Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi (TMME) 2014 yılı 4. çeyrek sonuçlarına göre Anadolu Sigorta, sağlık sigortası/kasko kategorisinde birinci sırada yer aldı. Sigorta sektöründe ise müşteri memnuniyeti 2013’e oranla 1 puan yükseldi.
81 ilde, 7 bin 307 tüketici ile bilgisayar destekli telefon anketi (CATI) yapılarak ve özel ekonometrik analiz modeli ile belirlenen Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi 2014 yılı 4. çeyrek sonuçları açıklandı.
TMME çalışması kapsamında, 2014 yılının 4. çeyreğinde Televizyon, Beyaz Eşya, Binek Otomobil, Sağlık Sigortası/Kasko, Ulusal Kargo Dağıtımı, Zincir Marketler, Bireysel Bankacılık ve Emlak ve Gayrimenkul (Aracı Kurumlar) sektörleri ölçüldü.
2014 yılı 4. çeyrekte ölçülen 8 sektörün skorları 64 ile 82 arasında seyretti. Televizyon sektörü 82 puan ile 2014 yılı 4. çeyrekte ölçülen sektörler arasında en yüksek TMME derecesine sahip sektör oldu. Beyaz eşya sektörü 80 puan ile ikinci sırayı alırken, binek otomobil 78 puanla üçüncü, sağlık sigortası/kasko sektörü 77 puanla dördüncü, zincir marketler ve ulusal kargo dağıtımı sektörleri 75 puan ile beşinci, bireysel bankacılık sektörü 72 puan ile altıncı ve 2014 yılı 4. Çeyrek döneminde TMME’de ilk kez ölçülen emlak ve gayrimenkul (aracı kurumlar) sektörü 64 puan ile son sırada yer aldı.
Sigortacılık sektöründe endeks 1 puan yükseldi
Mali kuruluşlar kategorisinde yer alan ilk sektör olan Sağlık Sigortası/Kasko sektöründe müşteri memnuniyeti 2013 yılına kıyasla 1 puan yükseldi. Türkiye Sigorta Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliği’nin açıkladığı prim üretimi rakamlarına göre; üretilen toplam Kasko primlerinde ciddi bir değişiklik gözlemlenmezken, hayat sigortası primlerinde geçtiğimiz seneye oranla %10’un üzerinde bir artış görüldü. Detaylı olarak ölçümlenen markaların skorlarına yakından bakıldığında, geçtiğimiz sene aralarında ciddi puan farkları bulunmayan sigorta firmaları, 2014 yılında benzer bir performans sergilediler. Reel prim üretimi değişim oranları incelendiğinde başarılı bir yükseliş kaydeden Anadolu Sigorta, TMME’de iyi bir performans sergiledi ve rakiplerini geride bırakarak birinci sırada yer aldı.
2014’te 27 sektörde, 26 bin 316 müşterinin görüşlerine yer verildi
Sonuçları değerlendiren KalDer Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Doğan, “Ulusal ekonomiye ve ülkemizin sürdürülebilir kalkınmasına hizmet etmek, ülkemizin yarınlarına katkı sağlamak için toplum ve iş dünyasının ihtiyaç duyduğu model ve hizmetleri geliştirmek en önemli görevlerimizdendir” dedi. Bu yaklaşımdan hareketle 2005 yılından bu yana Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi çalışmasını yürüttüklerini ifade eden Hamdi Doğan, 2014’ün son çeyreğinde 30 kuruluşun, 2014’ün tamamında ise; 27 sektörde 92 kuruluşun detaylı olarak müşteri memnuniyeti ölçümlerinin yapıldığını ve toplam 26 bin 316 adet müşteri görüşmesi gerçekleştirdiklerini ifade etti. Doğan, 10 yıllık çalışma dönemi ardından, ulusal endeks sisteminin, verilerin, trendlerin bilimsel çevrelerde ve uluslararası düzeyde başarı örneği olarak kabul edildiğinin altını çizdi.