Zorlu ekonomik süreç, doğal afetler ve sektörün kendi dinamikleri nedeniyle sigorta şirketleri 2023 yılında yoğun bir tempodan geçti. Şirketler için bir yandan mevcut kitlesini korumaya çalışırken, öte yandan değişen dünyaya ve farklılaşan ekonomik şartlara uyum sağlamak çok da kolay olmadı. Peki sektörü 2024 yılında neler bekliyor? Sektöre damgasını vuracak trendler neler? Tamamlayicisaglik.com önümüzdeki yıl sigorta sektörünün yol haritasını oluşturacak trendleri açıkladı.
1 dijital kolaylık!
Yapılan araştırmalara göre günümüzün sigorta tüketicisinin en büyük beklentilerinden biri kolaylık. Dijital ortamlarda yalnızca birkaç tık ile ilerleyen poliçe ve sigorta satın alma süreci çok daha etkin bir hal almaya başladı. Tüketici artık dijital kolaylık istiyor ve tıpkı alışveriş merkezlerinde sıra beklemek yerine online platformlardan alışveriş yapar gibi aynı şekilde poliçe oluşturmaya da sıcak bakıyor. Diğer bir deyişle çok evraklı, bol belgeli poliçe silsilesi yerine her işi online’da kısa sürede kotarmayı istiyor. Hal böyle olunca sektörde yenilik denince akla ilk gelenlerden biri de bu dijital kolaylık oluyor. Online sigorta poliçelerinin arkasında hali hazırda bir sigorta acentesi bulunduğundan, güvenlik bir tedirginliğe de yol açmıyor.
2 teknoloji entegrasyonu!
Teknoloji entegrasyonu, 2023’te sigorta şirketleri için önemli bir yatırım önceliği oldu. Finansal refahla desteklenen teknolojik girişimler, gençler dahil olmak üzere yeni müşteri segmentlerinin de kapısını aralıyor. Yazılımlarla desteklenen, birden fazla teklifin tek bir ekranda sunulabildiği entegrasyonlarla zaman tasarrufu elde ediliyor ki bu devirde zamandan tasarruf her zaman önemlidir. Konu zamandan tasarruf olunca online işlemler elbette tercih sebebi oluyor. Artık acente acente dolaşıp onlarca teklif toplama dönemi, yerini online tekliflere bırakıyor. Online sigorta işlemleri zamandan tasarruf sağlarken öte yandan da hız kazandırıyor.
3 yapay zekâ dönemi!
Artık yapay zekâ hayatın her alanında. Kimi zaman mühendislik teknolojileri, kimi zaman günlük hayat rutinleri derken yapay zekaya olan talep giderek artıyor. Yapay zekanın bu derece etkinlik kazanmasıyla sigorta sektöründe ileri analitik ve kognitif teknolojilerin kullanımı da yaygınlaşıyor. Peki yapay zekâ ve sigorta teknolojisi nasıl ilerliyor?
– Yapay zekâ ile sigortalama süreci hızlanıyor.
– Hasar değerlendirmeleri yapılırken robotik görüntüleme ile çok daha hızlı hareket ediliyor.
– Chatbotların kullanım yaygınlığı ile talepler çok daha seri cevaplanıyor.
– Yapay zekanın en büyük örneklerinden biri de “AI Jim” adı verilen özel sohbet robotu. New York merkezli şirket Lemonade tarafından taleplerin değerlendirilmesi için sektöre giren AI Jim, olası her sorunu kısa sürede çözebilen bir sohbet robotu. Yapay zekâ algoritmasıyla desteklenen AI Jim gibi sohbet robotları sayesinde yalnızca sık sorulan sorular yanıtlanmakla kalmıyor aynı zamanda olası dolandırıcılık girişimlerini de tespit ediyor.
4 veri güvenliği!
Online olarak yapılan her bir işin veri güvenliği riski mutlaka düşünülür. Birçok bilginin birkaç tık ile karşı tarafa aktarılması, olası güvenlik açıklarını da gündeme getirecek. Araştırmalara göre dünya genelinde tüketiciler 2022’de dolandırıcılık sebebiyle 8,8 milyar dolar kaybetti ki bu dünyada geçmiş yıllara kıyasla ciddi bir artış oranını da temsil ediyor. İşte bu noktada güvenlik endişelerinin 2024 yılında da devam etmesi kaçınılmaz. Kimlik avı saldırılarına karşı yeterli mukavemeti gösteremeyen firmalar kan kaybetmeye devam ederken, olası her bir riske karşı tedbir alanlar kazanıyor. Çok faktörlü kimlik doğrulama ya da karışık kimlik doğrulama biçimleri gibi etkili kontrollerin sağlanması, olası saldırıları tespit etmekte yararlı oluyor. Bu sistemin kusursuz işlemesi için de güvenlik üzerine ciddi bir yatırım yapılması gerekiyor.
5 kullanıcı dostu çözümler!
Büyük teknoloji firmaları, poliçelerin daha dijital ve kullanıcı dostu olması için çalışmalarına var gücüyle devam ediyor. Buradaki altın kelime “kullanıcı dostu” çözümler. Peki sistem nasıl işliyor? Örneğin Insurify, ABD merkezli ve yapay zekâ destekli bir sigorta karşılaştırma sitesi. Şirket, satın alma süreçlerine yeni bir form vermek adına 2022’nin başlarında Toyota ile iş birliğinde bulunuyor. Sürücüler Toyota aracı satın alırken ya da kiralarken, aynı zamanda sigortayı karşılaştırma ve satın alma konusunda fikir sahibi oluyor.