere kadar Anadolu Sigorta ürün ve hizmetleri etkileyici bir kurguyla anlatılıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER