Hem yurt dışı hem yurt içi servis sayılarını arttırdıklarını ve bayi sayılarını 72’ye çıkardıklarını belirten ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk, “2024 yılında bünyemize yeni şirketler katmış olduk. Bitlis’te, Ağrı’da, Kütahya’da, Gaziemir’de, Ümraniye’de yeni şubeler açtık. Bizim için verimli bir yıl oldu” dedi.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Kaza sonrası araç sahiplerinin öncelikli beklentisi araçlarının bir an önce onarılıp tekrar kullanıma hazır hale gelmesi. Bu noktada, hızlı ve kaliteli hizmet sunan oto servisleri, sigorta şirketleri için önemli iş ortakları olarak öne çıkıyor. Müşteri memnuniyetini artırarak sigorta şirketinin itibarını pekiştiren oto servisleri, sektör adına kritik bir rol oynuyor. Onarım kalitesi, maliyet yönetimi, hızlı hizmet sunumu, güvenilirlik ve teknoloji kullanımı gibi faktörler, sigorta şirketlerinin başarısı için belirleyici unsurlar arasında yer alıyor. Aracın onarım sürecinde sigortalıların memnuniyetinin sağlanması, sadece sigorta şirketinin itibarını güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda müşteri sadakati ve sektörün genel başarı düzeyi açısından da büyük bir önem taşıyor.
Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’a konuk olan ALC Servis Genel Müdürü Mahmut Şevluk, ALC Servis’in yatırımları ve sektörün servis tarafı hakkında bilgiler verdi. Şevluk, yayında 2025 yılı hedeflerine de değindi.
ALC ailesinde 18 yıldır yer aldığını belirten Şevluk, “Bayi organizasyonumuzun büyümesi, servis sayımızın artması ve yurt dışı servis organizasyonlarımızın genişlemesi, yoğun bir seyahat temposu getirdi. 2024 bizim yatırım yılımız oldu. 2024’te sigorta şirketlerinin de katkısıyla bünyemize yeni şirketler ve bayiler kazandırdık. Bitlis, Ağrı, Kütahya ve Ümraniye’de yeni şubeler açtık. İzmir’de yeni bir şube açma planımız yoktu ancak işin gereklilikleri doğrultusunda Gaziemir’de ikinci bir lokasyonu hayata geçirdik. ALC ailesi olarak her zaman işin ihtiyaçlarına göre hareket ediyoruz. Hem yurt içi hem yurt dışı servis sayımızı 11’e çıkardık, bayi sayımız ise 72’ye ulaştı. Organizasyonumuz büyüyerek gelişmeye devam ediyor. Nisan ayında gerçekleştirdiğimiz bayi toplantısında bayilerimizi ağırlayarak hem dinlenmelerini sağladık hem de gelecek hedeflerimizi belirledik. Bizim için oldukça verimli bir yıl oldu. 2025’e, sektöre fayda sağlayacak yeni projelerle adım atmayı hedefliyoruz” dedi.
Müşteri memnuniyetine limit koymuyoruz
“Bizi biz yapan, Türkiye genelindeki yaygın servis hizmet ağımız” diyen Şevluk, sadece bayileri ziyaret etmekle kalmadıklarını onların niteliksel standartlarını iyileştirmek ve kurumsal kimliğimizi en iyi şekilde temsil etmelerini sağlamak için sahadaki ekiplerin düzenli denetimler gerçekleştirdiğine dikkat çekti. Şevluk, “ALC, güçlü bir aile yapısına sahip olduğu için bayilerimiz de mutlaka aileden birini görmeyi talep ediyor. Bu yüzden ziyaretlerimizde eğitim ve hizmet standartlarını geliştirmek adına aksiyonlar alıyoruz. Bayi ağımızda istikrar ön planda. ALC ailesinde vizyon sahibi iş ortaklarıyla çalışıyoruz ve sürdürülebilirlik temel ilkemiz. Sektördeki en büyük sorun insan kaynağı olsa da biz, bir mal satmak yerine hizmet sunduğumuz için müşteri memnuniyeti önceliğimiz. Sigortalılar servisimize sigorta şirketinin yönlendirmesiyle geliyor ve biz o noktada sigorta şirketini temsil ediyoruz. Bu nedenle müşteri memnuniyeti, sigorta şirketinin itibarını doğrudan etkiliyor. Müşteri memnuniyetine sınır koymuyoruz. Örneğin, poliçe kapsamında sunulan lokal boya işlemlerinde, limite bakmaksızın müşteri odaklı hizmet sunmaya özen gösteriyoruz. Çünkü müşteri memnuniyeti, işimizin sürdürülebilirliğini sağlıyor. Bayilerimiz de bu vizyonla hareket ediyor ve müşteri memnuniyetine büyük önem veriyor. Bu yaklaşım, sigortalının poliçesini aynı şirketten yenilemesi ve sadık müşteri olabilmesi açısından kritik öneme sahip. Bu konuyu her bayi toplantımızda gündeme getiriyor ve iş ortaklığımızın bu temel üzerine inşa edildiğini vurguluyoruz” diye konuştu.
Geniş servis ağına sahibiz
Bulunmadıkları birkaç önemli bölge kaldığını belirten Şevluk, “Bunlardan biri Tokat, diğeri ise Antalya’nın Alanya ilçesi. 2025 yılı için bu il ve ilçelerde yapılanmayı hedefliyoruz. Bunun dışında birkaç nokta daha var, ancak genel olarak Türkiye’nin geneline hizmet verebilecek geniş bir servis ağına sahibiz. İstanbul’da iki Anadolu, iki Avrupa yakasında olmak üzere toplamda dört hizmet noktamız var. İşin gerekliliklerine bağlı olarak farklı bölgelerde de yapılanmaya devam ediyoruz. Bayi başvurularında ise önceliğimiz başvuran kişinin vizyonu ve bu işe bakış açısı. Başvuruyu aldıktan sonra adayları genel müdürlüğümüze davet ederek detaylı istişarelerde bulunuyoruz. Bayi seçimi sürecinde niteliksel şartlar ve HS12047 gibi standartlara dikkat ediyoruz. Ancak en önemlisi, başvuran kişinin sürdürülebilirlik anlayışıyla ve müşteri memnuniyeti odaklı çalışıyor olması” ifadelerini kullandı.
MESEM ve meslek okullarıyla iş birliği yapıyoruz
Bir ürün alıp satmadıklarını vurgulayan Şevluk, “Biz hizmet satıyoruz ve bu hizmetin sağlayıcıları ustalar. Geçmişte, çocuklarını sanayiye gönderen aileler ustalara ‘eti senin, kemiği benim’ derdi. Ancak artık böyle bir yaklaşım kalmadı. ALC ailesi olarak, MESEM ve meslek okullarıyla iş birliği yapıyoruz. Birçok servis noktamızda stajyer olarak başlayan ve ardından kadrolu olarak devam eden çalışanlarımız var. Bugün mavi yakalı ustalar, beyaz yakalılardan daha fazla kazanmaya başladı çünkü artık aranan elemanlar haline geldiler. Önceden meslek liseleri aracılığıyla oto sanayiye yönelen insanlar vardı. Ancak üniversiteye gitmenin kolaylaşmasıyla sanayiye yönelen insan sayısı azaldı. Herkes üniversite mezunu oluyor, ama bu durum beraberinde işsizliği de getiriyor. Biz, usta yetiştirme konusunda ciddi adımlar atıyoruz. Servislerimizde meslek liseleri, çıraklık eğitim merkezleri ve MESEM ile iş birliği yaparak insan kaynağı oluşturmayı hedefliyoruz. Bu, sadece ALC’nin değil, sektörün genel bir problemi. Bu sorunun çözümü için Milli Eğitim Bakanlığı ile ortak bir akıl geliştirerek sektörün ihtiyaçlarını karşılayacak bir insan kaynağı modeli oluşturulması gerekiyor” dedi.
İnsan kaynağı yaratıyoruz
“MESEM olarak adlandırdığımız okullarda, çıraklık eğitim merkezlerinde karoseri, boya, mekatronik, elektrik ve elektronik gibi alanlarda bölümler var. Ancak maalesef, mini onarım dediğimiz boyasız göçük düzeltme, döşeme tamiri, cam tamiri gibi tekniklerin eğitimi için özel sınıflar bulunmuyor. Bu nedenle, karoseri alanında çıraklık eğitim merkezlerinden bünyemize kattığımız personelleri bu alanlara yönlendirmeye çalışıyoruz ve insan kaynağı yaratmaya odaklanıyoruz” diyen Şevluk, sözlerine şöyle devam etti: “Biz geniş bir aile yapısına sahibiz ve kendi aile fertlerimize bu işleri öğretmeye özen gösteriyoruz. Bu sayede hem yöneten hem de üreten kişiler yetiştiriyoruz. Babam ve amcam gibi aile bireylerimiz aynı zamanda birer usta. Onlar hem yeni ustalar yetiştiriyor hem de gerektiğinde işleri kendileri yapabiliyor. Bu anlamda sektördeki diğer firmalardan ayrıştığımızı düşünüyorum. Bazı çalışanlar, işi öğrendikten sonra kendi servislerini açmak ya da bir işletme kurmak isteyebiliyor. Bu, hayatın doğal bir parçası ve bizim de öngördüğümüz bir durum. Yetiştirdiğimiz personelin farklı illerde ya da memleketlerinde başarıya ulaştığını görmek bizim için gurur verici. Bu süreç, yeni personeller yetiştirmenin ve istihdam sağlamanın önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Sektörde mini onarım ve mobil onarım hizmeti sunan firma sayısı oldukça az. Bu nedenle personeller genelde bu firmalar arasında geçiş yapıyor. Ancak bu döngüde yeni kişiler yetişecek, bizimle çalışacak, sonra farklı bir firmaya geçecek ya da başka bir ile taşınacak. Hatta belki o bölgede ALC’de veya başka bir firmada çalışmaya devam edecek. Bu, hayatın içinde olan bir gerçeklik.”
Asistans tarafında sektörde farkındalık yaratmayı hedefliyoruz
2025 yılında ALC Servis, Sovtajyeri.com ve Türk Asistans gibi birkaç yeni marka daha oluşturmayı hedeflediklerini belirten Şevluk, “Bu markaların bir kısmı sadakat programlarıyla müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyor. Özellikle memnun müşteri kitlemize avantajlar sunacak bir online platform kurmayı planlıyoruz. Yaklaşık 3 ay önce asistans sektörüne adım attık ve Türk Asistans adında bir marka oluşturduk. ALC ailesi olarak çekici ve ikame araç konusunda sektördeki ciddi talepleri karşılamak amacıyla bu alanda da farkındalık yaratmak istedik. Asistans hizmetlerimizle iddialı bir hedefimiz var: Arıza ya da hasar durumunda, talebin oluşturulmasının ardından en geç 45 dakika içinde ilgili bölgeye intikal etmek. Bunu, ilçelere kadar uzanan geniş bir çekici organizasyonuyla sağlıyoruz. ALC ailesinin arkasında büyük bir güç var; çünkü hem kendi bünyemizde bulunan çekicilerimiz hem de bayilerimizdeki araçlarımız bu hizmeti destekliyor. 2025 yılında çekici organizasyonumuzu daha da genişleterek asistans tarafında sigorta sektörüne yönelik farkındalık yaratmayı hedefliyoruz” dedi.
Sovtajyeri 24 sigorta şirketine hizmet veriyor
Şevluk, yayında Sovtajyeri.com markasına da değindi. Platformun hızlı büyümesinden memnuniyet duyduğunu ifade ederek “2023 yılının Kasım ayında kurduğumuz Sovtajyeri.com, 2024 Kasım itibarıyla birinci yılını doldurdu. Şu anda 13-14 aylık bir şirket olmasına rağmen 24 sigorta şirketine hizmet veren bir marka haline geldi. Platformumuz üzerinden aylık 6.500-7.000 araçlık bir ihale gerçekleştiriliyor. Bu rakamlar, sektördeki ihtiyaçlara ne kadar doğru bir yanıt verdiğimizi gösteriyor. Alıcılarımızın tamamı kurumsal firmalardan oluşuyor ve pert araçların alım satımı konusunda uzman kişilerle çalışıyoruz. Her geçen gün büyüyen bu trend, Sovtajyeri.com markamızın sektördeki yerini daha da güçlendirdi” diye konuştu.
Yeni iş modellerine her zaman hazırız
2024 yılını tamamlamadan Londra’da bir servis açtıklarını belirten Şevluk, bu kararın temelinde Paris İklim Anlaşması’nın etkisi olduğuna dikkat çekerek, “İngiltere, Paris İklim Anlaşması çerçevesinde karbon salınımını azaltmaya ve geri dönüşüme yönelik aksiyonlara oldukça ciddi yaklaşıyor. ALC ailesi olarak bu yaklaşım, Londra’da yatırım yapmamızda önemli bir etken oldu. Bunun yanı sıra işin gerekliliği ve yeni iş modellerine ihtiyaç duyulması durumunda, ALC ailesi olarak her zaman hazırız” ifadelerini kullandı.
Yeni yılda İstanbul’un farklı bölgelerinde yer alabiliriz
Şevluk, İstanbul’da dört farklı servis lokasyonunda hizmet verdiklerini aktararak ““Ataşehir-Ümraniye bölgesi büyük nüfuslu olduğu için bu bölgede servis açmamız şarttı. 2025 yılında İstanbul’un batısında, Hadımköy veya Haramidere gibi bölgelerde beklentiler doğrultusunda yeni bir servis merkezi açma ihtimalimiz var. İstanbul için planlarımız konjonktüre bağlı” dedi.
Yazılımsal bir aksiyon planımız var
2025 yılına ilişkin planlarından da bahseden Şevluk, sadakat programları ve dijitalleşme odaklı yeni projeler üzerinde çalıştıklarını dile getirdi. “2025 yılında dijitalleşme alanında yazılımsal bir aksiyon planımız var. Şu an bu proje başlangıç aşamasında ve yıl içerisinde tamamlanarak müşterilerimize sunulacak. ALC ailesi olarak sektörde bilinirliğimiz, güvenilirliğimiz ve tasarruf odaklı yaklaşımımızla anılmak istiyoruz. Yeni iş modellerimiz, sigorta sektörüne fayda sağlamaya ve süreçleri optimize etmeye devam edecek. Sürdürülebilirlik ve müşteri memnuniyetinden ödün vermeden ilerleyeceğiz. ALC ailesi olarak sigorta şirketlerinin güvenilir bir iş ortağı olmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
Hasarsızlık koruma kılavuzu ile birçok avantaj sağlıyoruz
ALC Servis’in onarım süreçlerindeki yaklaşımını anlatan Şevluk, artık tüketicilerde aracın orijinalliğini koruma bilincinin oturduğunu ifade etti. Şevluk, “İnsanlar, ‘satarken ikinci el de değer kaybetmesin’ bilinciyle hareket ediyor. Ekonomik konjonktürün de bunda büyük bir etkisi var” diyerek sözlerine şöyle devam etti: “Servislerimize onarım için başvuran kişiler artık şunu biliyor: Eğer bir parçayı değiştirirsem tramer kaydım daha yüksek çıkacak. Ancak bu aracın güvenlik durumunu etkilemiyor ve onarıldığında maliyetler de düşüyor. Ayrıca, hasarsızlık indirimi bozulmadığı için poliçe yenileme döneminde avantaj sağlıyorlar. Birçok sigorta şirketinde hasarsızlık indirimi koruma, müşteriler için en önemli faktörlerden biri haline geldi. Bu doğrultuda, biz de tasarruflu onarımlar yaparak aracın orijinalliğini koruyor ve tramer maliyetlerini düşük tutarak tüketicilere ekonomik anlamda fayda sağlıyoruz. Tasarruf, müşterilerimizin bize ödeme yapmasıyla değil, çıkacak maliyetlerin düşük olmasıyla gerçekleşiyor. Bu, bir sonraki yıl poliçe yenileme döneminde kendilerine finansal bir yük getirmiyor. Bu yaklaşım hem tüketicilere hem de sigorta şirketlerine avantaj sağlıyor.”
Acenteler sistemin ayrılmaz parçası
Şevluk, acentelerin poliçe kesen ve müşteriye ilk dokunan kişiler olarak çok önemli bir rol üstlendiğini belirterek, “Acenteler, poliçeyi üreten ve müşteriye ilk dokunan kişiler olarak sistemin ayrılmaz bir parçası. Dolayısıyla, onlara karşı da büyük bir sorumluluk hissediyoruz. Acenteler, müşterilerini ALC Servis’e yönlendirdiklerinde güven duymak istiyorlar. Onlara, sigorta şirketlerinin anlaşmalı olduğu lokasyonlarda ekstra avantajlar sağlayan bir hizmet sunduğumuzu bilmeleri gerekiyor. Bu noktada, onarımlarımızın acenteler tarafından kabul görmesi, hasar prim oranlarına olumlu katkı sağlaması ve genel müşteri memnuniyetine hizmet etmesi bizim için kritik öneme sahip. Acentelerin müşterilerine sundukları çözümlerle hem onları hem de sigorta şirketlerini mutlu etmek, ALC ailesi olarak önceliklerimiz arasında yer alıyor” dedi.
Tüketicilerin poliçelerini okuması gerek
“Kaza tespit tutanağı çıktıktan sonra sigorta şirketlerinin hasar ödemeleriyle alakalı ciddi maliyetler oluşturduğunu düşünüyorum” diyen Şevluk, “Ben tüketicilerin öncelikle anlaşmalı özel servise, sigorta şirketlerinin yönlendirdiği servislere gitmelerini tavsiye ederim. En büyük risk anlaşmasız özel servise gidiliyor olması. Bu hem sigorta şirketlerinin maliyet anlamında hem de bizim mobil onarım sürecinde zorluk yaşadığımız bir alan. Poliçe acenteden alınır. Kaza yaptığınız zaman da önce acente aranır. Bilinçli tüketiciyseniz daha önce hizmet aldığınız noktaya gidersiniz. Her zaman sigortanın önemini dile getiriyoruz. Poliçe teminatlarının okunması gerekiyor. Özellikle mini onarım haklarını kullanmaları gerekiyor. Bu teminatların avantajları var. Bu avantajlardan Türkiye’nin belli başlı noktalarında veya tamamında yararlanabilirler” dedi.
Eksperler bizim için çok değerli
“Eksperler bizim iş ortağımız, onların yönlendirmeleriyle gerçekleştirdiğimiz işlemler hem bizim için hem de sigorta şirketleri için değer taşıyor” diyen Şevluk, 2005 yılında kurulan ALC markasının ilk kurulum amacının mobil parça üzerine olduğunu belirterek, “Mobil parça üzerinden en büyük tasarrufu sağlıyoruz. Uzun yıllardır bu alanda büyük bir deneyim kazanmış olmamız, bizim için bir avantaj. Eksperlerin yönlendirmeleri doğrultusunda, ilgili hasarlı araçlardan aldığımız parçaları onarıp, servisimize teslim ediyoruz ve bu süreçte sektöre büyük katkı sağlıyoruz” diye konuştu.
Asistans tarafında yapay zekayla ilgili bir çalışmamız var
Dijitalleşmenin karşılıklı entegrasyondan veya bilgi akışından çok daha öte bir kavram olduğuna dikkat çeken Şevluk, “Bugün dijitalleşmenin yanı sıra yapay zeka da artık hayatımızda. Asistans tarafında yapay zekayla ilgili bir çalışmamız var. Bunu ALC tarafında da kullanacağız. Hasar tespitine bağlı olarak, hasarın ortalama maliyetini hesaplama ve bu maliyetlere dayalı olarak alternatif sondaj teklifleri gibi birçok uçtan uca süreci yapay zeka ile destekleyeceğiz. Bu sayede, hizmet kriterlerimizi daha verimli bir şekilde yönetebileceğiz. Tabii ki dijitalleşirken insan kaynağını unutmamak lazım, çünkü iş yapan ustalar var. Bir ürün alıp satmadığımız için özellikle insan kaynağı, bizim yatırım yapmamız gereken en başta gelen hususlardan biri. İnsan kaynağından sonra dijitalleşme ve yapay zeka ALC ailesi için geçerli oluyor” diye konuştu.
Dijital entegrasyonlarımız ile sürecin her aşamasını takip edebiliyoruz
Dijital iş süreçleri hakkında bilgiler veren Şevluk, “Dijitalde aracı online takip eden sistemlerimiz var. Bu sistemlere entegre olan sigorta şirketleri ile randevu online alındığında, müşteri otomatik olarak iş emrini açmış oluyor. Aracın servisimize gelmesinden sonra ise danışmanımız, iş emri açmadan gelen araçların eksik bilgilerini tamamlayarak süreci başlatıyor. Bu dijital entegrasyon sayesinde, aracın her aşamasını ve sürecin takibini şeffaf bir şekilde yapabiliyoruz” dedi.
Sigorta Ekranı:


