23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

■GüneşSigorta…KaskoSorunumda

Adınız Soyadınız : MERT ELBİR
tarih:11 – 10 – 2014
Mail adresiniz: mertelbirr@gmail.com

Sigorta Şirketiniz ve Poliçe Numaranız: Güneş Sigorta 212988965/0

Tarih: Güneş Sigorta 212988965/0
Şikayet Mesajınız: 1ay önce Bursada 2014 model aracımla bir kaza geçirdim. Kazada aracımın 4 hava yastığı açıldı ve aracım sol ön tekerlekten darbe aldı. Eksper 18000tl+kdv+işçilik gibi bir masraf çıkarmasına rağmen aracım perte çıkmadı ve onarıma karar verildi. Sigorta yaptırmanın amacı maddi ve manevi mağdurluğu önlemek olduğunu biliyorum. Onarıma karar verilen aracımı onarımdan sonra ne satabilirim ne de gönül rahatlığıyla kullanabilirim. Bu tarzda uygulanan politikaların insan hayatını ve mağduriyetini hiçe sayarak kar amaçlı olduğunu düşünüyorum. Bunun peşini bırakmayıp tüketici hakları mahkemesi ve tahkim kuruluna başvuracağm. Benim gibi mağdur duruma düşmemek için #kasko nuzu Güneş Sigortadan yaptırmayınz

DİKKAT ! : Şikayet mailinizde beyan ettiğiniz olaylar ve bilgiler sizin kontrolünüz ve sorumluluğunuz altındadır. Poliçe bilgilerinizin ve iletişim detaylarınızın doğruluğunun, sorununuzun ilgili Sigorta Firması tarafından değerlendirilip yanıtlanma sürecine etki edeceğini dikkate almanız gerekmektedir.

  1. Merhaba Mert bey.. Öncelikle geçmiş olsun… Şahsım bir güneş sigorta acentesi olarak yazınızı görünce cevaplamak istedim… Arac değerinin %30- %35 kısmı hasar görmüşse. Pert olması kesin bir durumdur… Ancak, bu gibi durumlarda konu hakkında bilginiz olmayınca bazen şirketler uyanıklık yapıp pert olacak aracı pert etmiyorlar… Şöyle bir durum var ki, şirketin aracı perte çıkartaması şirket acısından daha iyi benim kanaatim ama neden çıkartılmamış veya aracınızın değeri ne onu bilmediğim için kesin bir şeyde diyemiyorum… Hasar işlemlerinide takip etmekteyim. isterseniz bana ulaşın eğer ki magduriyetiniz halen devam ediyorsa…

    —-

    • Merhaba Mert bey,
      Sigorta poliçesi, belirli kurallar çerçevesinde, acentenin aracılık ettiği, Sigorta şirketi ve müşteri arasında gerçekleşen bir sözleşmedir. Pert unsurunun çalışması da belirli koşullara haizdir. Müşteri istedi pert edelim durumu söz konusu değildir. Kesin Pert için unsurlar, bazı şirketlerde araç değerinin %50 ve üzeri iken, bazı şirketlerde bu oran %65 ve üzeri olabilmektedir. (%30-35 arası değildir.)
      Ancak;
      Şirketlerin birde sovtaj hakkı vardır, yani hasarlı aracın değerlendirilme hakkı. Bu sebeple şirketler hasarlı aracı hasar değerlendirmesi yapan kuruluşlara satmak üzere teklif almakta, ve hasar sonrası meydana gelen zararı azaltmaya çalışmaktadır. Alınan teklif sonucu şirketin zararı onarıma göre daha az ise, gerektiğinde %20 hasar ile bile pert kararı alınabilmektedir. Anlaşılan sizin durumunuzda aracın tamiri şirket açısından daha az zarar anlamına gelmiş ve doğrultuda karar alınmış.
      Sigorta şirketi kanuni hakkını kullanmış.
      Bu arada bir çok şirketle çalışmakta olan bir acente olarak şunu vurgulamak isterim:
      Şikayetçi olduğunuz durum “A” şirketinden poliçe aldım böyle oldu, “B” şirketinden poliçe alsa idim, böyle olmaz idi, durumu değildir. Farklı şirketlerde aynı prosedürü uygulamaktadır. Gördüğünüz üzere acente olarak Mehmet Ali beye katılmamaktayım. Ahbap çavuş ilişkilerinin kalmaması gerektiği bir ortamda, sistemin çalışması gerekmektedir. Ben halledebilirim olmamalıdır. Tavsiyem, işinde uzman ve köklü geçmişi olan profesyonel bir “acente” üzerinden konu hakkında tekrar bilgi almanız. Geçmiş Olsun.

  2. Mehmet Ali Bey merhaba.Hem acente hem hasar işlemleri takibi zor,öncelikle Allah yardımcınız olsun.Konuyu nasıl çözeceğinizi belirtirseniz bizler de bu tecrübeden yararlanmak isteriz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER