Sigorta sektöründe güçlü bir çözüm ortağına dönüşen sigortadanhasarli.com, bugüne kadar elektronik cihazlardan beyaz eşyalara, tıbbi ekipmanlardan endüstriyel makinelere kadar çok sayıda ürünü yeniden ekonomiye kazandırdı. Sigortadanhasarli.com’un kurucusu Efkan Öztürk, “Şu anda platformumuzda 1.500’den fazla alıcı var. Spotçular, hurdacılar, yedek parçacılar, makine tüccarları gibi çok geniş bir kitle sisteme dâhil. Yaklaşık 15 aylık süreçte 4 binin üzerinde ihale yaptık ve 2 milyar TL’yi aşan bir sovtaj ekosistemi oluşturduk.”
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Şubat 2024’te faaliyete geçen ve kısa sürede sigorta sektöründe güçlü bir çözüm ortağına dönüşen Sigortadanhasarli.com, eksperler, sigorta şirketleri ve Türkiye ekonomisi için yeni bir değer zinciri oluşturdu. Bugüne kadar elektronik cihazlardan beyaz eşyalara, tıbbi ekipmanlardan endüstriyel makinelere kadar çok sayıda ürünü yeniden ekonomiye kazandıran Sigortadanhasarli.com’un kurucusu Efkan Öztürk, “Bugüne kadar bu alandaki teklifler telefon, e-posta, Excel gibi manuel yöntemlerle yürütülüyordu. Eksperler günlerce takip yapmak zorunda kalıyor, ciddi zaman kayıpları yaşanıyordu. Biz bu süreci dijitalleştirerek hem şeffaf hem hızlı bir işleyiş kurduk” açıklamasını yaptı. Öztürk’e göre bu sistemin merkezinde eksperler var. Onların kanaati ve yönlendirmesi olmadan hiçbir süreç başlamıyor. Eksperin tespit ettiği ürün platforma yükleniyor, ardından yüzlerce alıcı arasından en iyi teklif seçiliyor.


Şeffaf bir rekabet ortamı yaratıyor
Dünya genelinde Amerika, Avrupa ve Asya’da benzer modellerin kullanıldığını belirten Öztürk, Türkiye’deki farkı şu sözlerle ifade etti: “Oto branşı Türkiye’de sigorta sektörünün ana gövdesini oluşturuyor. Oto dışı ise uzun süre regülasyonsuz, manuel süreçlerle ilerledi. Biz bu boşluğu gördük ve harekete geçtik. Şu anda platformumuzda 1.500’den fazla alıcı var. Spotçular, hurdacılar, yedek parçacılar, makine tüccarları gibi çok geniş bir kitle sisteme dâhil. Yaklaşık 15 aylık süreçte 4 binin üzerinde ihale yaptık ve 2 milyar TL’yi aşan bir sovtaj ekosistemi oluşturduk.” Öztürk, “Bugün mobilya, tekstil, makine ya da cam gruplarında artık bir referans fiyat oluşmaya başladı. Bu, aktüerya açısından da değerli bir veri kaynağı” ifadelerini kullandı. Her teklifin kayıt altına alındığını ve sigorta şirketlerinin bunu eş zamanlı olarak görebildiğini belirten Öztürk, ihale bittikten sonra dekontlardan teslim tutanaklarına kadar her belgenin raporlandığına dikkat çekti. Öztürk, şöyle devam etti: “Bu model kişi bazlı çıkar ilişkilerini ortadan kaldırıyor, tamamen şeffaf bir rekabet ortamı yaratıyor. En yüksek bedeli veren kazanıyor ve herkes süreci izleyebiliyor.”
Eksperlere ne kazandırıyor?
•Manuel teklif toplama yükü ortadan kalktı.
•Tüm süreç tek platformdan yönetiliyor.
•12-24 saat gibi kısa sürede sonuçlanan ihaleler yapılabiliyor.
•Tüm teklifler ve dosya bilgileri arşivlenip raporlanabiliyor.
Sigorta şirketlerine faydası iki yönlü:
Operasyonel + Finansal
Öztürk, sigorta şirketlerinin bu modelden en büyük kazanımlarını şöyle özetliyor:
1.Operasyonel Verimlilik:
•Dosya süreçleri tek kanaldan yönetiliyor.
•İhale açma, teklif değerlendirme, raporlama tamamen dijital ilerliyor.
•7-10 günlük süreçlerde dosyalar sonuçlandırılıyor, sigortalılar ödemelerini daha hızlı alıyor.
2.Finansal Fayda:
•Doğru ürünü doğru alıcıya ulaştırmak, ürünün gerçek değerinde satılmasını sağlıyor. •Sigorta şirketlerinin hasar tazminatında tasarruf elde etmesine yol açıyor.
•Oluşan veriler sayesinde her ürün grubunda referans sovtaj bedelleri oluşuyor. Bu da aktüerya hesaplamalarına katkı sağlıyor.
“Türkiye ekonomisine de katkı sağlıyoruz”
Öztürk, sadece sigorta sektörüne değil, Türkiye ekonomisine de değer kazandırdıklarını belirtti. Öztürk, “Sigortadanhasarli.com yalnızca sigorta şirketlerinin değil, büyük üretim tesislerinin de ilgisini çekiyor. Stok fazlası, atıl veya projeden dolayı kullanılmayan ürünler de zamanla bu platformda değerlendirilecek. Böylece reel sektörde de yeni bir pazar alanı yaratıyoruz” dedi.
Platformun önceliği, oto dışı sovtaj süreçlerinin sektör genelinde standart hâline gelmesi
Öztürk, hedeflerini şöyle özetledi: “Önümüzdeki dönemde önceliğimiz, tüm sigorta şirketlerinin bu sürece katılması ve sürecin regülasyona uygun bir şekilde standardize edilmesi. Platformun sektörde doğal işleyişin bir parçası olmasını istiyoruz. Bizim odağımızda her zaman sürdürülebilirlik olacak.”
“Güven temeli üzerine kuruldu”
“Platformumuzun inşa noktası güven oldu” diyen Öztürk, “Bir kişiye değil, tüm paydaşlara fayda sağlamak üzere yola çıktık. Tüm teklifler, tüm kayıtlar şeffaf şekilde raporlanıyor. Bu sürecin bugünlere gelmesinde katkısı olan sigorta şirketi yöneticilerine, eksperlere ve tüm sektör paydaşlarına teşekkür ediyorum. Çünkü bu iş, sektörün sahiplenmesiyle güçlendi. Biz de güven unsurunu her şeyin önünde tutarak bu süreci büyütmeye devam edeceğiz.”
Sigortadanhasarli.com’un kurucusu Efkan Öztürk, “Eksperler artık hasar tespiti sonrası ürünleri sisteme yükleyip süreci uçtan uca takip edebiliyor. Bu hem zamandan tasarruf hem de şeffaflık açısından çok önemli” diye konuştu.
Sigorta Ekranı:


