Sakarya’yı Haziran ayında sular altında bırakan yoğun yağıştan etkilenerek üretim yapamaz duruma gelen ve sigortalı olan Alkur Kapı Sistemleri, afet sonrası RPM Hasar Onarım Hizmetleri tarafından hızlı müdahale ile bir hafta gibi kısa bir sürede üretime tekrar başladı.
HAYATIMIZ SİGORTALI / ŞERİFE TÜRK
Haziran ayında Sakarya’yı sular altında bırakan yoğun yağış sonrası Organize Sanayi Bölgesi’nde (OSB) faaliyet gösteren Alkur Kapı Sistemleri de sular altında kaldı. AIG Sigorta tarafından sigortalanan işletme, afet sonrası Yeditepe Eksperlik’in yönlendirmesiyle RPM Hasar Onarım Hizmetleri tarafından hızlı müdahale ile bir hafta gibi kısa bir sürede üretime tekrar başlayabildi. Alkur Kapı Sistemleri Fabrika Müdürü Recep Sak, yaşanan olay sonrası hasar onarım çalışmalarını şöyle özetledi: “Acentemiz ve Yeditepe Eksperlik’ten gelen arkadaşlar, olayın ertesi günü fabrikamızdaydılar ve çok kısa sürede ekspertizi tamamladılar. Önerdikleri RPM Hasar Onarım Hizmetleri de olaya çok hızlı bir şekilde müdahale etti. RPM Hasar Onarım Hizmetleri süreci, bizim hiçbir ikazımıza gerek bırakmadan, çok profesyonelce, tam ve eksiksiz bir şekilde yöneterek tamamladı.”
“Duvarları yıkacak boyutta bir su baskını söz konusuydu”
1993 yılında faaliyetine ithalat yaparak başlayan, şimdi üretim yaparak ürünlerini birçok ülkeye ihraç eden Alkur Kapı Sistemleri, Türkiye’nin ilk kapı paneli üreticisi. Kapıya ilişkin ürünlerin yaklaşık yüzde 87’sini kendi bünyesinde üreten işletme, Haziran ayının ortasında Sakarya’da yağan yağmur nedeniyle sel afetinden etkilendi.
Uzun zamandır Sakarya’da ikamet ettiğini ve bölgeyi iyi tanıdığını kaydeden Alkur Kapı Sistemleri Fabrika Müdürü Recep Sak, yağan yağmur miktarının normalin çok üzerinde olduğunu söyledi. Mevcut dere yataklarının yağmur suyunu tahliye etmede yetersiz kaldığını ve sel sularının çok geniş bir alanı etkilediğini kaydeden Sak, “OSB’nin etrafındaki duvarları yıkacak boyutta bir su baskını söz konusuydu. Evler çatılarına kadar sular altında kalmıştı. Burada birçok işletme zarar gördü” dedi.
‘Nasıl olsa sigortalıyız’ demedik
Alkur Kapı Sistemleri olarak çok hızlı bir şekilde toparlandıklarını söyleyen Sak, yağmur sularının işletmeyi etkisi altına aldığında İstanbul’da olduğunu, buna rağmen çalışanlarla iletişim kurarak su seviyesi ile ilgili an be an bilgi aldığını açıkladı. Su seviyesinin giderek yükseldiğini öğrenince sigortanın şalterden kapatılması talimatını veren Sak, “İnsan canı daha önce geliyor. Bunun için olası önlemleri aldık ve önce elektriği devre dışı bıraktık. İyi ki de yapmışız, ne varsa sular altındaydı” dedi. Sak, sözlerine şöyle devam etti: “Klasörlerimiz yukarı ofise taşındı. Makinelerimiz ve elektrikli el aletlerimiz yüksek bir yere kaldırıldı. Bütün ürünlerimiz palet üzerine çıkarıldı. Paletin de üzerine çıkan su, bazı ürünlerimize hasar verdi. Hassas olan ürünlerimizi birkaç paleti üst üste koyarak daha yüksekte tutmaya çalıştık.”
Sel sularının işletmeyi basması sırasında “Nasıl olsa sigortalıyız, ne olursa olsun, boş verelim demedik” diye konuşan Sak, bu durumun hakkaniyetli olmayacağını ve iş sürecini uzatacağını dile getirdi. Sak, “Hem kendimizi hem de sigorta şirketini kollamış olduk” dedi.
“Hem işyerimiz hem de çalışanlarımız sigortalı”
Alkur Kapı Sistemleri’nin yangın, hırsızlık, sel gibi afetlere karşı sigorta ile korunduğunu açıklayan Sak, çalışanların ise ferdi kaza sigortası ile güvence altında olduğunu belirtti. İşletme araçlarının genellikle kiralandığını ve bu araçların da sigortası olduğunu belirten Sak, araçların da bu afetten zarar gördüğünü, hatta bir aracın perte çıktığını söyledi. Olayın ertesi günü acentenin eksperle birlikte fabrikaya geldiğini söyleyen Sak, acente tercih etme sebeplerinden birinin, zor durumda kaldıklarında acentenin de orada olması olduğunu vurgulayan Sak, “Acentemiz, eksper ile birlikte geldi. Eksper, hasar tespitini yaptı ve bize bir yol haritası sunuldu. İşletmemizde hasar onarım yapılması gerekiyordu. Hasar onarım işi yapan firmalarla bağlantı kurduk, farklı farklı teklifler aldık. Eksper, RPM’nin hasar onarım yapmasını önerdi” açıklamasında bulundu.
Hasar onarımı konusunda hiçbir işe ellerini sürmediklerini belirten Sak, sözlerini şöyle tamamladı: “20 yıl sigorta primi ödedik bir gün lazım olur dedik, o gün bugünmüş.”
“RPM, son derece profesyonel ve sistemli çalıştı”
Haziran ayında Sakarya’da yağan yağmurun nedeniyle, yol üzerinde su seviyesinin 60 cm’ye kadar yükseldiğini ifade eden Alkur Kapı Sistemleri Fabrika Müdürü Recep Sak, “Normal zeminden 120 cm, yoldan 60 cm yukarıda olmamıza rağmen fabrikada su seviyesi 20-30 cm’yi bulmuştu. Yağmur suyu yaklaşık iki gün içinde fabrikadan çekildi. Su çekilince geriye kötü bir görüntü kaldı” dedi. Bütün ofis malzemelerinin zarar gördüğünü söyleyen Sak, RPM Hasar Onarım Hizmetleri’nin son derece profesyonel ve sistemli çalıştığını ifade etti. Gerekli tamirat ve tadilat işlemlerinin hızlı bir şekilde yapıldığını söyleyen Sak, “RPM Hasar Onarım Hizmetleri bizim hiçbir ikazımıza gerek bırakmadan çok profesyonelce, süreci tam ve eksiksiz tamamladılar” dedi. Bir hafta 10 gün içinde tüm onarımın tamamlandığını belirten Sak, şöyle devam etti: “Sel sularının izleri temizlendi, bütün telefon hatları, elektrik hatları yenilendi ve yukarıya alındı. Makinelerin bakımı ve temizliği yapıldı. İşimiz aksasa bile kısa sürede üretime geçtik.”