23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘100 bin TL’lik hasar maliyetinde yüzde 35 tasarruf sağlıyoruz’

Yurtdışından gelen yedek parçaların, sigorta şirketlerinin dosya başı hasar maliyetlerini artırdığını belirten ALC Servis Yönetim Kurulu Başkanı Arif Şevluk, 100 bin TL’lik hasar maliyetinin, tasarruflu onarımla yüzde 35 tasarruf sağlayarak 65 bin TL’ye indiğini söylüyor.

Türkiye’yi 2 yıldır etkisi altına alan pandemi, geçen yılın sonunda yaşan kur artışı ve yüksek enflasyon hayatı büyük ölçüde zorlaştırırken, birey ve işletmeler için ‘tasarruf’ ve ‘maliyetlerin kontrolü’ büyük önem kazandı. Sigorta şirketleri açısından tasarruf etmenin yolu, büyük ölçüde oto sigortalarında hasar maliyetlerinin azaltılmasından geçiyor. Sigorta sektörünün de son zamanlarda ‘tasarruflu onarım projeleri’ ile maliyetlerini azaltan onarımcı firmalarla işbirliklerini artırdığı gözlemleniyor. Sigorta şirketlerinin işbirliği yaptıkları şirketler arasında ALC Servis de yer alıyor. Biz de Sigortamedya olarak geçen ay, ALC Servis Yönetim Kurulu Başkanı Arif Şevluk’la  sigorta şirketlerinin dosya başı hasar maliyetlerini azaltan ‘tasarruflu onarım’ı konuştuk. Şevluk, 100 bin TL’lik hasar maliyetinin, tasarruflu onarımla yüzde 35 tasarruf sağlayarak, 65 bin TL’ye indiğini ve sigorta şirketlerine büyük ölçüde tasarruf sağladıklarını kaydediyor.

Hasarlı parçayı eski haline getiriyoruz

Şevluk’un verdiği bilgilere göre, tasarruflu onarım, ALC Servis gibi onarımcı şirketlerin, yetkili servislere kıyasla onarım kabiliyetleri ve bunun sağladığı tasarruflarla ilişkili. Onarımcı şirketler, hasarlı bir aracın sözgelimi, radyatör, jant, sis farı, tampon ve alüminyum karoseri vb. hasarlı bir parçasını değiştirmek yerine bu konuda gerekli bilgi ve teknolojiye sahip olmaları nedeniyle bu parçaları onarıyor ve eski haline getiriyorlar. Yetkili servisler ise hasarlı parçayı, onarmak yerine orijinaliyle değiştiriyor. Ancak, söz konusu yedek parçaların büyük bir kısmı yurtdışından geldiği için maliyeti çok yüksek. Bu da sigorta şirketlerinin dosya başı hasar maliyetlerini artırıyor. Şevluk, 100 bin TL’lik hasar maliyetinin, tasarruflu onarımla, 65 bin TL’ye indiğini söylüyor.

Dolu hasarlarını da onarıyor

Şevluk’tan öğrendiğimize göre, ALC Servis, dolu hasarları ve katastrofik hasarlar konusuna da büyük önem veriyor. Şirket, hasarların onarımları konusunda bayi personellerinin eğitimini  artıracak. ALC Servis’in dolu hasarı onarım projeleri ile ilgili bilgiler veren Şevluk, “Özellikle, mevsim geçişlerindeki ısı değişimlerinin yol açtığı, sektörün ve sigortalıların kâbusu haline gelen dolu hasarları konusunda; gururla söylemeliyim ki sektörün ilk boyasız göçük düzeltme ustası olarak, yüksek tasarruf sağlayıcı dolu hasarı onarım projeleri hazırlamaktayız. Sigorta sektörünün yıllık risklerini, rekabetçi bütçelerle üzerimize alarak, bu beklenmeyen katastrofik kâbusu, ALC Servis olarak üstlenme hazırlıkları yapıyoruz” diyor.

‘Kurumsal esnaf’ vizyonu edindik

ALC Servis Yönetim Kurulu Başkanı Arif Şevluk, “Rakiplerinize göre farklılıklarınız ve avantajlı yönleriniz nelerdir?” sorumuza ise şu yanıtı veriyor: “Yola çıktığımızdaki esnaf vizyonumuzu unutmadan, yıllar içindeki yüksek gelişimimizle girmek zorunda olduğumuz kurumsal yapı ile birleştirerek ‘Kurumsal Esnaf’ vizyonu edinmemiz, rakiplerimize göre en avantajlı yönümüz olduğunu düşünüyorum. Özellikle, fiili olarak onarım sektöründen gelmem sebebi ile sigortalıların ve bayilerimizin ne düşündükleri hususunda empati kurabilmemiz, tercih edilmemiz yönünde, ALC Servis firmamıza yüksek avantaj sağlıyor.”

Sigorta şirketlerinin onarımcı firmalarla işbirliği artmalı

Geçen yılın aralık ayında yaşanan kur artışının sigorta sektörü üzerindeki etkilerini sorduğumuz Şevluk, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Kur artışının getirdiği, özellikle yedek parça ithalatındaki yüksek maliyetler, poliçe birim fiyat çalışmalarını da yüksek oranda etkileyecek. Bu etkilenmenin düşürebilmesi için, sigorta firmalarının, biz onarımcı firmalarla daha sıkı ilişkiler içerisinde olmasını, parça onarımları için ALC Servis noktalarına olan yönlendirmelerin artmasını, hasarlı araç onarımlarında, özellikle parça onarım ve kurtarma kabiliyetimiz öngörülerek, yeni projelerde birliktelik sağlanmasını arzu etmekteyiz.”

“Değiştirmeyelim, onaralım” tüketicilerce de benimsendi

Röportajımızda, araç sahibi tüketicilerin, onarımcı firmalarla ilişkileri konusunda sorularımızı yanıtlayan Şevluk, “Değiştirmeyelim, onaralım” mottosunun, hem sigorta şirketleri hem de tüketiciler tarafından da benimsendiğini söylüyor. Aracın üzerindeki parçanın onarılmasının, yedek parça bedellerinin çok yüksek olduğu günümüzde, sigorta şirketlerine büyük tasarruf sağladığını vurgulayan Şevluk, parça onarımı sonrası hasar kaydının düşük olmasının da sigortalılar tarafından memnuniyetle karşılandığını ifade ediyor. ‘Mobil Parça Onarımı’ ve ‘Premium Özel Servis’ sunumunun, sigortalılar tarafından tercih sebebi olmaya başlandığını belirten Şevluk, “Sigortacı ve sigortalı arasındaki ilişkinin aracısı olarak, her sigortalının tam anlamıyla memnun olarak servislerimizden ayrılması, her taraf için kaliteli hizmet sağlayabilmenin yöntemlerini geliştirebilmek, ALC Servis’ in ilk görevidir” diyor.

Arif Şevluk’un gözünden ALC Servis…

  • 2005 yılında kurduğumuz ALC Servis’ teki ilk işimiz, sigorta sektörünün ve sigortalıların ihtiyaçlarını belirlemek oldu.
  • Çoğunluğu ithal olması sebebi ile dosya başı maliyetler üzerinde en fazla olumsuz etki yapan faktör olan yedek parçaların, sökülebilir ve sürüş güvenliğini tehdit etmeyen kalemlerindeki onarımlarla sektöre hizmet etmeye başladık.
  • İlk yıllarda, radyatör ve tampon onarım prosesleri ile hizmet vermeye başlayan ALC Servis firmamız, gelişen onarım teknikleri ile hasarlı araçlar üzerindeki tüm sökülebilir parçalardaki onarım kalemlerini sektöre sunmaya devam etti.
  • Sigorta hasar sektöründe, ‘radyatör gruplarının da onarılabileceğini kurumsal anlamda ilk kez ortaya koyan ALC Servis sayesinde’, diğer firmalar da bu onarım modelini proseslerinin arasına katmaya başladı.
  • ALC Servis radyatör grubunda, yüzde 75 Türkiye ortalaması ile en iyi onarım oranına sahip.
  • Sadece büyük şehirlerle kısıtlı kalmayarak, sektörün ihtiyacı olan tüm bölge ve illerde hizmet sunabilmek amacı ile bayi kurulum faaliyetleri ile bölgelerinde, hasar konusunda uzmanlaşmış, etik ilkeleri olan işletmelerle yapılan sözleşmeler ile ALC Servis Bayi Organizasyon yapısı yaygınlaştı.
  • ALC Servis, yurt içindeki 62 bayisi ve şirketler grubuna bağlı 5 şubenin oluşturduğu yapı ile Mini Onarım, Mobil Parça Onarım ve Hasarlı Araç Onarım prosesleri ile ilk kuruluş amacı olan kaliteden ödün vermeden, tasarruflu hasar onarım sözünü devam ettiriyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER